Ga naar inhoud
  • 0

Olie op motorblok motortype ALT


variant B5.5

Vraag

Hallo allemaal,

ik heb een raar probleem met mijn wagen, de motor verbruikt wat olie (niet zo vreemd voor een 2.0) maar dat is nog tot daar aan toe.

de bovenkant van de motor is hele vet, duidelijks te zien bij de bobines daar hoop het zich op.

verder stink de auto soms als ik voor het stoplicht sta na verbrande olie.

 

waar zou dit vandaan kunnen komen ?

 

alvast bedankt voor het meedenken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ken de 2.0 niet is die hetzelfde als de 1.8 die ken ik wel en daar gaat de klepdekselpakking wel is van lekken bij de bougies de binnenkant dus dan lopen de gaten van bougies vol met olie dat geeft op ten duur problemen en lijkt of je veel olie verliest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dat bij mijn polo 6n2 gehad en daar was de kleppendeksel pakking van lek. bougie kabels moest ik vervangen want die waren zo week, dat de spanning door de kabel niet meer klopte en de auto stotterde.

 

ik hou dat bij mijn 2.0 ook in de gaten want zag daar ook zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn al die rubberen slangen nog heel bij het luchtfilter; die waren bij mijn ALT helemaal verweerd en kapot.

Overigens staat de ALT erom bekend dat deze wel een slokje olie lust. De suggestie van de peilstok is ook een goede want die wil ook nogal makkelijk afbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja die olie verbruik neem ik niet al te nauw omdat het bv bij mijn polo een 1.4 16v met AUA blok, en daar met verhalen werd plat gegooid op de vwforum: olie verbruik, kantelende zuigers, carter ontluchting die bevriest ect. ect.

Mijnpolo heeft bij 196xxx nieuwe olie filter en distributie gekregen en heeft nu 213xxx gelopen in nog geen jaar tijd.
Rijden er iedere dag mee. Ik heb niet een drup olie bij hoeven gooien en het blok mankeert geen hol mee.

Als ik daar teveel naar luister maak ik me zelf gek. zeker zal het kloppen, maar op dit moment blijf ik daar buiten met mijn polo.
Mijn passat heeft maar 109xxx gelopen dus ga me niet druk maken om olie verbruik. Ik hou het wel in de gaten maar tot die tijd zien we wel. Daarnaast is het ook aan de chauffeur zelf hoe die met de auto omgaat.

Als ik zie hoe sommigen in de ochtend met koude motor weg scheuren of uberhaupt na werk het zelfde doen en dat ook nog eens in de koude winters.... eerst 10min krabben, starten en dan gaan met die banaan, vind ik het niet gek dat ze naar mate de tijd verbruiken hoe goed voor je kleprubbers of andere materialen. Als ik dat zou doen in een fitness centrum en direct als een bullebak gewichten ga heffen zonder even op te warmen, geheid dat deze jongen eersdaags lekker bij de fisio kan gaan uithuilen! :smile:

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb alles ontvet , maar kan niet echt ontdekken waar het vandaan komt. het lijkt wel onder de kunstof kap vandaan te komen.

de kap is niet vet maar het "zilvere"gedeelt waar de bobines zit wel.

de peilstok lijkt nog goed.

weet iemand waar de carter ontluchting zit, daarvan is een slang vervangen en ik heb het idee dat het sinds dat monment is.

aangepast door variant B5.5
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden