Ga naar inhoud

Airco-fan mogelijk defect


fb1907

Aanbevolen berichten

De airco-fan van mijn passat is kennelijk defect en moet ik het vervangen. Als ik namelijk de airco aanzet, dan draait de fan niet en als ik er even een draai aan geef dan draait hij weer.

Nu heb ik de VW-dealer gevraagd en zij hadden het over 250 ex btw voor de airco-fan en daarnaast nog kosten voor het plaatsen.

 

Nu ben ik er achter gekomen dat dezelfde airco-fan te koop is voor 150 euro ex btw (volgens boekje van de fabriek).

Mijn vraag is nu of ik de fan zelf ook kan vervangen of dat ik het toch over moet laten aan een kenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag is nu of ik de fan zelf ook kan vervangen of dat ik het toch over moet laten aan een kenner.

Dat hangt helemaal af hoe handig je bent. Voor 'kleine' reparaties aan de a/c kan je het dashboard kastje demonteren. Als dit niet genoeg is moet waarschijnlijk het hele dashboard eraf (hebben ze bij mij gedaan). Correct me if I'm wrong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag is nu of ik de fan zelf ook kan vervangen of dat ik het toch over moet laten aan een kenner.

Dat hangt helemaal af hoe handig je bent. Voor 'kleine' reparaties aan de a/c kan je het dashboard kastje demonteren. Als dit niet genoeg is moet waarschijnlijk het hele dashboard eraf (hebben ze bij mij gedaan). Correct me if I'm wrong.

 

Huh? Volgens mij gaat het hier over de airco-fin die voorin de motorruimte hangt? Daar hoeft het dashboard echt niet voor open :wink:

Hoe het vervangen wel gaat weet ik niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervangen van de Fan is simpel........ 1 of 2 schroefjes er uit,een slag draaien en het kabeltje los halen en je pakt hem er uit.

 

ik heb die van mij ook vervangen om dat ik dacht dat hij stuk was(niet dus).was de V-snaar die ik hoorde.........

 

ik heb dus evt. nog een goede liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een toelichting voor de genen die hier niet bekend mee zijn, als de airco fan niet draait en je zet de airco aan kunnen de drukken in het hogedruk gedeelte oplopen tot ongev. 24 bar. Dan pas komt je afblaas ventiel in maar, in de praktijk knald je eerst het zwakste deel kapot bij ongev 20 tot 22 bar dit afhankelijk van de kwaliteit/dichtheid van het materiaal.

Een goede tip: laat ieder jaar je airco servicen maar, dit is niet voldoende!!!

Zie erop toe dat het expantie ventiel vervangen word deze kost maar 12 euro als dit niet gebeurd en je compressor geeft slijpsel af dan heb pas echt een probleem.

De meeste VAG auto's zijn uitgerust met een orifice systeem(expantie pijpje)

Maar zelfs de meeste dealers weten niet dat deze vervangen moeten worden.

In het ergste geval waar ik wel 100 auto's van heb gehad was de compressor stuk ongev. 500 euro de condensor verstopt 150 a200 euro de droger naar de piep ongev 35 euro de verdamper verstopt deze moet gespoelt worden met ac flush en de leidingen ook ongev 75 euro plus de montage kosten en nieuw gas erop. 1000 euro minimaal!!!! Dus denk eraan 12 euro extra aan een expantie ventieltje.

VOLKSWAGEN EN AUDI IS HIER HEEL ERG GEVOELIG VOOR!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een toelichting voor de genen die hier niet bekend mee zijn, als de airco fan niet draait en je zet de airco aan kunnen de drukken in het hogedruk gedeelte oplopen tot ongev. 24 bar. Dan pas komt je afblaas ventiel in maar, in de praktijk knald je eerst het zwakste deel kapot bij ongev 20 tot 22 bar dit afhankelijk van de kwaliteit/dichtheid van het materiaal.

Een goede tip: laat ieder jaar je airco servicen maar, dit is niet voldoende!!!

Zie erop toe dat het expantie ventiel vervangen word deze kost maar 12 euro als dit niet gebeurd en je compressor geeft slijpsel af dan heb pas echt een probleem.

De meeste VAG auto's zijn uitgerust met een orifice systeem(expantie pijpje)

Maar zelfs de meeste dealers weten niet dat deze vervangen moeten worden.

In het ergste geval waar ik wel 100 auto's van heb gehad was de compressor stuk ongev. 500 euro de condensor verstopt 150 a200 euro de droger naar de piep ongev 35 euro de verdamper verstopt deze moet gespoelt worden met ac flush en de leidingen ook ongev 75 euro plus de montage kosten en nieuw gas erop. 1000 euro minimaal!!!! Dus denk eraan 12 euro extra aan een expantie ventieltje.

VOLKSWAGEN EN AUDI IS HIER HEEL ERG GEVOELIG VOOR!!!

 

Hoi David, is het mogelijk dat ik de fan via jou kan vervangen.

 

gr Yusuf

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden