Ga naar inhoud
  • 0

Stotterende 1.8t 1998


Vwpassat1.8T98

Vraag

Goeiedag,

Laatst heb ik mijn kleppenstoters,bougies en de hele distributie laten vervangen. Toen ik hem terug kreeg stotterde die ineens wanneer ik constant rij of gas geef. Hij loopt ook onregelmatig stationair. Nou had ik hem teruggebracht en na laten kijken maar ze konden niks vinden. Ze kwamen ook niet ver met het uitlezen. Daar gaf die aan dat de mengverhouding niet klopte en dat er waardeverschil was in cil4. Die bobine heb k vervangen maar geen resultaat helaas.

Kwam er wel achter dat hetgeen wat op je luchtfilterhuis zit dat printplaatje een beetje bruin was. Dit lijkt me niet goed. http://s8.postimg.org/mqixa7vlh/IMG_20160127_WA0000.jpg Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de bougies niet gecheckt of ze nog vonkte. Maar dat stotteren is trouwens in de dagen wel erger geworden. Bij het optrekken alleen al stottert hij vaak achter elkaar. En over dat plaatje van de ontstekingsmodule. Is dat heel erg hoe die er nu uitziet zeg maar? Want ik ben van plan om dat morgen te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hem gelijk na de reperatie weer terug gebracht naar de garage want ik kreeg hem zelfs nog beroerder terug dan dat die nu is zeg maar. Hij stotterde hield nog erger in en maamt zelfs een oude fietsengeluid. Toen hadden ze weer alles eruit gehaald en terug erin gezet alleen konden ze niks bijzonders vinden behalve die ontstekingsmodule die volgens hun er niet best uitzag. Nadat alles weer goed zat hadden ze hem uitgelezen en kreeg die veel foutcodes. Hij had hem gereset ofzo en toen kreeg ik hem zo terug terwijl die voor die reperatie perfect was verder. Over dat plaatje nog dat bruine stuk is droog en de rest daar zit een soort pasta op?

aangepast door Vwpassat1.8T98
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar verhaal inderdaad, neem anders contact op met Twan @@bandenman hij komt ook op locatie. Hij ligt nu alleen op de bank met griep, dus het kan ff duren voordat hij reageert.

Inderdaad een raar verhaal.

Als je wilt kun je me een pb sturen en dan neem ik contact met je op.

 

Groet Twan

 

verstuurd vanaf Samsung Galaxy Note 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"ofzo" fouten hebben we weinig aan.. een fout die een verkeerd mengsel op cyl 4 aangeeft bestaat volgens mij niet, evt misfires kan wel.

 

Als ze iets vervangen hebben rond de nokkenassen dan is er best kans dat een van de nokkenassen niet goed staat, of zelfs de distributie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is ook heel raar omdat die bij 2 garages is uitgelezen. De eerste waar die reperatie heeft plaatsgevonden daar gaf die alleen een waardeverschil in cil 4 aan. Hij kon er niet ver inkomen omdat die volgens hun 1 jaar te oud was om er goed in te kunne.

Daarna had ik hem naar een ander gebracht en daar kwam uit dat de mengverhouding niet klopte.

Maar over de nokkenasstand,word dat dan ook erger want dat is wel het geval. En na het schakkelen is het ook zo dat die erg stotterd. Met koude motor doet die het minder dan met een warme motor.

aangepast door Vwpassat1.8T98
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hadden pas een 1.8 t op de zaak met voorschade.

deze auto liep beroerd na de aanrijdijng,en de distr kap was stuk.motorstoringslampje brandde ook en gaf een fout op de nokkenassensor.

wat bleek,de distr riem was 2 tanden versprongen.alles weer op tijd gezet en hoppa weer goed lopen

dus zou de distr zeer zeker laten controleren,zeker omdat hij voor de "operatie"goed liep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke en zou die dat ook met uitlezen geven zo'n melding dat die niet op tijd staat zeg maar en zou dat erger moeten of kunnen worden. En als die koud is dat die dan (iets beter) loopt? Dinsdag heb ik een afspraak bij de vw dealer om hem uit te laten lezen.

 

Volgens mij geeft ie dat niet aan als je 'm uitleest.

Maar zou 'm zeker laten nakijken, of alles op tijd is afgesteld.

Laat 'm anders ook ff rijdend uitlezen om te kijken of je lmm nog goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan het alleen controleren door de neus in servicestand te zetten en alles los te halen zoals dat bij een distributieriemwissel gaat. Daarnaast is het raadzaam aangezien de klepstoters vervangen zijn ook de nokkenastiming te controleren.

Hiervoor moet het kleppendeksel eraf, het beste is om dit TEGELIJK te doen, als je nokkenas verkeerd ligt is het makkelijker als je de distributie los hebt of makkelijk los kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gaat weer aardig wat geld kosten zo te horen? Maar t is trouwens wel erger geworden dus de kans dat er wat verrot is gegaan is natuurlijk wel groot dan? Pff :(

Degene die je reparatie heeft gedaan zou de riem niet goed gezet hebben. Dan lijkt het mij een gevalletje garantie en dus een kosteloze herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden