Ga naar inhoud
  • 0

Foutmelding ernstig ?


Rednax

Vraag

Krijg bij het uitlezen de volgende foutmeldingen:

 

1272 Stellmotor für Zentralklappe (V70)

en

1274 Stellmotor für Staudruckklappe (V71)

 

De ouput test heb ik gedaan, foutmelding blijft terugkomen (al enkele malen gewist).

 

Is dit een dure aangelegenheid om te herstellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

foutcode: 01272

nl Stelmotor voor de centrale klep (V70)

du Stellmotor für Zentralklappe (V70)

en Positioning Motor for Central Flap (V70)

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke oorzaken:

Motor voor de centrale klep (V70) is kapot

Fout in bedrading / aansluitingen

Centrale Klep zit vast of klemt

 

Mogelijke oplossing:

Doe een Output Test in [Module 08] in de hoop dat de klep los schiet

Controleer bedrading en aansluitingen

Vervang Motor voor de centrale klep (V70)

 

 

foutcode: 01274

nl Stelmotor van luchtinlaatklep (V71)

du Stellmotor für Staudruckklappe (V71)

en Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke oorzaken:

Short/Open Circuit

Air Flow Flap Motor (V71) malfunctioning

Air Flow Flap Motor (V71) blocked

 

Mogelijke oplossingen:

Check Air Flow Flap Motor (V71) (see Measuring Blocks)

Perform Output Test

Perform Basic Setting

Check/Repair Wiring and Connectors

 

 

 

Heb ik ook gehad. Was nog in garantie. Ze hebben alles nagelopen, en uiteindelijk bleek het de sensor te zijn die de fan doet aanslaan. Mijn fan sloeg dus nooit aan, dus ging mijn clima flipperen. Sensor vervangen, fans werken weer, clima ook.

 

 

Eerst alle foutcodes wissen, dan een stukje rijden. Tijdens die rit moet je de kleppen van je luchtbehandelingssysteem flink bedienen. Dus de lucht naar alle kanalen leiden, maar vooral warme en koude lucht. V71 is namelijk de code voor de motor die de 'hoofdklep' van dit systeem bediend. Deze motor is gesitueerd onder/achter het dashboardkastje. Geef die kleppen wel de kans hun uiterste positie te bereiken, dus niet te snel de standen wisselen. Komt de fout niet terug dan is het een tijdelijk iets geweest, het kan zijn dat er iets tussen de kabels en stangen gezeten heeft waardoor de kleppen niet geheel konden sluiten of openen. Komt de fout terug dan even controleren of er iets is wat de beweging van de kleppen blokkeert. Controleer ook alle bedrading die naar die motor lopen, hangen ze tegen bewegende delen? Ook kortsluiting of een open circuit kan deze foutcode veroorzaken.

 

 

 

 

 

check ff of je Fan het wel gewoon doet, anders zijn fouten niet heel ernstig

teven paar keer output test doen , om kleppen los te krijgen

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze fouten kom ik regelmatig tegen als ik auto's uitlees. Bij mijn eigen auto heeft de dealer (onder garantie) de kleppen en stelmotoren van het airco systeem vervangen.

 

Je kan ze eerst ook eens (laten) smeren wat ook wel eens wil helpen, maar blijven de meldingen terug komen toch maar laten repareren. Kosten hiervan weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks allemaal. Output test heb ik al een paar keer gedaan, evenals het resetten, maar de foutmelding blijft terugkomen.

 

Ik heb nog garantie, dus binnenkort maar even terug met de auto.

 

Toch makkelijk dat je zelf de fouten kan uitlezen. Even kijken hoe ze reageren als ik meld dat ie fout 1272 en 1274 aangeeft :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ohw... onder garantie loop ik gewoon met mijn eigen scanlog daar naar binnen en zeg ik... ik heb mijn auto uitgelezen en dit is fout....

 

FIXEN !!!

PRONTO !!

 

Ohwneej... SCHNELL !! :)

 

De eerste keer keeg ik de vraag hoe ik aan dat log kwam... ff uitgelegd en nooit problemen mee gahad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ohw... onder garantie loop ik gewoon met mijn eigen scanlog daar naar binnen en zeg ik... ik heb mijn auto uitgelezen en dit is fout....

 

FIXEN !!!

PRONTO !!

 

Ohwneej... SCHNELL !! :)

 

De eerste keer keeg ik de vraag hoe ik aan dat log kwam... ff uitgelegd en nooit problemen mee gahad.

Zo is het ongeveer ook bij mij gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden