Ga naar inhoud

Vertrouwen in de dealer toch wel beschadigd


®win

Aanbevolen berichten

Anderhalf jaar geleden was mijn Passat bij de dealer voor onderhoud. Daarbij werd aangegeven dat de remblokken voor wat dunnetjes begonnen te worden, nog ca. 5000 km mee zouden gaan en dat ze adviseerden deze meteen te vervangen. Ik heb toen aangegeven dat dit nog niet hoefde en dat ik dat zelf wel in de gaten hield.

 

Gisteren, 30000 kilometer verder (ik had al gezien dat er nog voldoende frictiemateriaal op de blokken zat om nog even mee te kunnen) ging de auto weer voor onderhoud. Ik gaf bij het brengen al aan dat de remblokken voor niet vervangen hoefden te worden. Dat werd al een discussie, maar goed, het werd op de werkplaatsorder genoteerd.

 

Rond de lunch werd ik gebeld dat de remblokken meteen vervangen moesten worden omdat het bijna staal op staal was en ze mij er niet meer mee verder wilden laten rijden. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik de blokken al had liggen en dat ze op korte termijn vervangen zouden worden.

 

Eind van de middag kwam ik de auto halen en je raadt het al ...

 

 

... jawel, de remblokken. Foto's op A4 formaat om duidelijk te maken dat de blokken echt op waren (not). En dat de mobiliteitsgarantie niet verlengd kon worden totdat zij de blokken hadden vervangen. Jongens, asjeblieft, onderschat de intelligentie van je klanten niet zo en neem ze serieus.

 

Ik had die dag een Up! mee. Was volgens de dealer afgetankt en moest afgetankt worden ingeleverd. Bij het ophalen van de Up! op de parkeerplaats zag ik al een half leeggedronken flesje en allemaal snoeppapiertjes in de auto liggen (!)  Die dag totaal 86 km gereden, hoofdzakelijk (>95% snelweg met een snelheid tussen 90 en 100 km), waarbij het verbruik op ca 1 op 20 kan liggen. Nog even snel aftanken, maar de pomp sloeg niet af bij 4 - 5 liter. Ben toen zelf maar gestopt bij 7 liter. Vond ik wel mooi.  Van mijn bevindingen met de auto toch wel even melding gemaakt bij inleveren. Op de vraag of de auto afgetankt was heb ik gezegd dat deze niet afgetankt was meegegeven en dat ik er meer in had gegooid dan ik had verbruikt. De man begon te rekenen :  "1 op 12, hm, dat is wel normaal voor een Up!"      Yeah right!

 

 

 

 

Nee, geen goed gevoel hierbij. Mijn vertrouwen is behoorlijk geschaad. Ik vrees dat ik voor onderhoud toch maar eens ga kijken naar alternatieven. Om de garantie hoef ik het toch al niet te doen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja... we noemen ze niet voor niets ''de stealer''

 

Verbruik met zo'n Up/mii/citigo is bij flink gassen 1 op 15. 

1 op 12 zou alleen lukken als je constant op topsnelheid rijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De blokken zijn niet vervangen, hoor.  Was alleen regulier (longlife) onderhoud.

 

En ja, Vagtechniek is een optie, maar dan moet ik wel heel ver rijden (145 km) voor een beurtje .... :(   Is bovendien voor mij niet te doen op weekdagen in verband met werk.

 

 

 

 

 

Weet iemand een goede garage voor onderhoud van VAG auto's, met als kenmerken betaalbaar, betrouwbaar en volledig uitgerust (bij voorkeur gespecialiseerd) voor VAG auto's in de regio Leiden of Schiphol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop mijn auto's bij de dealer om bepaalde redenen, en zodra de garantie voorbij is, zien ze mij daar niet meer.

Die hele mobiliteits shit kan ik zelf ook wel regelen, en voor de stempeltjes hoef ook niet meer te doen want tegenwoordig is dealer onderhouden ook maar de vraag ofdat het goed is gegaan. De echte kennis is daar niet meer aanwezig.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat de mijne bij vw badhoevendorp doen en nooit gezeik met ze, ze doen wat jij wilt .

 

En ze bellen altijd netjes op als er wat is.....Als u tegen ze zeg dat er iets niet gedaan hoeft te worden dan doen ze het echt niet.

 

Ja, maar kan je er ook van op aan dat als ze zeggen dat iets vervangen moet worden dat dat ook echt zo is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderhalf jaar geleden was mijn Passat bij de dealer voor onderhoud. Daarbij werd aangegeven dat de remblokken voor wat dunnetjes begonnen te worden, nog ca. 5000 km mee zouden gaan en dat ze adviseerden deze meteen te vervangen. Ik heb toen aangegeven dat dit nog niet hoefde en dat ik dat zelf wel in de gaten hield.

 

Gisteren, 30000 kilometer verder (ik had al gezien dat er nog voldoende frictiemateriaal op de blokken zat om nog even mee te kunnen) ging de auto weer voor onderhoud. Ik gaf bij het brengen al aan dat de remblokken voor niet vervangen hoefden te worden. Dat werd al een discussie, maar goed, het werd op de werkplaatsorder genoteerd.

 

Rond de lunch werd ik gebeld dat de remblokken meteen vervangen moesten worden omdat het bijna staal op staal was en ze mij er niet meer mee verder wilden laten rijden. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik de blokken al had liggen en dat ze op korte termijn vervangen zouden worden.

 

Eind van de middag kwam ik de auto halen en je raadt het al ...

 

 

... jawel, de remblokken. Foto's op A4 formaat om duidelijk te maken dat de blokken echt op waren (not). En dat de mobiliteitsgarantie niet verlengd kon worden totdat zij de blokken hadden vervangen. Jongens, asjeblieft, onderschat de intelligentie van je klanten niet zo en neem ze serieus.

 

Ik had die dag een Up! mee. Was volgens de dealer afgetankt en moest afgetankt worden ingeleverd. Bij het ophalen van de Up! op de parkeerplaats zag ik al een half leeggedronken flesje en allemaal snoeppapiertjes in de auto liggen (!)  Die dag totaal 86 km gereden, hoofdzakelijk (>95% snelweg met een snelheid tussen 90 en 100 km), waarbij het verbruik op ca 1 op 20 kan liggen. Nog even snel aftanken, maar de pomp sloeg niet af bij 4 - 5 liter. Ben toen zelf maar gestopt bij 7 liter. Vond ik wel mooi.  Van mijn bevindingen met de auto toch wel even melding gemaakt bij inleveren. Op de vraag of de auto afgetankt was heb ik gezegd dat deze niet afgetankt was meegegeven en dat ik er meer in had gegooid dan ik had verbruikt. De man begon te rekenen :  "1 op 12, hm, dat is wel normaal voor een Up!"      Yeah right!

 

 

 

 

Nee, geen goed gevoel hierbij. Mijn vertrouwen is behoorlijk geschaad. Ik vrees dat ik voor onderhoud toch maar eens ga kijken naar alternatieven. Om de garantie hoef ik het toch al niet te doen ...

Jaren geleden dit al ondervonden.ze zijn goed om..euh eigenlijk heb ik er niks aan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar kan je er ook van op aan dat als ze zeggen dat iets vervangen moet worden dat dat ook echt zo is?

Ik kan voor mij zelf spreken,als zij dit zeggen dan doen ze dat ook.

 

Tot nu toe geen probleem met ze gehad, heb ze zelf uitgetest door ze te zeggen dat ik het niet in een keer kan betalen....of het mogelijk was om in 3x te doen.

 

Ze zeiden dat het niet mogelijk was omdat ik particulier ben en bij bedrijven wel....hij naar de manager toe en met hem gesproken en kwam terug met de mededeling van je bent een vaste klant en de manager vondt dit geen probleem. En toch gewoon de rekening in 1x betaald

 

Wou kijken hoe ze waren en voor mij zijn ze cooooool.

 

Dit is mijn ervaring

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow de mijne doet ik ook wel hoor ni mis mee maar al de nodige zaken aan de hand gehad die mij tijd en geld kosten en dat laatste gaat mij aan mn pens zoals wij hier zeggen.schade maken en er nog een expert bij halen ook om zich ervan te verschonen en mij beschuldigen dat iemand de nokkenas van mn audi versteld heeft.schroeven zaten niet foed vast en daardoor bout afgebroken.resultaat alle rollen.riem.waterpomp.etc vernieuwen.nee ik ben er nog steeds kwaad om

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ja, dat is algemeen bekend, maar wel heel kwalijk.

 

Ik heb eens zoiets ervaren bij een Duitse dealer. Ik had roestvorming bij de kitranden van de deuren. Mijn auto was buiten de garantie niet meer bij de dealer binnen geweest voor onderhoud en toen ik de roestvorming meldde, kreeg ik het antwoord dat mijn auto ook niet dealer onderhouden was en dat ze er eigenlijk niks mee konden doen.

 

Mijn geluk was een volle wachtkamer en assertiviteit om de medewerker te vragen wat vervangen van olie en filters te maken heeft met roestvorming en dat hij mij (lees; ons, aangezien er zo'n 6/7 man in de wachtkamer zat) moest uitleggen hoe dat precies in zijn werk gaat en hoe het dan zou komen dat de boel aam het rotten was.

 

Hij is de discussie niet aangegaan en alles is onder garantie gerepareerd ????.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik ken de ervaring van dealers en importeurs.... ik zou niet betalen voor iets waar jij geen toestemming voor gaf. Toen ik nog motorfietstechnicus was... belde we ook de klant eerst op voor groen licht.

 

Dus snap 100% dat het vertrouwen geschaad is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor de duidelijkheid: de dealer heeft niets gedaan waar ik geen groen licht voor gegeven heb. Ze hebben slechts het onderhoud gedaan waarom gevraagd is.

 

Enkel het probleem zit 'm er in dat ze een slijtagedeel wilden vervangen, dat nog niet aan vervanging toe is, zowel bij de vorige beurt 30d km terug als nu. En in het laatste geval tot vervelens toe dat wilden doordrukken. Ongetwijfeld zullen de meeste mensen daarop zwichten en de remblokken laten vervangen en daarop had de dealer gerekend.

 

Daarbovenop kwam nog dat akkefietje met de niet afgetankte auto van het vervangend vervoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden