Ga naar inhoud

HELLUP: Ik heb een "tik"


ambuPijl

Aanbevolen berichten

Beste forumlezers:

 

Sinds enkele dagen heb ik een irritante "tik".

Nou ja..............niet ik, maar mijn Passat Variant 2.0.

Het geluid lijkt te komen uit het dashboard, en dan met name vanuit rechts-voor, en het hoort net alsof er iets van binnenuit tegen het dashboard tikt/tokt ( en néé.....het is geen kip)

Nu dacht ik zelf aan mogelijk een schokbreker/demper maar als ik op een rechte weg door een kuil rijd dan hoor je niks; het is eigenlijk alleen maar als ik een bocht om ga.

Misschien heeft iemand suggesties of tips wat ik er zelf aan zou kunnen doen om er achter te komen wat dit voor iets is?

Ik wacht op jullie kennis en kunde.

 

gr. Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is er een tik qaan de linkerkant (bestuurderskant) waarneembaar. Het lijkt net of er een kabel loshangt en ergens tegenaan hangt te bungelen. Als je de bocht naar likns neem, dan hoor je "tok". Neem je dan weer direct de bocht naar rechts, dan hoor je weer "tok". Lijkt net of er iets bungelt of dat er een balletje rolt van links naar rechts.

 

Heeft een van jullie een idee? Zou ook dit het dashboard kunnen zijn dat kraakt? Het klinkt namelijk niet als kraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

is het echt het dash of kan het hier ook de homokineet zijn die een beetje speeling begint

te vertonen omdat het met name in de bochten is

maar als jij allen in de bochten een tik of tok hoord kan het indd je dash zijn

maar tikt het aldoor in de bocht dan denk ik dat het ook best een kineet zou kunnen zijn

 

gegroet en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden