Ga naar inhoud
  • 0

Workshop


serow

Vraag

Beste lezers,

 

Heb een vw passat b6 2.0 tdi. 2005 met de 8 klepper blok (ff motorcode vergeten).

 

Heb ff doorgezocht maar kwam niet iemand met het zelfde probleem tegen.

 

Tijdens het stad rijden kreeg ik een melding met emission / engine fault workshop. 1van de 2 was het. Na een minuutje ging hij uit had ik weer trek kracht en weer normaal rijden hup weer melding en geen trekkracht meer (noodloop) zo ging het continu door. Iemand zo iets ooit gehad of ervaren. Nu ga ik misschien de reacties krijgen met ff uitlezen maar helaas kan ik dat pas maandag doen. Maar dan moet ik ook helaas werken. Het is nu helaas zaterdag avond.

 

Groetjes

Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas helemaal geen roet te bekennen of ander soort bij geluid. Er komt een Storingmelding lampje knippert geen power meer door noodloop daarna storing weg tijdens het rijden komt de power weer terug en hup weer noodloop en gaat continu door als een timing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

#Vdub egr die had al een keer schoon gemaakt dan denk ik dat hij dit keer kapot is. Overigens is Mijn motor lampje ook vanochtend gaan branden. heb zo net de stekker van de lmm los getrokken had nog steeds het melding van de gloei spiraal hii bleef dit keer wel continu branden. Maar ik had wel vermogen met noodloop. Kan dit een teken zijn dat mn lmm kapot is dat hij geen goede waardes meer aangeeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, bedankt voor jullie reacties. Heb toch nog een garage gevonden die het voor me wou uitlezen. Zie foto voor resulaat mn egr is kapot idd. Normaal had ik 2jaar geleden tijdens het verwijderen van mijn dpf aangegeven dat er gechipt moest worden, dpf verwijderen en egr verwijderen. Maar zo te zien is mn egr toen niet dicht gemaakt. Rare van mij zelf vind ik dat ik afgelopen zomer tijdens het schoonmaken van mijn egr er niet bij stil heb gestaan dat hij afgedicht moest worden. Overigens was hij wel helemaal schoon was niks te bekennen als viesigheid maar er zat geen plaat tussen. Zal hem morgen bellen en na vragen. Nogmaals bedankt voor jullie reacties en vdub zoals altijd groot gelijk haha.

 

f3664d090d89dec54e1f81c9d4b6bbb7.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik las ergens ook idd dat de vertanding er van kapot gaat. Maar heb mn afspraak morgen al staan heb de tuner gebelt die gaat het alsnog voor me wegschriiven ben ik van dat gezeik af als het goed is.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8 klepper is BMP. Kun je de EGR wel software matig laten blokkeren, maar niet afdoppen.

De EGR heeft flow nodig voor de regeneratie voor het roetfilter.

 

Jouw fout komt waarschijnlijk van de defecte kabelboom in de ribbelbuis bij de startmotor.

Zal even foto zoeken. foto gaat niet lukken, bestand is te groot en het is hier drama om foto's te plaatsen dus dan maar niet.

 

Vertanding is het niet dat is bij de stopklep.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Martijn, bedankt voor je info. Heb het zo net laten uitvoeren door de tuner. Hij heeft het idd softwarematig uitgezet. Geen egr meer inprinciepe. Dichtzetten (plaatje ertussen) was niet nodig zij hij. Echter is deroetfilter al leeg gehaald en uitgezet ook. Heb die troep ook niet meer.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden