Ga naar inhoud
  • 0

Zwart/wit teller en Gateway en andere probleempjes


dieseltje

Vraag

Bij mij komt er binnenkort een zwart/wit teller in de passat. Alle hardware is onderweg (verloopstekker en afdekking) alleen heb ik nu wat vragen over het inbouwen.

Ik heb een Gateway E versie. Is die geschikt voor een zwart/wit teller unit 

En wat moet ik doen met inleren? Heb begrepen dat het redelijk plug&play is, alleen tellerstand is mij niet duidelijk.

 

Wat moet ik allemaal verder nog doen?

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan ben je volgens mij op de goed weg, en de can gateway maakt volgens mij niks uit welke je hebt.

 

Volgens mij heb je idd afdeklijst, teller, verloopstekker, en daarna even de km stand aanpassen, maar je kan het beste een kenner even vragen want je heb ook allerlei codes die je moet overnemen van de oude teller naar de nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gateway E is prima, teller inbouwen heb ik een mooie How-to van gemaakt ;)

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35235-inbouw-mfa-full-fis-rood-mfl-stuur/

 

Verder zou ik bij Adres 17 bij je longcoding of adaption foto's maken van je code's, zodat je dat weer 1 op 1 bij je zwart wit teller kan invoeren.

 

Verder moet je de zwarte stekker van je teller uit de tellerhouder van de auto halen, dit doe je met een klein schroevendraaiertje.

Daarna even de kunststof geleidestrip van je kabelboom verdwijderen zodat je de adapterstekker mooi rechts bij je RNS kunt duwen.

 

Teller erin en alles weer terugbouwen.

 

moeilijk is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oh nog een tip mbt km stand invoeren. Alles wat je invoert vereenvoudigd zich 10 keer dus als km stand 150dkm is voer dan 15000 ik want anders krijg je 1.5miljoen op de teller :)

Niet in zwart wit en premium tellers Marko.

 

@@dieseltje. Voor aanpassing van je km stand is Bonny wel eind uit de buurt voor je. Www.kilometerdokter.nl uit Beverwijk heeft het bij Andre Butcher gedaan. Gezien je af en toe langs Beverwijk rijd is dit een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ook je code niet één  op één overzetten. De blauwe tacho heeft short coding, de witte long coding. Dus noteren wat gecodeerd is.

Verder zijn de gevenes voor je onderhoud wel gemakkelijk dat je die overbrengt, dient in adaption te gebeuren. Ook de oliesoort is daar aan te passen. (long life (good quality) zorg voor variabele onderhoudintervallen tot max 30000km of normale olie - zorgt voor vaste intervallen van 15000km).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tacho net geplaatst en bijna alles werkt naar behoren.

Heb nu een probleem met mijn BT module althans. via het menu kun je Bluetooth kiezen. Echter werkt dit menu nu niet.

Hierdoor kan ik mijn telefoon ook niet aanmelden.

Vanmiddag nog eens van alles geprobeerd in te stellen, nu werkt ook de menu toets van mijn MFL niet meer.

Heb een 8 knops stuur en de selectie en OK toetsen werken nu op de manier zoals de MFL hendel werkte.

Knop ingedrukt houden en je komt in het keuze menu. Maar ook nu werkt het Bleutooth menu nog steeds niet.

Heb een BT module 7P6035730M

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stuur is niet nodig. de codering wordt anders : 3de cijfer van rechts wordt dan : 1-4 met LIN 1.3 (8 knops stuur) of 5-8 met LIN 2.0 (12 knops stuur).

Met een 3c8 gaat het ook niet lukken. Die 7P6 is evenwaardig, alleen heeft die geen WiFI.  Het is gewoon de stuurkolommodule die niet compatibel is met een wit MFA.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke, je zit verkeerd, een 3C8 module gaat *wel* werken. Dit is ervaring uit eigen hand :)

(Dan heb ik het over het fenomeen dat alles in je teller werkt behalve het bladeren in je telefoon menu.)

 

Als je je stuurmodule vervangt voor een LIN 2.0 versie, dan gaat het ook werken, maar ik weet niet zeker of die downwards compatible is, dus weet ik niet zeker of je 8 knops stuur blijft werken. Vandaar mijn reactie over stuur.

 

Maar goed, ik zie dat de LIN 2.0 module is besteld dus we zullen het zo weten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden