Ga naar inhoud

variant B5.5

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over variant B5.5

  • Verjaardag 31-10-1968

Profile Information

  • Plaats
    010

variant B5.5's Achievements

0

Community reputatie

  1. ik heb alles ontvet , maar kan niet echt ontdekken waar het vandaan komt. het lijkt wel onder de kunstof kap vandaan te komen. de kap is niet vet maar het "zilvere"gedeelt waar de bobines zit wel. de peilstok lijkt nog goed. weet iemand waar de carter ontluchting zit, daarvan is een slang vervangen en ik heb het idee dat het sinds dat monment is.
  2. Hallo allemaal, ik heb een raar probleem met mijn wagen, de motor verbruikt wat olie (niet zo vreemd voor een 2.0) maar dat is nog tot daar aan toe. de bovenkant van de motor is hele vet, duidelijks te zien bij de bobines daar hoop het zich op. verder stink de auto soms als ik voor het stoplicht sta na verbrande olie. waar zou dit vandaan kunnen komen ? alvast bedankt voor het meedenken
  3. He dat is toevallig, heb rechts achter wel een relais voor de mistlampen. maar hoe moet ik die dan schakelen. op het stuursignaal van het relais ? umm zie hen nog niet.
  4. de PDC werkt perfect zonder de aangesloten draad. ben echter nogsteeds benieuwd naar het doel van het draadje. je zou denken dat als er een stekker aangesloten is de pdc uitgeschakeld word en dat de draad daarvoor is. ik zie alleen niet hoe. het is een orginele vw passat pdc (3B0 919 283 ) daar zit geen knopje op. vrij zinloos ook omdat deze links achterin weg gebouwd zit. kom je niet echt lekker bij zonder schroeven draaier. zou de draad misschien aan een schakelaar kunnen zetten zodat ik de pdc van voor kan uitschakelen. misschien als het morgen droog is
  5. Helaas, de beschrijving van Kufatec zegt alleen "Nur bei AHK an Grau/ Rote Leitung mit anlöten" wat ik met mijn steenkolen Duits vertaal als "verbinden met de grijs/rode draad" maar die heb ik niet. Heb net even gekeken maar ik heb geen microswitch in/ op de doos zitten.
  6. heb zojuist een orginele PDC set ingebouwd mbv een kabel van Kufatec. nu hou 1 een ader over nl AHK (voor de trekhaak). weet iemand hier wat het doel van dit draadje is en hoe en waar ik deze aan moet sluiten. heb overgens een afneembare westfalia trekhaak. Ton
  7. volgens mij ligt dat aan het type passat dat je hebt. mijn 3bg van jan 2004 heeft die optie in ieder geval niet.
  8. Ook ik vond het lastig dat de ramen niet dichtgingen met de AB. laats kwam ik op Ebay dit tegen Komfortschließmodul VW Passat 3B 3BG Fenster Modul FFB klein kastje, binnen 30 minuten gemonteerd door een leek, en het werkt perfekt misschien een aanrader voor anderen ?
  9. zeer slecht idee, uit een gedegen onderzoek van rws is gebleken dat de "winst" alleen gehaalt wordt op 80 km wegen. op autosnelwegen heeft het geen nut (ook geen nadeel) maar binnen de bebouwde kom zijn de zwakkere verkeersdeelnemers de dupe. voor iedere voor de 10 levens die er op 80 wegen gered worden sterven er per 20 mensen extra binnen de bebouwde kom. ik zou willen zeggen, geef je verstand voorrang en voer alleen overdag licht op 80 wegen.
  10. Niet iedere 2 liter heeft er last van. heb hiervoor een golf 2.0 85kw gereden en die had iedere 7500 tot 8000 km een liter nodig. ik gooide er ELF olie in 15W40 met een VW503.00 spec. 6 euro per liter. heb nu een Passat 2.0 96KW en die verbruikt nog minder. maar goed ook want die heeft dure longlife olie nodig
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden