Ga naar inhoud
  • 0

Comfort wissel b6 na b7 achterdeuren probleem


Passat Rdi

Vraag

Vandaag ben ik bij Bonny geweest voor de 3d teller Gateway en ccm ombouw van 3c0 na 3aa alles perfect verlopen eerste instantie. Na dat Bonny z'n kunstje had gedaan en alles perfect had in geleerd reed de auto weer de teller werkt super ccm had geen fout meldingen helaas had ik maar 1 sleutel bij me dus moest ze thuis opnieuw inleren als ik de sleutel van m'n vrouw erbij had,dit gedaan en werkte gelijk. Toen ik de auto op slot deed klonk het anders dan anders de achter deuren gaan niet mee op slot maar geven ook geen foutmeldingen weer verder. Toen de oude ccm er maar weer in en de deuren gaan wel op slot. De codering in beide ccm,s zijn identiek. Zal er toch achter wat om gepint moet worden in de deuren van my2006 na my 2008? Of is/heb ik een ander probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is hier ergens een topic op het forum waarbij Dreke een volledige lijst gepost had met de pin bezettingen en draad kleuren en functie ervan. Rob heeft ze mogelijks ook wel anders binnengehaald want hij had hetzelfde probleem. Was in een topic over de spiegels inklappen met de AB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die lokale databus zou wel eens LIN kunnen zijn.

 

Aan de deuren komt geen geschakelde + bij een B7. Niet voor of niet achter.

28 polige stekker aan de stijl :

VOORDEUR

pin 4 CAN high

pin 5 CAN low

pin 6 LIN naar achterdeur

pin 21 massa

pin 22 +12 volt

 

ACHTERDEUR

pin  6 LIN van voordeur (ook pin 6)

pin 21 massa

pin 22 +12 volt

 

Daarmee zou alles moeten werken.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke Dat is de 20 polige stekker van de motor ik had het over de 28 polige stekker aan de deurstijl.

 

 

@@smi73balk Wanneer je een echte B7 bekabeling hebt is er in de kabelboom een verbinding gemaakt tussen pin 20 (+12v) en pin 9 (rood/lila).

 

Zoals je op de foto in bovenstaande mail kan zin is pin 3 aan de deurstijl niet aangesloten...

 

post-13946-0-91392700-1500561270_thumb.jpg

 

grtz, dre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit heb ik nog terug gevonden op m'n PC, dat was destijds gepost door Dreke.

zie ook opmerking met *

 

 

pin bezetting raammotoren.jpg

Dit zal het wel Is kunnen zijn inderdaad als die die nog niet omgepint heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De beschreven draden in de mail die ik eerder poste zijn de enige die nodig zijn voor de volledige werking van sloten / ruiten deuren. Bijkomend kan zijn : luidsprekers, sommige verlichting en dimmende spiegel...

Alle nodige verbindingen zitten in de originele B7 deurkabelboom en dienen niet in deze stekker verbonden te worden.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De beschreven draden in de mail die ik eerder poste zijn de enige die nodig zijn voor de volledige werking van sloten / ruiten deuren. Bijkomend kan zijn : luidsprekers, sommige verlichting en dimmende spiegel...

Alle nodige verbindingen zitten in de originele B7 deurkabelboom en dienen niet in deze stekker verbonden te worden.

 

grtz, dre

Ik begreep dat ie achter naar b7 was gegaan met lin maar weet niet wat ie voor al veranderd heeft als ie de b7 motoren voor al geplaatst heeft zal dit al om gepint moeten zijn. Heeft ie alleen de motoren voor geplaatst en niet om gepint verklaard dit wel het probleem waarschijnlijk. aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor heb ik de 3AA motoren geplaatst en alles omgepind....alleen de LIN werkt nog niet terwijl ik alles heb aangesloten.....als het droog is nog maar eens controleren

Je hebt toch LIN links/rechts niet verbonden? Alleen voordeur links naar achterdeur links en voordeur rechts naar achterdeur rechts....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

net doorgemeten: rood/lila pin 3 op de deurstekker gaat naar pin 9 van de 20 polige ruitmotorstekker

 

Kabelboom is van 16-01-2007 met dus LIN aansluiting en die geschakelde + draad

aangepast door smi73balk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

net doorgemeten: rood/lila pin 3 op de deurstekker gaat naar pin 9 van de 20 polige ruitmotorstekker

 

Kabelboom is van 16-01-2007 met dus LIN aansluiting en die geschakelde + draad

Kabelboom is dus een 3C kabelboom en geen B7 kabelboom... (B7 is vanaf 2010 of zo...)

 

Pin 3 gaat dan naar SC28 (+12V constant)

 

EDIT : dit voor de 4 deuren.

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de 2007 kabelboom op zijn ruit motoren aangesloten kan worden veronderstel ik dat er ook nog een oud type connector op zit dus ook een oud type ruitmotor. De B7 ruit motoren hebben een ander type connector op de achterste ruit motoren.

 

Met mijn B7 ruit motoren vooraan kreeg ik ook geen verbinding meer met de achterste ruit motoren wanneer deze nog geen B7 versie waren.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar wat Is nu je volgorde geweest. Ik heb de voorste kabelboompjes om gepint van 2006 naar b7 en de b7 motoren geplaatst. En heb achter de kabelboompjes uit gewisseld voor b7 inclusief de motoren en een lin aangelegd van voor naar achter per kant en was gelijk klaar op een paar vcds handelingen na dan.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar wat Is nu je volgorde geweest. Ik heb de voorste kabelboompjes om gepint van 2006 naar b7 en de b7 motoren geplaatst. En heb achter de kabelboompjes uit gewisseld voor b7 inclusief de motoren en een lin aangelegd van voor naar achter per kant en was gelijk klaar op een paar vcds handelingen na dan.

Dat heb ik ook gedaan...eerts alles ompinnen en daarna de achterste deur gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden