Ga naar inhoud
  • 0

Koppeling en meer


edraket

Vraag

Ik heb dus sinds een week een V5 125 kw variant. Ik kom uit een audi a4. Wat me opvalt is dat de koppeling moeilijk doseerbaar is. Deze grijpt ook snel aan. Ook is de motor af en toe wat nerveus, zeker als je in een laag toerental in een hogere versnelling rijdt.

 

Ik vroeg me af wat jullie ervaring hiermee is. Is dit algemeen voor de Passat wat betreft de koppeling? Bij de Audi was dit beter doseerbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb altijd uitstekende ervaring met koppelingen van VW vanuit diverse modellen.

 

Vergeet niet dat je bij een nieuwe/andere auto altijd even moet wennen.

Ook de motorisering is hiervan belang.

 

Die nieuwe motoren lopen zo pietjeprecies ivm die euro3/4 normen dat je wel last kunt krijgen van stotteren bij een laag tempo in een (te) hoge versnelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn koppeling is lekker doseerbaar. Steeds als ik in een andere auto heb gereden is het weer genieten. Laatst van een diesel (grijpt in op de laatste 5 mm) naar een oude peugeot (grijpt in op de eerste 4 mm) naar een audi S6 (nerveus ding) en vervolgens toch m'n eigen auto weer.

Maar misschien is het ook wel vooral gewenning, toch vind ik m'n passat nog steeds de lekkerst rijdende wagen. Mede door de koppeling.

 

Of het ding is zodanig versleten dat het daardoor lekker soepel lijkt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden