Ga naar inhoud
  • 0

K03 naar K04 Turbo


JH

Vraag

De K03 turbo van een Passat 1.8 is die zomaar te vervangen voor een K04 turbo? Of heb je daar ook nog een andere chip voor nodig. En zou het makkelijk zijn om de turbo zelf te vervangen, of moet daar nog het een en ander aan afgesteld worden? ben wel een beetje handig. Wat is het vermogen zonder chip en wat met chip? En wat zou dat allemaal gaan kosten?

 

Iemand die dat allemaal weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt een k03 vervangen voor een k04, Als je de software niet aanpast heb je er niks aan. Het beste is ook een andere chip te laten schrijven.

 

Anders zou je eens aan DM moeten informeren hij rijdt ook met een k04 en de hele handel die erbij hoort. Hij weet er meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een K04 zou moeten passen volgens mijn alleen moet je wel het 1 en ander gaan aanpassen zoals injectoren,uitlaatlijn,benzinedrukregelaar,luchtinlaat,FMIC e.d en natuurlijk een ander software programma om het een beetje lekker te laten lopen.Al met al een dure grap wat snel richting 3000 Eur. loopt.Wat een andere optie is om een k03S te nemen hoef je niet direct de software aan te passen en waar zodra de software aangepast is ook wel leuke pk's uit te halen zijn.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

K03s bestaat niet voor 1.8T motoren die in de lengte liggen.

 

Overigens zijn er behalve de chip en eventueel injectoren in principe niet direct aanpassingen noodzakelijk. Echter is dit natuurlijk wel aan te raden, de K04 moet natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk kunnen ademen...

 

Hardwarematig past het spul overigens 1:1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Samengevat wil je van K03>K04:

 

K04 Turbo

Chip(op maat)

 

evt. extra's die geen kwaad kunnen(wel doen voor de chip):

 

FMIC

Andere/verbeterd aanzuigtraject

Grotere injectoren

Ander uitlaatsysteem/traject

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen de K04-015 past, de meeste K04 turbo's te koop zijn voor de dwarsgeplaatste motorblokken (K04-001), verder is de K04-015 direct te plaatsen zonder aanpassingen.

 

Minimale aanpassingen zijn een chip voor de K04, anders heb je er niks aan en de verplichte hardware die de chip vereist. Dit verschilt per chip. Bij mij moet de benzinedruk omhoog (4 naar 5 bar). Andere chips vereisen bv een FMIC en grotere uitlaat.

 

Verder moet de motor e.d. ook in een goede staat zijn, bougies, LMM enz. Bedenk ook dat door het hogere koppel onderdelen sneller zullen slijten als koppeling en motor/transmissiesteunen.

 

En idd de K03S bestaat niet voor de Passat/A4 maar alleen voor de dwarsgeplaatste motoren.

 

Daarnaast is vag-com wel wenselijk om het eea te meten en minimaal een vacuum/drukmeter zichtbaar tijdens het rijden.

 

De turbo vervangen is niet zo heel ingewikkeld al keek ik er vooraf behoorlijk tegenop. De bumper enz hoeft er niet af, hier is wel een mooie beschrijving:

 

http://home.comcast.net/%7Ehhong4/k04install.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een vraag die mooi aansluit op het e.a. van hiervoor, is het mogelijk om een turbo te monteren op een 1.6 motor, of moet je behalve de turbo ook erg veel veranderen aan je auto

 

Alles is mogelijk. Maar ik denk als je het geld allemaal bijelkaar telt wat een turbo set kost+de aanpassingen voor het blok. Dat je beter je auto kunt inruilen voor een 1.8turbo. Ik denk dat je dan net zoveel geld kwijt bent. En ik denk dat een al turbo auto betrouwbaarder is dan een Non turbo auto met een opbouw set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke, dan zou je dus ook een 1.8 turbo blok in de auto kunnen plaatsen

 

Dit is het alleen waard als je dat zelf kunt(ivm uurloon), je hebt dan wel een blok nodig incl kabelboom en evt een electronisch gaspedaal en natuurlijk de ecu.. goedkoper is het om gewoon je passat in te ruilen op een 1.8T

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden