Ik ben met mijn 3B 1.8T langsgeweest bij VAGtechniek om een standaard chiptuning te laten uitvoeren.
Na de eerste diagnose/testrit geen problemen vastgesteld, er werd overgegaan op het herschrijven van de software.
Zo gepiept, de boel ingeflasht en testen maar!
Toen kwam het volgende naar boven: De turbodruk kwam niet aan zijn juiste waardes, er werd onvoldoende druk opgebouwd Ook na instellen van max. 2 Bar kwam de druk erg langzaam op gang, met name in de lage toeren en max. waarde kwam tot 1,7 bar.
Terug naar de werkplaats, en een aantal testjes gedaan om het een en ander uit te sluiten. Ik ben geen techneut, maar als ik mij goed herinner is het volgende gedaan:
1. een slangetje afgeklemd ( van de N75?) testrit zonder verschil....
2.andere dumpvalve er op, testrit zonder verschil....
3.druk op de lucht inlaat gezet, geen lekkage geconstateerd....
4. Kat afgekoppeld, kon vol zitten testrit zonder verschil....
Helaas zaten wij door onze tijd heen, er kan een afspraak worden gemaakt voor verdere diagnose waarbij de "moeilijke" zaken nog onderzocht gaan worden. Er schijnt ergens nog een membraam te zitten, of de wastegate werkt niet goed.....
Met name de wastegate is een kanshebber, en hier maak ik mij dus zorgen over!
Kan het zo zijn dat bij de standaard waarden de wastegate wel werkt, en bij getunede waarden minder//anders/niet?
Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt, oplossing?
Nog even terzijde: Bij Vagtechniek loopt er honderd jaar ervaring rond, dus dit is alleen maar bedoeld om gebruik te kunnen maken van deze reusachtige "denktank" en zeker NIET omdat ik denk dat ze het niet snappen.....
Dan nog even een hele grote schouderklop voor de service van die mannen.... Ik vroeg wat dit mij tot nu toe zou kosten, en het antwoord was: HELEMAAL NIETS!!!! " wij hebben na de eerste diagnose gesteld dat er getuned kon worden, dat dit nu niet gelukt is, is dus ons probleem!" En dit na ruim 3 uur werk! CHAPEAU!!!
Waar ik nu mee zit, is het volgende..... Doorrijden met standaard waarden, of doorzoeken en dan wellicht tegen hoge kosten aanlopen.
In het ergste geval moet de turbo vervangen worden, dit is een duur geintje....
Wie o wie heeft hier een idee bij? Graag hoor ik van jullie.....
Vraag
QBar
Hallo mensen,
Ik ben met mijn 3B 1.8T langsgeweest bij VAGtechniek om een standaard chiptuning te laten uitvoeren.
Na de eerste diagnose/testrit geen problemen vastgesteld, er werd overgegaan op het herschrijven van de software.
Zo gepiept, de boel ingeflasht en testen maar!
Toen kwam het volgende naar boven: De turbodruk kwam niet aan zijn juiste waardes, er werd onvoldoende druk opgebouwd Ook na instellen van max. 2 Bar kwam de druk erg langzaam op gang, met name in de lage toeren en max. waarde kwam tot 1,7 bar.
Terug naar de werkplaats, en een aantal testjes gedaan om het een en ander uit te sluiten. Ik ben geen techneut, maar als ik mij goed herinner is het volgende gedaan:
1. een slangetje afgeklemd ( van de N75?) testrit zonder verschil....
2.andere dumpvalve er op, testrit zonder verschil....
3.druk op de lucht inlaat gezet, geen lekkage geconstateerd....
4. Kat afgekoppeld, kon vol zitten testrit zonder verschil....
Helaas zaten wij door onze tijd heen, er kan een afspraak worden gemaakt voor verdere diagnose waarbij de "moeilijke" zaken nog onderzocht gaan worden. Er schijnt ergens nog een membraam te zitten, of de wastegate werkt niet goed.....
Met name de wastegate is een kanshebber, en hier maak ik mij dus zorgen over!
Kan het zo zijn dat bij de standaard waarden de wastegate wel werkt, en bij getunede waarden minder//anders/niet?
Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt, oplossing?
Nog even terzijde: Bij Vagtechniek loopt er honderd jaar ervaring rond, dus dit is alleen maar bedoeld om gebruik te kunnen maken van deze reusachtige "denktank" en zeker NIET omdat ik denk dat ze het niet snappen.....
Dan nog even een hele grote schouderklop voor de service van die mannen.... Ik vroeg wat dit mij tot nu toe zou kosten, en het antwoord was: HELEMAAL NIETS!!!! " wij hebben na de eerste diagnose gesteld dat er getuned kon worden, dat dit nu niet gelukt is, is dus ons probleem!" En dit na ruim 3 uur werk! CHAPEAU!!!
Waar ik nu mee zit, is het volgende..... Doorrijden met standaard waarden, of doorzoeken en dan wellicht tegen hoge kosten aanlopen.
In het ergste geval moet de turbo vervangen worden, dit is een duur geintje....
Wie o wie heeft hier een idee bij? Graag hoor ik van jullie.....
Groet Barry.
aangepast door QBarLink naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten