Ga naar inhoud
  • 0

Comfort wissel b6 na b7 achterdeuren probleem


Passat Rdi

Vraag

Vandaag ben ik bij Bonny geweest voor de 3d teller Gateway en ccm ombouw van 3c0 na 3aa alles perfect verlopen eerste instantie. Na dat Bonny z'n kunstje had gedaan en alles perfect had in geleerd reed de auto weer de teller werkt super ccm had geen fout meldingen helaas had ik maar 1 sleutel bij me dus moest ze thuis opnieuw inleren als ik de sleutel van m'n vrouw erbij had,dit gedaan en werkte gelijk. Toen ik de auto op slot deed klonk het anders dan anders de achter deuren gaan niet mee op slot maar geven ook geen foutmeldingen weer verder. Toen de oude ccm er maar weer in en de deuren gaan wel op slot. De codering in beide ccm,s zijn identiek. Zal er toch achter wat om gepint moet worden in de deuren van my2006 na my 2008? Of is/heb ik een ander probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan jullie melden dat het gaat lukken een 2005/2006 model werkend op de linbus te krijgen heb de linkerkant gedaan en de comfortmodule gecodeerd op rear doors via linbus en het werkt. Mee so happy. Nu even wachten tot het droog Is en dan doen we de rechterkant????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij deze Is rechts ook gelukt. Dus het Is mogelijk mits je alles uitwisselt na 3aa motoren en de voorste deur pinnen ompint na 3aa. Achter de kabelboompjes vervangt na 3aa en een lin aan legt van raam motor voor na raam motor achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij @@Bonny geweest om opnieuw de b7 ccm te flashen omdat ik vorige week had ervaren dat de auto niet meer starten na het verwijderen van de accu pol en de startblokkering er niet meer van af ging. Vandaag met bonn meerdere keren de b7 ccm geflasht en telkens als we heb in de auto hadden geplaatst deed ie het gewoon maar op het moment dat we de accu los maken start de auto 1 seconden om vervolgens niet meer te starten. Dit hebben we ook bij Bonny z'n auto gelijk maar geprobeerd omdat ie die op de zelfde manier heeft geflasht maar gelukkig start zijn auto wel???? dus we denken toch dat waarschijnlijk de ccm niet helemaal goed Is dus we bestellen maar weer een nieuwe en gaan het opnieuw proberen. Dus helaas de b7 ombouw nog niet helemaal compleet maar wordt vervolgd. Hoop niet dat dit ook te maken heeft met verschil in bouwjaar en durf het niet te gokken om te gaan rijden en ergens te stranden met een lege accu want dan hebben we een uitdaging hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij @@Bonny geweest om opnieuw de b7 ccm te flashen omdat ik vorige week had ervaren dat de auto niet meer starten na het verwijderen van de accu pol en de startblokkering er niet meer van af ging. Vandaag met bonn meerdere keren de b7 ccm geflasht en telkens als we heb in de auto hadden geplaatst deed ie het gewoon maar op het moment dat we de accu los maken start de auto 1 seconden om vervolgens niet meer te starten. Dit hebben we ook bij Bonny z'n auto gelijk maar geprobeerd omdat ie die op de zelfde manier heeft geflasht maar gelukkig start zijn auto wel dus we denken toch dat waarschijnlijk de ccm niet helemaal goed Is dus we bestellen maar weer een nieuwe en gaan het opnieuw proberen. Dus helaas de b7 ombouw nog niet helemaal compleet maar wordt vervolgd. Hoop niet dat dit ook te maken heeft met verschil in bouwjaar en durf het niet te gokken om te gaan rijden en ergens te stranden met een lege accu want dan hebben we een uitdaging hahahaha

Een nieuwe CCM is gekoppeld aan VIN (en sleutels)... Je kan geen CCM bestellen voor jouw 3C. Ik heb indertijd een ook nieuwe CCM besteld, maar ik had de sleutels en het VIN nummer van de donor B7 waar ik alle onderdelen uitgehaald heb, dus ik heb de CCM voor de B7 besteld en ingebouwd in m'n 3C.

Ik vermoed dat je niet bij een dealer terecht kan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt deze Is reeds besteld. Maar we denken het probleem gevonden te hebben van de week Is even testen als ik tijd hebt.

 

 

Deze week of anders volgende zondag zullen we het weten :)

Ben benieuwd mannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij deze Is het een feit de b7 ombouw Is eindelijk compleet. De accu kan gewoon los en houdt de codering vast. Probleem zat hem in de stuurkolom Electronica ivm met de linbus ombouw had ik het draadje nog niet op de elv erbij gesoldeerd dit vandaag gedaan en alles werkt weer. Dus bij de b6 uit 2005/2006 Is het mogelijk om naar b7 set up te gaan inclusief linbus.

 

Voor de mensen die ook de ABS swap gaan doen of willen zoek een juiste type 109 pomp die ook in jouw auto Is uit gebracht

Heb nu bij twee forum leden al mee gemaakt dat ze een pomp hebben aangeschaft die niet Is uit gebracht in hun type auto en motor, Dit geeft problemen met coderen en Is waarschijnlijk niet goed te krijgen via vcds.Misschien wel met updaten of flashen maar kan hier zelf niet over oordelen. Een feit Is wel juiste pomp bij juiste auto en type motor Is succes verzekerd ????????

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ik niet volgen..

Als je een 2005/2006 passat rijd kan hier dan geen 109 abs in omdat deze auto nooit geleverd geweest is met een 109 ABS omdat deze die tijd nog niet bestond ...

Dat hangt af van de motor Peter, bij mijn 2006 met BMP heb ik een 109Q ABS ingebouwd zonder probleem. Wanneer je een motor hebt die later ook gebruikt is kan het dus wel.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de bkp wat ik kon vinden Is dat er een 095 p s m Pomp geleverd Is in combinatie met bkp motor. Ook de 109 a c en D is geleverd met een bkp motor. Ik heb de D genomen en na wat problemen alles kunnen oplossen. Rachid heeft een blr motor en daar zijn ook een paar pompen in geleverd zowel de 095 als 109 tot D maar Rachid heeft de 109Af gekocht en deze kan niet juist gecodeerd worden zelfs niet door de dealer. Gisteravond bij knutsel langs geweest die had zelf z'n pomp vervangen van de 109a naar een 109p pomp die geflasht is na een 109e de p pomp is nooit geleverd in combinatie met zijn bmr blok en ook zijn ABS was niet te coderen. Dus Denk dat je echt een pomp moet hebben die wel in combinatie met je type motor Is geleverd in een b6. Misschien dat de knappe koppen met flashen of updaten zo.n pomp wel werkend krijgen maar als je zelf zoiets uit voert en enkel vcds kennis hebt ga je de pomp niet goed krijgen en blijf je met twee foutcodes zitten.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Passat Rdi BKP heeft dezelfde codes als een BMP, dus daar moet zeker een 109Q in passen. 109 rn 109A is identiek aan de 095 serie, dus die moet je zeker niet nemen.

 

Een stukje log van m', 2006 met BMP :

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 01: Motor Labels: 03G-906-021-BMM.lbl

Onderdeel No SW: 03G 906 021 MS HW: 028 101 271 9

Component: R4 2,0L EDC A000AG 9390

Revisie: --H01--- Serienummer: VWZCZ000000000

Codering: 0000078

Werkplaats#: WSC 00191 264 15243

VCID: 7CFC8E603F00C5F87DD

 

Geen Fout Code Gevonden.

Gereedheid: 0 0 0 0 0

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 02: Versnellingsbak Labels: 02E-300-0xx.lbl

Onderdeel No SW: 02E 300 042 S HW: 02E 927 770 AE

Component: GSG DSG 070 1127

Revisie: 04507000 Serienummer: 00000510100629

Codering: 0000020

Werkplaats#: WSC 44551 111 44551

VCID: 234E951CE23E5A001C7

 

Geen Fout Code Gevonden.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 03: ABS Systeem Labels: 3C0-614-109-C4.lbl

Onderdeel No SW: 3C0 614 109 Q HW: 3C0 614 109 Q

Component: J104 C4 440 V3 0011

Revisie: --025--- Serienummer: 00000785744049

Codering: 0002325

Werkplaats#: WSC 12345 159 56789

VCID: 2C5C7E208FE09578ADD

 

Geen Fout Code Gevonden.

 

Grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had bij het zoeken naar een abs er 1tje gevonden in UK die afkomstig was uit een BXE welke ik heb en deze had er een 109P in zitten dewelke ik hier nu liggen heb. Dus dat moet wel goed gaan denk ik.

 

Hier nog een advertentie waarbij ik kan opmaken dat een 109P moet samen kunnen gaan met mijn BXE motor

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/3c0614109p/onderdeel/abs-pomp/onderdeelid/7200992/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net nog iets getest als m'n sleutel uit contact Is kan ik nog steeds m'n stuur draaien deze vergrendeld nog niet. Ook heb ik since de 7n0 Gateway een storing van adres 61 battery als ik hem aan meld in de Gateway krijg ik een foutmelding en als ik hem uitvink in de Gateway krijg ik geen foutmeldingen van de Gateway maar wel van adres 61 terwijl die niet Is aangemeld. Moet of kan ik hier iets aan veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een B7 CCM hebt i.c.m. een B6 ABS, en je zet je contact uit, en je laat je sleutel er langer dan 5 seconden in zitten dan krijg je een fout "wake up via ESP" en vergrendelt je stuurkolom niet.

Dit is niet te verhelpen (tenzij je en B7 ABS plaatst).

Maar als je je contact uit zet en je haalt meteen je sleutel er volledig uit, dan heb je dit probleem niet en werkt je stuurslot gewoon.

Als je dit weet is het (voor mij althans) geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een B7 abs is een 3AA part en de rest is B6. Maar het is echt geen probleem vind ik, je sleutel er gewoon op tijd halen als je je stuurslot wil gebruiken. En als je toch je sleutel laat zitten (contact uit) omdat je wat aan het knutselen bent dan weet je dat die error daardoor komt. Die error is ook niet zichtbaar of hoorbaar, je ziet die alleen terug als je met vcds kijkt en is gewoon weer te wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden