Ga naar inhoud

QBar

Members
  • Aantal items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over QBar

Profile Information

  • Plaats
    Rotjeknor
  • Naam
    Barry

QBar's Achievements

8

Community reputatie

  1. QBar

    Sores na chiptuning

    Even terug naar het onderwerp: De turbodruk bouwt niet snel op, én haalt zijn maximale waarden niet..... Na de tuning..... Hoe het er met de standaard waarden er aan toe was, durf ik niet precies te zeggen, maar in ieder geval géén redenen om niet tot tuning over te gaan! Nu even wat zaken wegschrappen....... Deze zaken zijn (met de getunede waarden) nagelopen..... 1. Het darmpje van de N75 afgeknepen, 2. Andere dumpvalve gemonteerd, 3. Druk op de slang van de luchtinlaat gezet, geen lek, 4. De kat losgekoppeld, die had dicht kunnen zitten. Dit alles gaf géén verschil in meetwaarden, wat valt er nog meer na te kijken? Na intensief onderzoek op dit forum kom ik de volgende zaken tegen die te maken kúnnen hebben met vermogensverlies... 1. Het luchtfilter zou gruwelijk vol kunnen zitten? 2. Luchtmassameter? 3. Carter-ontluchtingsslang zit verstopt? 4. Het wastegate veertje zou verslapt kunnen zijn, zodat 'ie wellicht de hogere druk te snel afvoert? ( als het zo werkt, tenminste ) 5. De turbo zelf, kan die vervuild zijn aan de binnenkant, of iets anders waardoor hij niet snel opspoelt en niet tot de max kan gaan? 6. Zijn er nog dingen die ná de turbo lek kunnen zijn die vermogensverlies kunnen veroorzaken? 7. En, ten slotte: zou het kunnen, tegen alle waarschijnlijkheid in, dat er tijdens de tuning iets vergeten is aan te passen? ( het blijft tenslotte mensenwerk....) Als ik nog iets over het hoofd heb gezien, hoor ik het graag! Wie, O, wie heeft hier nog ideeën bij? Groeten Barry.
  2. QBar

    Sores na chiptuning

    - 21:35. K03s bestaat niet voor 1.8T motoren die in de lengte liggen - En idd de K03S bestaat niet voor de Passat/A4 maar alleen voor de dwarsgeplaatste motoren. Beide een citaatje uit een onderwerp uit 2007??? Maar wellicht zijn ze later op de markt gekomen....De KO4 ga ik niet voor, inderdaad vanwege alle aanpassingen die erbij komen kijken. Mijn doel is om er meer koppel uit te halen, de wagen moet gewoon lekkerder oppakken in lager toerental. Ik zal nooit harder willen rijden dan, pakweg, 190/200 ( en dit alleen maar "een keertje om te proberen " ) In Nederland rij ik nooit harder dan 140, en in Duitsland kom ik vrijwel nooit...... Vandaar ook de standaard tuning en niet de chip op maat. Een "beetje" meer is meer dan genoeg. Groet Barry.
  3. QBar

    Sores na chiptuning

    Ik ben op voorhand alvast aan het zoeken naar een vervangende turbo, mocht deze versleten/stuk zijn. Wat ik tot nu toe denk te weten is dat de KO3 s niet past, er bij de KO4 meerdere aanpassingen nodig zijn ( denk aan grotere injectoren en brandstofdrukregelaar ) dus zoek ik naar de standaard KO3.. maar zitten hier nog verschillen in? Ik zie er hier en daar nog nummers erachter ( bijv. 054 ), ik zoek eigenlijk dezelfde turbo die er nu op zit, maar kan het typenummer niet achterhalen/vinden. Kan iemand voor mij de juiste codenummers ophoesten? ( '99, 3B5 APU ) En, voor diegenen die het hele verhaal volgen, zou het aan mijn lmm kunnen liggen, of geeft dat meerdere/andere symptomen? Of iets met de barometrische luchtdruksensor? Of het veertje van de wastegate? Tips en uitsluitingen altijd welkom.... Groet Paniekpiet Barry.
  4. Bedankt voor de tip! Ga ik zeker doen... Nieuwe is al besteld...
  5. QBar

    Sores na chiptuning

    @@Vdub er komt een PB aan.....
  6. QBar

    Sores na chiptuning

    Verder niemand een idee bij het turbo probleem? ( om even on-topic te blijven:)
  7. QBar

    Sores na chiptuning

    Fijne uitleg, zal eens kijken of ik daar volgende week tijd voor heb, thanks!
  8. QBar

    Sores na chiptuning

    @@tiptronic: Fluitje van een cent, dus.... Kan je er makkelijk bij, dan? Ik zag bovenop een metalen beugeltje, de rest zit vrij diep en moeilijk bij te komen.... Kon je het zooitje gewoon lostrekken? en waar heb je het vandaan?
  9. QBar

    Sores na chiptuning

    Pfff, paniek om ( hopelijk ) niets.... Bij nadere inspectie lijken de stukjes verdacht veel op het plastic van mijn, eh, peilstokgeleidehouderhoes? De stukjes hebben in ieder geval dezelfde kleur, en zijn van plastic en erg broos. Waarschijnlijk is dit de boosdoener, maar de eerste kilometers wél alle zintuigen op scherp!
  10. Pfff, paniek om ( hopelijk ) niets.... Bij nadere inspectie lijken de stukjes verdacht veel op het plastic van mijn, eh, peilstokgeleidehouderhoes? De stukjes hebben in ieder geval dezelfde kleur, en zijn van plastic en erg broos. Waarschijnlijk is dit de boosdoener, maar de eerste kilometers wél alle zintuigen op scherp!
  11. QBar

    Sores na chiptuning

    @@Vdub: motorcode APU, dat verklaart de boel? @@Allen!!!! HELP!!!!! Ik vond bij het controleren van mijn olie brokjes op mijn peilstok, waar komt dit vandaan, zou het een brokje van een turbo onderdeel kunnen zijn? Ik heb al een nieuw topic geopend, hier ook nog even het fotootje erbij..... En het belangrijkste: kan/mag ik hier nog mee rijden?
  12. Grrr, wilde er een foto bijzetten, mislukt.... Nog een poging.....
  13. HELP! Bij het controleren van oliepeil zag ik brokjes op de peilstok????? Wat is dit, en het belangrijkste: KAN IK HIER MEE VERDER RIJDEN???
  14. QBar

    Sores na chiptuning

    @@Vdub: Ik ga er van uit dat Erik van vagtechniek het niet verzint maar wilde even weten hoe of wat.... Ik pak morgen even het boekje derbij om te kijken of er idd AEB in staat..... Heb jij nog ideeën over het bovenstaande?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden