Ga naar inhoud
  • 0

Golf GT 1.4 2008


Johan56

Vraag

Heren, ik heb een vraag over een Golf GT 1.4  170pk uit 2008.

Ik weet dat dit het Passat forum is maar ik heb vertrouwen dat jullie mijn collega misschien kunnen helpen.

 

Na bij elkaar voor 3500 euro te hebben verspijkerd bij de vw dealer zit hij nog steeds met de zelfde storing.

 

Als hij zijn auto start dan wordt hij de eerste paar minuten helemaal door elkaar geschud als zijnde een milkshaker.

Als de motor warm is dan rijd de auto goed.

Hij laat de Turbo netjes warm worden voordat hij er gebruik van maakt.

Hij behandeld de auto met respect en vergt nooit het uiterste van de motor.

 

Wie kan met deze weinig info een poging doen met waar we het probleem moeten zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En nog geen resultaat? Ik zou me schamen als ik me werk zo zou afleveren. Voordat geld mag ie weleens netjes draaien.

 

Het zou best een lastige storing zijn. Maar €3500 en nog niet in orde. Ik zou teruggaan. En vragen of ze nu eens willen maken ipv alleen maar onderdelen vervangen.

 

Ik heb zo geen idee wat het zou kunnen wezen. Maar warm loopt ie echt goed? Zit geen powerbox of slechte chiptuning op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb filmpje ontvangen van mijn collega, is alleen 1 probleem mee, het is 31mb groot....gaat hem niet worden dus.

Ik heb wel ff gekeken naar dat filmpje en heb het volgende geconstateerd: Bij koude start slaat de motor direct aan en loopt dan ongeveer 1100 toeren. Na een paar minuten als de motor warm wordt dan begint het toerental te zakken en als hij onder de 1000 toeren komt begint de motor te stotteren en heeft de neiging af te slaan. Dit gebeurd net niet. We rijden weg met de auto en dan is er helemaal geen probleem meer. 

Ook als we daarna de auto af zetten en opnieuw starten is er geen probleem. 

Het komt echt alleen voor als de auto een hele nacht heeft stil gestaan.

 

Wie kan hier iets mee?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, hij doet het alleen als hij een nachtje stil heeft gestaan. Dan de eerste keer starten gebeurd er dit. Als hij onder de 1000 toeren komt. En staat hij te schudden op zijn banden. Voor de rest van de dag rijdt het als een zonnetje. Maakt niet uit hoe vaak je dan start.

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden