Even terug naar het onderwerp: De turbodruk bouwt niet snel op, én haalt zijn maximale waarden niet..... Na de tuning.....
Hoe het er met de standaard waarden er aan toe was, durf ik niet precies te zeggen, maar in ieder geval géén redenen om niet tot tuning over te gaan!
Nu even wat zaken wegschrappen....... Deze zaken zijn (met de getunede waarden) nagelopen.....
1. Het darmpje van de N75 afgeknepen,
2. Andere dumpvalve gemonteerd,
3. Druk op de slang van de luchtinlaat gezet, geen lek,
4. De kat losgekoppeld, die had dicht kunnen zitten.
Dit alles gaf géén verschil in meetwaarden, wat valt er nog meer na te kijken? Na intensief onderzoek op dit forum kom ik de volgende zaken tegen die te maken kúnnen hebben met vermogensverlies...
1. Het luchtfilter zou gruwelijk vol kunnen zitten?
2. Luchtmassameter?
3. Carter-ontluchtingsslang zit verstopt?
4. Het wastegate veertje zou verslapt kunnen zijn, zodat 'ie wellicht de hogere druk te snel afvoert? ( als het zo werkt, tenminste )
5. De turbo zelf, kan die vervuild zijn aan de binnenkant, of iets anders waardoor hij niet snel opspoelt en niet tot de max kan gaan?
6. Zijn er nog dingen die ná de turbo lek kunnen zijn die vermogensverlies kunnen veroorzaken?
7. En, ten slotte: zou het kunnen, tegen alle waarschijnlijkheid in, dat er tijdens de tuning iets vergeten is aan te passen? ( het blijft tenslotte mensenwerk....)
Als ik nog iets over het hoofd heb gezien, hoor ik het graag! Wie, O, wie heeft hier nog ideeën bij?
Groeten Barry.