Ik wil hier een probleem voorleggen voor de tdi-specialisten.
Het betreft een passat 1.9 TDI PD code AVF.
Bouwjaar juni 2001, 210000km. EGR softwarematig dicht, getuned (170pk?).
De klachten begonen enkele weken geleden met soms inhouden, wat hij nu (500km verder) bijna altijd doet.
Als hij inhoud en ik laat hem uitlopen tot ongeveer 1100 toeren en dan flink gas geef, gaat hij soms wel goed. Als ik daarna afrem en weer gas geef, houd hij weer meestal in.
Ook versneld hij nu soms in stappen, alsof ik met het gaspedaal speel.
Deze klachten lijken op het veel besproken lmm of N75(turbodruk) probleem.
Ik heb vorig jaar ook ongeveer dezelfde problemen gehad, toen was de turbodruksensor (G31) stuk.
Ik heb, toen de klachten begonnen de auto uitgelezen (geen foutcodes, alleen een onbekende communikatiefout) en enkele logs gemaakt.
Deze logs heb ik niet kunnen annaliseren omdat m'n laptop de dag erna gecrasht is, dus deze logs ben ik ook kwijt.
Vanavond heb ik de N75 (turbodruk) verwisseld met de N18 (EGR-klep), deze hebben dezelfde art.nummer, maar de klachten blijven gelijk.
Dus denk ik dat ik de N75 kan uitsluiten, tenzij beide kleppen stuk zijn.
Nu denk ik aan de lmm of de turbo (roetaanslag).
Het is nu moeilijk zoeken zonder VAG-COM.
Als iemand nog ideeen heeft die ik kan testen of kan helpen met uitlezen hoor ik dat graag.
Vraag
Bertje
Hallo,
Ik wil hier een probleem voorleggen voor de tdi-specialisten.
Het betreft een passat 1.9 TDI PD code AVF.
Bouwjaar juni 2001, 210000km. EGR softwarematig dicht, getuned (170pk?).
De klachten begonen enkele weken geleden met soms inhouden, wat hij nu (500km verder) bijna altijd doet.
Als hij inhoud en ik laat hem uitlopen tot ongeveer 1100 toeren en dan flink gas geef, gaat hij soms wel goed. Als ik daarna afrem en weer gas geef, houd hij weer meestal in.
Ook versneld hij nu soms in stappen, alsof ik met het gaspedaal speel.
Deze klachten lijken op het veel besproken lmm of N75(turbodruk) probleem.
Ik heb vorig jaar ook ongeveer dezelfde problemen gehad, toen was de turbodruksensor (G31) stuk.
Ik heb, toen de klachten begonnen de auto uitgelezen (geen foutcodes, alleen een onbekende communikatiefout) en enkele logs gemaakt.
Deze logs heb ik niet kunnen annaliseren omdat m'n laptop de dag erna gecrasht is, dus deze logs ben ik ook kwijt.
Vanavond heb ik de N75 (turbodruk) verwisseld met de N18 (EGR-klep), deze hebben dezelfde art.nummer, maar de klachten blijven gelijk.
Dus denk ik dat ik de N75 kan uitsluiten, tenzij beide kleppen stuk zijn.
Nu denk ik aan de lmm of de turbo (roetaanslag).
Het is nu moeilijk zoeken zonder VAG-COM.
Als iemand nog ideeen heeft die ik kan testen of kan helpen met uitlezen hoor ik dat graag.
Groetjes Bertje
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten