ATS Geplaatst 2 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2015 rise of the machines? even zonder dollen is natuurlijk verschrikkelijk. http://www.spitsnieuws.nl/buitenland/2015/07/robot-grijpt-werknemer-volkswagen-fabriek 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ivo's Geplaatst 9 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2015 Interessant geval voor mijn vakgebied... Daar is ergens serieus iets misgegaan qua Lockout-Tagout en electrisch veiligstellen waarschijnlijk... Heel vervelend voorval zo te lezen 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 17 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2015 Wij doen ook wel eens een grote klus met 20 man aan een machine. Sleutel van het slot waarmee de hoofdschakelaar uitgezet en vast staat gaat in een kist. Daarna gaan er 20 hangsloten aan die kist van iedereen die er aan het werk is. Zo kan nooit iemand per ongeluk de machine gaan test draaien terwijl er mensen binnenin aan het werk zijn. Klinkt overdreven maar zo voorkom je dus dit soort ongein. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 27 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2015 @@bjorn, bedoel je dat letterlijk? Of hebben jullie daar een mooi/handig systeem voor? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 27 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2015 (aangepast) Bij ons heeft elke technieker een aluminium stuk dat open kan met hierin gaatjes. De hoofdschakelaar gaat op OFF dan het aluminium stuk erop. Hangslot door het gat en safe. Bij elke nieuwe technieker komt er een slot bij. Pas wanneer elke technieker zijn slot heeft weg gehaald kan het aluminium stuk eraf en kan de machine terug operationeel gezet worden. Elke technieker heeft zijn eigen slot en dus ook een unieke sleutel. Enkel het hoofd van de veiligheidsdienst heeft een loper voor alle sloten. http://www.google.be/search?q=lock+out&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIgcOckJTjyAIVhFgUCh1qJAmD&biw=360&bih=566#imgrc=94yg-R7UJq5uDM%3A"] Deze heb je ook nog http://www.google.be/search?q=lock+out+tag+out&biw=360&bih=302&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIqaOZrpfjyAIVRtYUCh0W8A9v#imgrc=2HkCzYUopir4tM%3A 27 oktober, 2015 aangepast door wulfke 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ivo's Geplaatst 27 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2015 Lockout Tagout (LOTO) systeem 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 27 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2015 Dit is in bij trein depots gelijk. Altijd een padlock om de hoofd schakelaar. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 27 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2015 Bij Nestlé Nutrition gebruiken we ook LOTO. Als je aan een machine werkt die niet veilig is gesteld staat op staande voet ontslag. Kinderachtig?? Nou nee, juist om ongevallen te voorkomen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 28 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 oktober, 2015 @@BARRY_TDI Ik zou niet eens willen werken aan een airco van ons die in een trein zit, zonder padlock... stuurspanning 110vdc doet zeer. Maar de andere spanningen... Je heb maar 1 leven zullen we maar zeggen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.