Ga naar inhoud
  • 0

Schokken tijdens het opwarmen motor


Gast Anonymous

Vraag

Vanavond auto gestart (koude motor) reed ik de snelweg op en bij 70/80 km/h voelde ik lichte schokjes, gedurende 10 seconden

 

het was alsof hij verstopt raakte ofsow, vervolgens gaf ik rustig meer gas, hierdoor schokte hij wat meer.

 

Vervolgens heb ik het pedaal vol in getrapt en had geen last meer van schokken. daarna kwam het ook niet meer terug..

 

 

Ik maak me wel zorgen, omdat het duidelijk voelbaar was en hij het nooit eerder heeft getoond..,

 

Wat kan het zijn ?? zal hij dit opgeslagen hebben in de ecu, of niet? (valt het uit te lezen) Ben bang dat hij dit steeds vaker gaat herhalen.

 

gaat om een Passat Tdi 130 6 bak 2001-08 met 220.000 op teller

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kijk dit is de log die ik gisteravond heb gemaakt,

3de versnelling ( nadeel is wel met koude motor)

 

schokken gebeurt heeel zelden, en altijd als de motor aan het opwarmen is...

voor de rest waren er geen fouten opgeslagen in de ecu, clean.

 

je ziet een dip in de lmm, is dat normaal of niet? Koppelverloop ziet er goed uit

 

2ltfzgl.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Ik heb eergisteren mijn luchtfilter vervangen en de bak gelijk mee schoongemaakt. het zag er echt niet uit, alles zat erin behalve ikzelf. van vogelveren tot aan bijen en vliegen.

 

en na een dag erna was het stotteren opgehouden en komt ook niet meer voor ???

 

het stotteren en het luchtfilter hebben toch geen verband met elkaar???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

helaas heeft hij vandaag weer gestottert, en nu wil i kde temp. sensor echt gaan vervangen..

 

heeft iemand een onderdeelnr voor me van de temp. sensor?

 

het gaat om een 6bak130pk AVF motor uit 2001-08

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou kunnen als het lucht filter verstopt is en er kan niet genoeg lucht worden aan gezogen dan zou het kunnen. Als de storing niet mer voorkomt zou ik zeggen opgelost. :D

Dat denk ik niet, hij zou dan wel minder kunnen trekken, maar stotteren niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

vanmorgen was het raak, na +/- 10 min rijden schokte hij heviger en langer dan ooit. en voor het eerst ging mijn TCS lampje branden en kreeg eindelijk de volgende melding

 

18075. electrical mailfunction cyl 2

 

bij gerrit speek zie ik deze boeiende tips.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18075.html

 

ze praten over het vervangen van de KABELBOOM ( van cilinder 2?)

 

kan iemand mij duidelijk uitleggen waar die connectors zitten en of je die kabelboom makkelijk kan vervangen...?

 

om welke kabelboom gaat het? alleen van cylinder 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij foto's van het kabelboompje:

 

In geklapt:

qyd47t.jpg

 

Uitgeklapt: (los)

vr56cn.jpg

 

De stekker die buiten het blok zit:

2m7yc8h.jpg

 

Achter/onderkant:

2075etu.jpg

 

Doos met bestnummer:

2d7edxu.jpg

 

Ik heb dit een jaartje geleden vervangen, maar kan de foto's hiervan niet zo snel vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou, gister erop gezet, en rijdt weer als een zonnetje :cool2:

 

het leek allemaal niet te lukken, maar ging eenvoudiger dan verw8...

goed met föhn verwarmen, voorzichtig erin stoppen.

 

thnx voor alle info allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb precies het zelfde ,ik heb vandaag al 2 keer stilgestaan op de vluchtstrook.

Mijn passat begint te stotteren en te bokken sinds 2 weken en af en toe begint het esp lampje ook te branden waarna de auto niet meer wil trekken.

Na even het contact uit en aan te doen rijd hij weer zonder problemen verder.

Ik kan nog niet uitlezen maar heb vorige week een kabel besteld.

Zou dit ook de kabel boom kunnen zijn en zijn er ook fotos van onder het kleppen deksel ter plaatse van de kabelboom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je de kleppendeksel eraf haalt Zie je hem meteen al, hij is de enige daar , met 4 stekkertjes op de PD's ,

 

ik had het stotter geval alleen als de motor aan het opwarmen was...

 

tis wel een beetje rotzooien met de kabels, maar het valt echt wel te doen.

 

zorg wel dat je niets in de motorblok laat vallen....!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden