Ga naar inhoud
  • 0

Van RCD300 naar RCD510 overstappen


Roeland

Vraag

Hallo

 

Ik wil graag overstappen van een RCD 300 naar een RCD 510 nu heb ik hier en daar gelezen dat wanneer je niet de goeie CAN Gateway hebt je accu kan leeg lopen...

 

Ik heb nog een oude log waar in deze CAN Gateway instaat:

 

Address 19 : CAN Gateway labels: 3C0-907-530.1b1

Part No SW: 3C0 907 530 C HW: 3C0 907 951 A

Component: Gateway 007 040

Revisionnumber: 00007000 Serialnumber: 0700C0633002E8

Coding: 3DFD2C44C02002

Shop #: WSC 00352 211 72252

VCID: 2143FED7F8D2CAC

 

Gaat dit goed of moet ik een andere CAN Gateway ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ligt aaan de software versie in je C gateway. Waarschijnlijk gaat het niet goed.

 

Er zijn meerdere oplossingen, zie ook http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37777-oplossingen-voor-leeglopen-accu-door-3e-gen-radiosatnav-icm-met-oude-can-gateway/

aangepast door 7700
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moeilijk is de wissel niet, je moet je wel even dubbel samenvouwen om erbij te kunnen want het is niet de meest ideale plaats om deze te wisselen maar het lukt wel.

Verder rest dan nog het omcoderen naar jouw wagen.

Kostprijs hangt af van welke versie je neemt en of je deze nieuw koopt of 2de hands. Dacht dat een Q versie (laatste versie) rond de 100eur hing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

De stekker is plug and play, Coderen is wat meer werk maar lukt uiteindelijk wel en maakt je meteen bekend met coderen .

De gateway code moet van een 7 byte naar een 10 byte worden omgezet en worden ingeleerd op je boordnet.

Dus alle aanwezige opties in jouw auto moeten worden aangevinkt en daarna worden aangepast naar je persoonlijke wensen.

Meestal is het een aantal keren uitlezen en resetten van foutmeldingen.

 

Lees hier maar even mee... 

 

grtzzzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo das nog best een klus heb zelf namelijk geen can Bus om de foutmeldingen te wissen....

Ik had deze radio in gedachte:

 

http://www.aliexpress.com/item/DHL-Free-Shipping-VW-Original-Car-Radio-Stereo-RCD510-With-Code-For-Golf-5-6-Jetta/32321945051.html

 

Zit dan wel geen rds op maar dat neem ik dan voor lief....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de rcd510 zijn er 2 versies, de europese van Blaupunkt (made in Portugal) of de "chinese versie" de Delphin.

De europesche heeft rds, de chinese niet.

De chinese heeft meestal wel de mogelijkheid voor USB aansluiting, terwijl de europesche dit niet heeft.

Beide kunnen voorzien zijn van eventuele achteruitrijcamera aansluiting.

Zelf een gateway versie E zonder problemen, met eurpesche versie.

 

In de link betreft Delphin. Dus zonder rds. En zonder aansluit mogelijkheid voor achteruitrijcamera

aangepast door gerjol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eens even op marktplaats gekeken daar een aantal rcd 510 radio's gevonden rond de 150 euro denk om eerlijk te zijn dat ik daar een goed bod op doe. En dan een Gateway aanschaf via de links hierboven...

 

@@7700 als jij me dan wil helpen met hercoderen of die andere hardwarematige oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eens even op marktplaats gekeken daar een aantal rcd 510 radio's gevonden rond de 150 euro denk om eerlijk te zijn dat ik daar een goed bod op doe. En dan een Gateway aanschaf via de links hierboven...

 

@@7700 als jij me dan wil helpen met hercoderen of die andere hardwarematige oplossing?

 

Jawel hoor, woon op dit moment alleen nog niet in de buurt bij je. Wordt aan gewerkt, denk een week of 3 :)

 

Kom wel eens in Emmen, ik neem dan wel even contact met je op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden