Ga naar inhoud
  • 0

Extra 12v dashboard kastje


sven586

Vraag

Heren,

 

Helaas is mijn GTE net als veel anderen geleverd zonder telefoon premium. Geen probleem want ik heb inmiddels al 5 maanden een wingle in gebruik zodat ik en de kids internet in de auto hebben. Werkt feilloos alleen nu word het tijd het netjes weg te werken.

 

Daarvoor wil ik een extra geschakelde 12v aansluiting maken in het dashboard kastje of in het kleine vakje linksonder naast het stuur.

 

Iemand enig idee waar is "makkelijk" een geschakelde 12v vandaan kan halen?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@sven586: zelf heb ik hier ook (kort) naar gekeken. Ik ben tegenwoordig een beetje huiverig om in het dashboard te gaan knutselen. Het is steeds puzzelen om daarbij te komen en er zal best een hoop bekabeling achter zitten. Zonder schema is dat ook niet zo handig.

 

Ik ben van plan om eens een kijkje te nemen bij de 12V aansluiting in de laadruimte. Ook die wordt volgens mij geschakeld met het contact en daar zullen waarschijnlijk maar 2 draadjes naartoe gaan, stuk makkelijker zoeken/meten :smile:

Daar zal denk ik ook meer dan genoeg ruimte zijn om eea kwijt te kunnen en je vakjes voorin blijven beschikbaar (alhoewel ik daar persoonlijk niets mee doe, heb een hekel aan rammelende spullen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn eerste gedachten was ook om in de kofferbak een oplossing te zoeken. De huidige 12v aansluiting wil ik beschikbaar houden voor een koelbox oid als we op vakantie gaan. Ook vind ik het niet echt handig om hem in de kofferbak te hebben, ik wil hem uitschakelen zodra ik de grens over ga ivm data kosten.

 

Ik heb gister het dashboard kastje eruit gehaald, geen draadje te zien. Achter het kleine klepje zit de zekeringen kast. Ik ga daar eens meten of ik een geschakelde 12v kan vinden.

 

Overigens zijn alle 12v aansluitingen in een B8 allemaal geschakeld.

 

Gr Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn vorige Passat heb ik ook een tijdje gezocht naar een nette +12V, maar dat viel ook niet mee.

Maar zo'n wingle past toch wel in je armsteun of op de plek die voor een telefoon bedacht is? In dat laatste geval heb je misschien ook betere 4G ontvangst omdat ze dat daar voor een telefoon ook beloven. Bij Kabeldirect kan je handige korte USB verlengkabeltjes bestellen.

 

Groeten,

 

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn Dongle in de kofferbak geplaatst. 5V dopje in de aanstekerplug, kort USB verlengkabeltje en de dongel ergens onder de zijkant gepropt tussen de bekleding en de zijkant geleiders waar de hoedenplank doorheenloopt.

 

Zonder solderen een prima oplossing. Wellicht dat ik het nog eens met een 7805 achter op de 12V connector soldeer achter de bekleding maar zo werkt het ook zonder dat ik er last van heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn eerste gedachten was ook om in de kofferbak een oplossing te zoeken. De huidige 12v aansluiting wil ik beschikbaar houden voor een koelbox oid als we op vakantie gaan. Ook vind ik het niet echt handig om hem in de kofferbak te hebben, ik wil hem uitschakelen zodra ik de grens over ga ivm data kosten.

 

Ik heb gister het dashboard kastje eruit gehaald, geen draadje te zien. Achter het kleine klepje zit de zekeringen kast. Ik ga daar eens meten of ik een geschakelde 12v kan vinden.

 

Overigens zijn alle 12v aansluitingen in een B8 allemaal geschakeld.

 

Gr Sven

Voor het aftakken in de zekering kast kan je dit gebruiken.

Dan hoef je geen kabels door te knippen o.i.d.

https://www.navaudio.nl/autoshop-producten/accessoires-toebehoren/elektra/12-24-volt/zekeringen/by-pass/mini-zekeringhouder-bypass-om-een-extra-12v-accessoire-aan-te-sluiten-max-20-ampere-3050

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden