Ga naar inhoud
  • 0

Discover Pro 7 & AID algemene navigatie vraagjes


Yargo

Vraag

Hallo,

 

Ik sta op het punt om een tweedehands Passat Variant 2.0 150pk Highline DSG te kopen.

 

Enkele dagen geleden ben ik hem eens gaan testrijden en alles zag er goed uit. Wel had ik enkele vraagjes omtrend de Discover Pro navigatie en ook over het Active Info Display.

 

Even ter zijde viel het me op dat het AID erg scherp oogt en een hele hoge resolutie kent. Deze staat in schril contrast met de Discover Pro. Met de prijs die je hiervoor betaald zouden ze er in mijn ogen toch een iets hogere resolutie scherm mogen ingestoken hebben maar goed.

 

Mijn vragen over het navigatie gedeelte. Ik rij momenteel met een Peugeot 508 SW GT. Wanneer er een afrit nadert op de autosnelweg die ik moet nemen zie ik op het scherm een grafische voorstelling van de blauwe borden bij deze afrit. Zo is het ineens duidelijker. Nu was ik eens de speclijst op de site van VW aan het bekijken en hierbij staat 2D Exit View is niet ondersteund. Wil dit zeggen dat de VW gps dit niet grafisch toont?

 

Ook vind ik het heel overzichtelijk dat je de kaart ook in het AID kunt weergeven. Echter tijdens mijn proefrit was deze kaart nogal uitgezoomt waardoor het eigenlijk niet heel duidelijk was. Kun je de kaart op het AID ook inzoomen naar eigen wens zoals op de Discover Pro? Ik kon dit tijdens de testrit niet direct vinden.

 

Ook zag ik in een video op Youtube dat er geen kaart getoond kan worden op het AID als de navigatie niet actief is. Klopt dit?

 

Alvast bedankt!

Wes

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Inzoomen kan niet, dat doet hij perfect zelf op het moment wanneer je het nodig hebt (moet je wel een route ingegeven hebben), je kunt in het midden van je tellers navi pijlen laten zien (dus in de cirkel van je tellers), dus je weet precies waar je er af moet.

in de middenconsole kun je een 2de scherm laten zien die idd een grafisch beeld geeft van de afrit, kortom, de peus val in het niets bij wat je gaat krijgen  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inzoomen kan niet, dat doet hij perfect zelf op het moment wanneer je het nodig hebt (moet je wel een route ingegeven hebben), je kunt in het midden van je tellers navi pijlen laten zien (dus in de cirkel van je tellers), dus je weet precies waar je er af moet.

in de middenconsole kun je een 2de scherm laten zien die idd een grafisch beeld geeft van de afrit, kortom, de peus val in het niets bij wat je gaat krijgen  :P

 

Bedankt voor de verduidelijkingen :-). Dus de kaart tonen wanneer de navigatie niet actief is lukt niet (volledig ingezoomt)? Dat is wel een rare keuze van VW. Ik gebruik dit namelijk af en toe wel eens om te zien waar een bepaalde straat is o.d. Dit zou dus handig zijn moest het tussen de wijzers komen te staan :-).

 

Ik heb al eens gegoogled en kan niet direct een site vinden met de firmware updates voor deze gps. Kunnen jullie me hierbij helpen?

 

Tx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De AID zoomt ook gewoon als er geen route ingesteld staat en doet dit afhankelijk van je snelheid en het type weg waar je op rijd.

 

Tevens vraag ik me af of je de discover pro niet met de media verwart want de resolutie van de pro en zijn snelheid zijn prima (in tegenstelling tot de media)

 

Aha, ok, tx allemaal!

 

Neenee, het is wel degelijk de Discover Pro waar ik het over heb. Voorbeeld de afbeelding van de snelheidsborden. Deze zijn toch niet echt crisp? Bij mn huidige peugeot 508 is het scherm weliswaar kleiner maar zijn die borden vb wel perfect rond en scherp. Tis miereneuken he, maar in tijden van HD schermen mogen ze toch iets meer moeite doen :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zowel de Discover Media als de Discover Pro hebben een resolutie van 800*480, ofwel het scherm van de Pro is groter, maar de pixels dus ook. Het grotere scherm is dus niet scherper, het is juist minder scherp!

 

Bedankt voor de verduidelijking! Ik had wel gedacht dat hij zo een lage resolutie had. Maar goed, niets aan te doen :smile:.

 

Misschien even offtopic maar zonde om er een nieuw topic voor te openen:

 

Die wagen heeft Ambient LED. Dus die fijne lijntjes die in 1 kleur (wit) branden. Er bestaat ook Ambient Plus waarbij je dan uit 3 kleuren kunt kiezen. Ik veronderstel dat er effectief een ander lichtje in zit en niet standaard een RGB led? Anders zou dit misschien nog leuk zijn als dit toch blauw zou kunnen schijnen :-).

 

Tx!

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De AID zoomt ook gewoon als er geen route ingesteld staat en doet dit afhankelijk van je snelheid en het type weg waar je op rijd.

 

Tevens vraag ik me af of je de discover pro niet met de media verwart want de resolutie van de pro en zijn snelheid zijn prima (in tegenstelling tot de media)

Klopt, ik leg het een beetje krom uit, je ziet altijd keurig waar je rijdt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha, ok, tx allemaal!

 

Neenee, het is wel degelijk de Discover Pro waar ik het over heb. Voorbeeld de afbeelding van de snelheidsborden. Deze zijn toch niet echt crisp? Bij mn huidige peugeot 508 is het scherm weliswaar kleiner maar zijn die borden vb wel perfect rond en scherp. Tis miereneuken he, maar in tijden van HD schermen mogen ze toch iets meer moeite doen :smile:.

dat is ook het enige wat niet haarscherp is en ligt niet aan het scherm maar aan de resolutie van het "bordje", dat was bij mijn Octavia met Columbus (eigenlijk het zlefde systeem) ook al zo slordig, waarom weet ik echt niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds gisteren in het bezit van mijn Passat, wat een zalige rust in vergelijking met met vorige.

 

Hij beschikt ook nog over de AID. Nu zie je soms foto's online waarop de navigatie heel mooi en duidelijk weergegeven wordt. Zo zie je een stuk lucht en zie je de kaart alsof ze uit een andere wagen gefilmt is:zie bijlage's. Dit zou eigenlik altijd voor mij zo weergegeven mogen worden daar dit toch veel duidelijker is?

Hij zoomt wel in bij kruispunten maar nooit zoveel als op de eerste foto (maxresdefault).

 

In werkelijk zoomt hij denk ik niet echt meer in da wat je op maxresdefzult-1 ziet. De kaart ligt ook veel minder schuin dan op de persrenders. Of kun je dit alleen zo zien wanneer er gebouwen in de buurt staan?

 

Verder nog eens vragen of er echt geen andere stem gekozen kan worden. Het is precies of de vrouw die de begeleiding heeft ingesproken een neusknijper op haar neus had. Behoor irritant.

 

Alvast bedankt!. Wes

post-25527-0-39469000-1479422866_thumb.jpg

post-25527-0-40473400-1479423084_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De zoom is afhankelijk van de max snelheid op de weg waar je rijd en je eigen snelheid. Het beeld als de bovenste krijg je alleen in de stad voor een stoplicht.

De 3d gebouwen zie je alleen in sommige steden bij markante gebouwen.

Ik heb vandaag even in Gent rond gereden maar de AID heeft toch nooit zo ingezoomd als op de pers render. En ik heb veel stil gestaan.

 

Daarnet kwam ik van mijn werk en op de e17 tussen Gent en Kortrijk heeft ie de kaart zodanig uitgezoomt dat dit overeen kwam met meer dan 1,5km schaal op de Discovery Pro. Misschien is het persoonlijk maar daar heb je toch niets aan? Ik moet niet zien welke gemeentes er 30km verderopliggen. Je kunt heel veel met de AID maar dat je niet zelf de schaal kunt kiezen met de + en - tuimelschakelaar bijvoorbeeld is toch een serieus gemis.

 

Zouden er al updates geweest zijn sinds maart 2015 voor de AID?

 

De wagen beschikt ook over Easy Open voor de kofferklep. Maar hij gaat precies open wanneer hij zelf zin heeft. Ook al zit ik als een bezetene te zwaaien diep onder de bumper. Werkt dit bij jullie ook soms niets goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag even in Gent rond gereden maar de AID heeft toch nooit zo ingezoomd als op de pers render. En ik heb veel stil gestaan.

 

Daarnet kwam ik van mijn werk en op de e17 tussen Gent en Kortrijk heeft ie de kaart zodanig uitgezoomt dat dit overeen kwam met meer dan 1,5km schaal op de Discovery Pro. Misschien is het persoonlijk maar daar heb je toch niets aan? Ik moet niet zien welke gemeentes er 30km verderopliggen. Je kunt heel veel met de AID maar dat je niet zelf de schaal kunt kiezen met de + en - tuimelschakelaar bijvoorbeeld is toch een serieus gemis.

 

Zouden er al updates geweest zijn sinds maart 2015 voor de AID?

 

De wagen beschikt ook over Easy Open voor de kofferklep. Maar hij gaat precies open wanneer hij zelf zin heeft. Ook al zit ik als een bezetene te zwaaien diep onder de bumper. Werkt dit bij jullie ook soms niets goed?

zorg wel dat rechts onderin je Discover scherm een "a" staat van automatisch zoomen...

wat betreft updates, afgelopen woensdag heeft hij onder het rijden een update van 335mb binnen gehaald voor Nederland, weet niet precies wat het inhoudt, maar goed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zorg wel dat rechts onderin je Discover scherm een "a" staat van automatisch zoomen...

wat betreft updates, afgelopen woensdag heeft hij onder het rijden een update van 335mb binnen gehaald voor Nederland, weet niet precies wat het inhoudt, maar goed....

Morgen maar eens internet verbinden met de auto ☺️. Zijn dit kaartupdates of echt firmwareupdates?

 

Mijn schaal op de Pro staat idd niet op automatisch, maar op 30 of 50 meter. Ik zie graag alles van dicht ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om easy open te gebruiken moet je geen schopbeweging maken in de lengterichting van de auto, maar je voet rustig van links naar rechts (of van rechts naar links) onder de bumper bewegen. Dan werkt het feilloos.

 

Dat deed ik, maar gij wou pas na een paar keer proberen. Heb me zelf omdenduur op mijn knieën gezet en met mijn arm zitten zwaaien, zelf dat ging niet goed. Als ik hem daarna in de garage had gezet en nogmaals paar keer achter elkaar probeerde ging het wel telkens goed... Raar :smile:.

 

PS: De auto was nat door de regen. Als ik mijn kofferklep opende liep er toch een goede scheut water langs de plastiek omranding van het raam naar beneden op het afdekzeil van de koffer. Hebben jullie dit ook?

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen maar eens internet verbinden met de auto ☺️. Zijn dit kaartupdates of echt firmwareupdates?

 

Mijn schaal op de Pro staat idd niet op automatisch, maar op 30 of 50 meter. Ik zie graag alles van dicht ☺️

dat is het dus, zet hem maar eens een paar dagen op auto, eventueel je splitscreen aan als je bang bent dat je een afrit mist :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Firmwareupdates voor deze generatie navigatiesystemen zijn alleen door de VW dealer uit te voeren.

 

 

http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?PHPSESSID=4k0v5snrr828719fhdnshume21&topic=273131.10

 

Op dit forum wordt uitgebreid besproken hou je een firmware update kunt doen op de DP. Het zal dus toch mogelijk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zorg wel dat rechts onderin je Discover scherm een "a" staat van automatisch zoomen...

wat betreft updates, afgelopen woensdag heeft hij onder het rijden een update van 335mb binnen gehaald voor Nederland, weet niet precies wat het inhoudt, maar goed....

 

Hoe weet je dat ie dat binnengehaald heeft, en is dat op de DP nog ergens te zien? mijn auto heeft nog nooit zelf dergelijke hoeveelheden binnen gehaald (en ben toch altijd verbonden via hotspot aan m'n telefoon:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is het dus, zet hem maar eens een paar dagen op auto, eventueel je splitscreen aan als je bang bent dat je een afrit mist :lol:

Daarnet geprobeerd gewoon kaartweergave zonder te navigeren. Wanneer hij op auto staat dan neemt de DP dezelfde schaal aan als de AID. Schaal is dan vb bij 120kmh 1km, en bij stilstand 500 meter. Voor mij echt onbruikbaar op die auto stand.

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe weet je dat ie dat binnengehaald heeft, en is dat op de DP nog ergens te zien? mijn auto heeft nog nooit zelf dergelijke hoeveelheden binnen gehaald (en ben toch altijd verbonden via hotspot aan m'n telefoon:)

Huh? die "A" is voor automatisch zoomen zoals ik schrijf, die heeft niets met updaten te maken?

 

ik ga vanmiddag updaten, dit is het scherm wat ik te zien kreeg, je kunt gewoon via instellingen handmatig de update aanvragen, als er 1 is kun je updaten en anders niet, bij mij staan er nu 2 klaar 1 voor Duitsland en 1 voor Nederland

Als ik nu mijn werk invoer (adres in Duitsland) geeft hij hetzelfde, vandaar dat er voor Duitsland ook een update klaar staat.

Ik zal proberen de stappen te fotograferen zodat ik het hier kan plaatsen.

 

 

495cb974559378debb0b5692bd7b83be.jpg

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden