Ga naar inhoud

Ervaringen met doe-het-zelf garages


rvandenb

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst mijn remschijven en blokken vervangen in een zogeheten doe-het-zelf garage. Een plek met garagefaciliteiten (en in mijn geval een toeziend oog van een ervaren monteur) waar je met eigen of leengereedschap aan je auto kunt sleutelen. Er zijn zo van die reparaties waarbij ik denk van hey dat kan ik ook wel zelf doen maar heb geen garage of gereedschap en zo.

 

Ik vond het al met al een positieve ervaring :thumb: :

  • Ik weet meer over het onderhoud van de eigen auto in algemene zin en de diverse gereedschappen.
  • Ik weet meer over het remsysteem en ben prima in staat zelf de remschijven en blokken te vervangen
  • Ik heb een behoorlijk bedrag bespaard aan kosten en heb (betere) onderdelen gebruikt die ik zelf heb kunnen kiezen
  • Ik heb een aantal vriendelijke en behulpzame hobbyisten leren kennen
  • Ik was er samen met mijn vrouw. Bepaalde dingen konden we samen doen wat leuk, leerzaam en gezellig is
  • Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden
  • de kosten van het gebruik van de garageruimte en gereedschappen vielen erg mee

Welke ervaringen hebben de leden hier met doe-het-zelf garages?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook. Niet alleen voor onderhoud maar ook voor het modden.

Ik had gereserveerd om "even" een standkachel in te bouwen. Oei zei de garagemeneer bent u auto monteur dan? Nee meneer. Oh maar dan heb je het vast wel vaker gedaan dan? Nee meneer is mijn eerste keer. Nou veel succes dan. Haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geweest bij de Security Hobby Hal in Amsterdam. En waar zijn jullie geweest?

 

@ : al veel gesleuteld?

@@martijn v o : het wordt snel kouder.. dus wel een beetje opschieten :D

Heel veel jaren aan motorfietsen en nu aan Linde heftrucks waar VW motoren en Deutz motoren in hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de passat nog niet bij een dhz geweest, maar in het verleden bij verschillende geweest.

Meestal wel positieve ervaringen.

De garages waar ik tot nu toe geweest ben zijn:

- Dhz sweetlake, ( Zoetermeer )bestaat voor zo ver ik weet niet meer.

- Franky's garage, ( Hellevoetsluis) begin vorig jaar geweest, netjes opgeruimd voldoende faciliteiten voor mij, ik geloof wel maar 1 brug.

- Dhz Markos, ( Rotterdam, Spaansepolder ) meer dan voldoende faciliteiten, meer dan 2 bruggen, wel altijd vrij druk.

 

Verstuurd met mijn s6 Edge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst mijn remschijven en blokken vervangen in een zogeheten doe-het-zelf garage. Een plek met garagefaciliteiten (en in mijn geval een toeziend oog van een ervaren monteur) waar je met eigen of leengereedschap aan je auto kunt sleutelen. Er zijn zo van die reparaties waarbij ik denk van hey dat kan ik ook wel zelf doen maar heb geen garage of gereedschap en zo.

 

Ik vond het al met al een positieve ervaring :thumb: :

  • Ik weet meer over het onderhoud van de eigen auto in algemene zin en de diverse gereedschappen.
  • Ik weet meer over het remsysteem en ben prima in staat zelf de remschijven en blokken te vervangen
  • Ik heb een behoorlijk bedrag bespaard aan kosten en heb (betere) onderdelen gebruikt die ik zelf heb kunnen kiezen
  • Ik heb een aantal vriendelijke en behulpzame hobbyisten leren kennen
  • Ik was er samen met mijn vrouw. Bepaalde dingen konden we samen doen wat leuk, leerzaam en gezellig is
  • Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden
  • de kosten van het gebruik van de garageruimte en gereedschappen vielen erg mee
Welke ervaringen hebben de leden hier met doe-het-zelf garages?
Samen met je vrouw en t was gezellig? Hoe doe je dat? ????????????

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

hey hey 

 

hier gaat onze auto ook altijd naar de DHZ Garage voor het onderhoud,reparaties en de keuring

Altijd even vriendelijk en behulpzaam en onderdelen op voorraad en zijn ze er niet worden ze meestal binnen 2 uur geleverd.

voor mensen in omgeving Eindhoven een echte aanrader

 

DHZ Garage Geldrop 

6 bruggen 

onderdelen op voorraad 

3 ervaren monteurs

prijs voor de brug is €12,50 p/u tenzij je daar onderdelen koopt dan €10 p/u

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden