Ga naar inhoud
  • 0

Distrubutieriem/ketting


Johan56

Vraag

Goedemiddag heren,

 

Daar ik geen info hebt wanneer de distrubutie riem/ketting van mijn Passat Syncro 142 Kw Automaat met 200000 km is vervangen zou ik hier willen vragen hoe ik dat kan zien aan de motor.

Waar moet ik op letten en hoe kan ik dat zien. Wil hem graag heel houden. Ooit 1 keer een auto gehad waar de ketting van brak tijdens rijden en gelukkig was dat een systeem waarbij de auto geen schade oploopt maar ben bang dat de Passat wel naar de klote gaat als het breekt.

 

Heb 2 linker handen dus het moet niet te ingewikkeld zijn anders heb ik een probleem.

 

Alvast bedankt voor alle reacties die ik ga krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Een update.

 

Kleine fan is vervangen, ben van een hoop herrie af.

 

Temperatuursensor vervangen.

Nog meer herrie kwijt.

Grote fan ging bij starten direct op volle toeren draaien.

 

Rijdt nu een stuk beter en schakelt ook een stuk beter maar is nog niet helemaal 100%.

Hij schakelt nu ook beter terug naar lagere versnelingen maar kan toch nog beter.

 

Bij een constante snelheid en dan een tikkie gas bijgeven gaat het in etapes (anders kan ik het niet formuleren).

Versnellen inhouden versnellen inhouden.

 

Het is niet zo heftig zoals ik het hier nu neerzet maar het is merkbaar.

 

iemand enig idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Johan56 heb je de automaat al eens laten uitlezen misschien dat daar het probleem zit met traag schakelen. Bij mij was probleem dat ze de olie niet goed ververst hebben na beurt te weinig olie in de bak dan. Opnieuw laten doen en nu is het goed schakelt weer lekker en reageert snel en bijna zonder dat je hem voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, tweede sensor vervangem....weer rust onder de motorkap.

 

Blijft nu alleen nog het onregelmatige terugschakelen van de automaat.

Opschakelen gaat prima, loopt gewoon soepel. Bij snelheid verminderen en daarna weer gas geven zou hij terug moeten schakelen maar dat gaat dus niet zo heel lekker.

Moet dan teveel gas geven waardoor die in een soort van kickdown terecht komt....is niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, tweede sensor vervangem....weer rust onder de motorkap.

 

Blijft nu alleen nog het onregelmatige terugschakelen van de automaat.

Opschakelen gaat prima, loopt gewoon soepel. Bij snelheid verminderen en daarna weer gas geven zou hij terug moeten schakelen maar dat gaat dus niet zo heel lekker.

Moet dan teveel gas geven waardoor die in een soort van kickdown terecht komt....is niet fijn.

misschien helpt het aanpassen van de strategie, dmv vagcom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Vdub,

 

Heb jij een paar maanden geleden al gedaan voor me.

Als het goed is staat hij niet (meer) op de sportstand..

 

Ik moet wel zeggen dat als ik de auto start en weg wil rijden ik echt heel voorzichtig gas moet geven anders springt hij echt weg.

Na een paar honderd meter gaat hij wat beter maar moet nog steeds rustig gas geven na stilstand anders gaat hij als een speer.

 

Eigenlijk het enigste wat nog niet in orde is aan de auto.....verder een prima car.

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, ik reageer laat maar probleem is helemaal opgelost met dank aan de Bandenman.

Bak olie was echt bakolie, deze is vervangen en bak schakelt nu weer perfect.

Tevens heeft Twan nog wat andere rotzooi van een andere monteur hersteld, auto is weer piekfijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden