Ga naar inhoud
  • 0

MFL inbouwen in Passat 3C


VW.Adept

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Meer niet? En kan hem er niet per ongeluk verkeerd om in steken?

Als je dat lukt dan ga ik met je op de markt staan hahahaha

 

En als alles niet lukt dan weet je het... Pm me dan maar  :mrgreen:  :mrgreen:

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké, ik heb MFL gemonteerd, echter, nu heb ik het probleem dat ik het stuur niet kan aanmelden. In de stuurkolom electronica moet ik een code 0000014 veranderen in 0000314. Echter de coding wordt niet geaccepteerd. Nu zit er ook een airbag fout in, ik heb origineel een dubbele ontsteker, de nieuwe airbag (3C8880201R) heeft een enkele, dus waarschijnlijk de verkeerde airbag. Klopt dat? En is er iemand die dan weet welke airbag ik wel moet hebben? Of moet ik toch een andere stuurkolom module hebben?

aangepast door VW.Adept
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet een weerstandje solderen op de printplaat van de stuur module op de ongebruikte ontstekings uitgang om de airbag melding weg te krijgen. Welke stuur module heb je erin en welk stuur zit er nu in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet een weerstandje solderen op de printplaat van de stuur module op de ongebruikte ontstekings uitgang om de airbag melding weg te krijgen. Welke stuur module heb je erin en welk stuur zit er nu in ?

Ik neem aan dat je het nieuwe stuur bedoelt. Dat is een 3C8419091AN. Mijn stuurmodule is een 3C0953549A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jouw stuurmodule is een midline, niet geschikt voor stuurbediening.

je zou het beste een AH versie kunnen nemen die is voor zowel 8 knops sturen als voor 12 knops sturen geschikt

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jouw stuurmodule is een midline, niet geschikt voor stuurbediening.

je zou het beste een AH versie kunnen nemen die is voor zowel 8 knops sturen als voor 12 knops sturen geschikt

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions

En moet ik dan ook de sleepring vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die hoef je in principe niet te veranderen, moet uit gecodeerd worden met vagcom.

Dus je sleepring etc is ok. (wel kun je een fout melding krijgen na installatie dat de module fout gecodeerd is, maar die kun je negeren)

als je zoveel mogelijk origineel wilt hebben, zul je de ruitenwisser hendel moeten veranderen naar de versie die bij stuurbediening hoort, dus zonder het tuimelknopje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een  3C0953549A stuurmodule gaat niets werken op je 8 of 12 knops stuur.

Volgens mij hebben wij dat ook eerder in dit topc aangegeven.

 

Stuurhendel zou ik lekker laten zitten, in de longcoding je menu in de hendel uitzetten.

Maar nogmaals koop eerst maar een AH, AJ of AK module

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een  3C0953549A stuurmodule gaat niets werken op je 8 of 12 knops stuur.

Volgens mij hebben wij dat ook eerder in dit topc aangegeven.

 

Stuurhendel zou ik lekker laten zitten, in de longcoding je menu in de hendel uitzetten.

Maar nogmaals koop eerst maar een AH, AJ of AK module

 

:bash:  Overheen gelezen. Maar op eebee gevonden en aangeschaft. Wachten maar weer, we komen er wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een 3C0953549A stuurmodule gaat niets werken op je 8 of 12 knops stuur.

Volgens mij hebben wij dat ook eerder in dit topc aangegeven.

 

Stuurhendel zou ik lekker laten zitten, in de longcoding je menu in de hendel uitzetten.

Maar nogmaals koop eerst maar een AH, AJ of AK module

Ja bij mij fappie :mrgreen: aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dacht het wel omdat de meeste nieuwe airbags 1 traps zijn. Als je de module open maakt zie je het deel waar de gele airbag stekker op moet. De baantjes die uitkomen op de lege pin plaatsen hierover moet je parallel een weerstandje solderen. Is hier wel ergens op het forum een foto van te vinden maar kan deze even niet vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rachid, Heb jij nog zo'n 3C0953549AH module liggen dan? Zo ja kost dat?

Nee ik heb niet zo ding nog liggen ,ik heb het in mijn auto zitten nu.

 

Ik had het via onderdelen lijn besteld,Kosten 80 Euro.

 

Of je moet een complete stuur met kast willen kopen van een van de leden hier

 

 

Kosten 350 of 250 hier bij sommige leden

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee ik heb niet zo ding nog liggen ,ik heb het in mijn auto zitten nu.

 

Ik had het via onderdelen lijn besteld,Kosten 80 Euro.

 

Of je moet een complete stuur met kast willen kopen van een van de leden hier

 

 

Kosten 350 of 250 hier bij sommige leden

 

Maakt niet uit, als je er een had liggen was ik ff naar je toegereden. Dacht er gisteren één te hebben maar die Brit adverteert met 3 nummers op eebee. Vraag hem expliciet om de AH versie (die had ie in de titel staan), hij zegt ja heb ik, komt ie vandaag met mededeling dat het een K versie is.

 

Maar goed, verder gezocht en nu in Dld gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dacht het wel omdat de meeste nieuwe airbags 1 traps zijn. Als je de module open maakt zie je het deel waar de gele airbag stekker op moet. De baantjes die uitkomen op de lege pin plaatsen hierover moet je parallel een weerstandje solderen. Is hier wel ergens op het forum een foto van te vinden maar kan deze even niet vinden

JE bedoeld deze foto Peter @@wulfke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden