Ga naar inhoud
  • 0

Distrubutieriem/ketting


Johan56

Vraag

Goedemiddag heren,

 

Daar ik geen info hebt wanneer de distrubutie riem/ketting van mijn Passat Syncro 142 Kw Automaat met 200000 km is vervangen zou ik hier willen vragen hoe ik dat kan zien aan de motor.

Waar moet ik op letten en hoe kan ik dat zien. Wil hem graag heel houden. Ooit 1 keer een auto gehad waar de ketting van brak tijdens rijden en gelukkig was dat een systeem waarbij de auto geen schade oploopt maar ben bang dat de Passat wel naar de klote gaat als het breekt.

 

Heb 2 linker handen dus het moet niet te ingewikkeld zijn anders heb ik een probleem.

 

Alvast bedankt voor alle reacties die ik ga krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik heb geleerd is dat als je een ketting hebt deze levenslang meegaat. Nu was dat betreft een amerikaan. Wel werdt aangeraden dat als je een ratel hoort even checken naar de stand van ketting en tandwielen. Mits je slijtage opmerkt deze vervangen. Bespaard je een hoop kosten, mocht het toch nog misgaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De V6 heeft een distributieriem.

De V5 en W8 hebben een distributieketting.

De V6 heeft wel een ketting, maar ben ff de naam ervan kwijt.

 

Er moet idd een sticker ergens zijn waarop staat wanneer de riem is vervangen. Zo niet, dan zou ik 'm vervangen voor de zekerheid. Zou zonde zijn als zo'n blok naar de klote gaat.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hele mooie uitleg Fai, maar buiten het feit dat ik 2 linkerhanden heb ben ik ook niet in het bezit van een ruimte om het te doen.

Ga ff op zoek naar die stikker. Mocht die riem nou vervangen moeten worden (weet niet of het gebruikelijk is wat ik nu vraag) is hier dan iemand die dat kan en wil doen...tegen een vergoeding natuurlijk. Voordat jullie denken dat ik nog zo laat bezig ben....heb nachtdienst, dus wel een beetje tijd om dit te doen.

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ff het 1 en ander na laten kijken. Blijk dus speling te hebben op de draagarmen VAG FL en FR en een olielekage waardoor er een viese ongezonde lucht via mijn climatcontrol naar binnen wordt geblazen.

Motor loopt gewoon goed, geen schomeling in toerental en gewoon op 6 pitjes dus denk niet dat het de koppakking is. (en dit zegt een volkomen leek, ik dus) Ik denk aan klepdekselpakking (dat hoop ik dan). Lekage is ook minimaal.

 

Wie o Wie kan een arme politieman uit de brand helpen en voor een vriendenprijsje mij de helpende hand bieden.

Zeker die lekage, begint erg koud te worden in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo....even een update van mij ellende met de passat.

Vanmorgen de auto bij kwikFit neergezet voor de draagarmen en een groote beurt.

Ze zouden even bellen als ze nog iets geks tegen kwamen. Dat heb ik geweten zeg.

Distrubutiesnaar moet vervangen worden, zit al 14000km over zijn houdsbaarheid datum heen.

De uitlaatgas geur in mijn auto wordt veroorzaakt door een compleet verteerde, vol met scheuren en lose carterslang. Moet volledig vervangen worden.

Remklauw linkerachterwiel zit vast, moet vervangen worden.

Aandrijfashoes linker voorwiel stuk, moet vervangen worden.

En als klap op de vuurpijl....ook nog een lekke band. Spijkertje.

Ben spontaan aan de schijt gegaan.

 

Maar ja, stuk voor stuk er belangrijk dus laat hun hun gaan maar gaan.

Kreeg wel een kerstkadotje van KwilFit, De carterslang met alle benodigheden wordt gratis gemonteerd.....toch aardig van ze.

 

Als de auto klaar is, hellaas pas na de feestdagen, dan heb ik wel weer een autotje die lekker stuurt en rijdt....dat dan weer wel.

En by the way, ik las hier een paar onderwerpen over de erg-klep....nou, die zetten ze ook gelijk vast voor me.

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden