Ga naar inhoud

Tips aankoop dakdragers en dakkoffer


bjeli

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Graag zou ik advies willen bij de aankoop van dakdragers en een dakkoffer. Uiteraard gaat het om de Passat zoals in de handtekening (3c sedan 2005).

 

Het is voor mij een wirwas van merken met vast bijbehorende voordelen en nadelen...

 

Hoor het graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

 

Ik zag inderdaad een set staan maar staat gereserveerd, weet niet precies wat dat inhoud.

 

Zijn er ook andere merken die redelijk staan aangeschreven? Ik ken Thule inderdaad al jarenlang, maar geen idee of ik me daar op blind moet staren. Je kan niet voor een duppie op de eerste rij zitten, maar goed, een ruime 7 is ook prima en hoeft niet altijd een 10 te zijn. Ik ga er maar vanuit dat Thule een 10 scoort?

 

En voor Thule: welke type dakdrager is aan te raden?  De Wingbar Edge, de WIngbar of de Squarebar?

 

Ik zit te twijfelen tussen een A merk dakdragers of juist juist dakkoffer om op het andere iets in te leveren. 

 

Ik zit natuurlijk naar de totale kosten te kijken. Het hoeft geen wereld te kosten. Maar ik zoek ook niet het goedkoopste want ik heb geen behoefte aan gedoe en gezeik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

 

Ik zag inderdaad een set staan maar staat gereserveerd, weet niet precies wat dat inhoud.

 

Zijn er ook andere merken die redelijk staan aangeschreven? Ik ken Thule inderdaad al jarenlang, maar geen idee of ik me daar op blind moet staren. Je kan niet voor een duppie op de eerste rij zitten, maar goed, een ruime 7 is ook prima en hoeft niet altijd een 10 te zijn. Ik ga er maar vanuit dat Thule een 10 scoort?

 

En voor Thule: welke type dakdrager is aan te raden?  De Wingbar Edge, de WIngbar of de Squarebar?

 

Ik zit te twijfelen tussen een A merk dakdragers of juist juist dakkoffer om op het andere iets in te leveren. 

 

Ik zit natuurlijk naar de totale kosten te kijken. Het hoeft geen wereld te kosten. Maar ik zoek ook niet het goedkoopste want ik heb geen behoefte aan gedoe en gezeik.

Gereserveerd houd in dat er iemand geïnteresseerd is in de dragers en waarschijnlijk een overeenkomst heeft. Stuur een PB en zeg dat als de koop niet door gaan je ook interesse heb. De thule dragers had ik nog van m'n Golf. Die zijn wel wat korter, ik heb toen 1 drager iets langer besteld, want er zit lengte verschil in de voor en achter zijde bij de passat. Natuurlijk zijn er ook nog andere merken, maar daar heb ik geen info van. 

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn vorige Passat een set Thule dragers gekocht. Waren nog wel de 'oude' vierkante dragers welke meer windgeruis veroorzaken! Daarbij een niet te dure dakkoffer gekocht aangezien deze hooguit 2 keer per jaar gebruikt wordt. Mijn advies is gewoon kijken wat je ervoor over hebt en daar een goede keuze uit maken.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik alleen maar Thule, wil er gewoon op kunnen vertrouwen dat het daarboven goed vastzit, ook bij een noodstop.

Zijn wel wat leuke filmpjes te vinden op youtube van dakdragers en fietsendragers etc.

Daar komt telkens weer naar voren: Goedkoop is duurkoop.  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, daar zit mijn crux. Ik wil géén goedkoop duurkoop! Maar ik sta niet te springen om mooikoop duurkoop. Het hoeft van mij niet de hoofdprijs te kosten omdat het "kan". Maar functioneel 'duur'....  :grin:

 

Ik overweeg twee dingen (eigenlijk drie). 

  • Top dragers en concessie op koffer (zodat 'dragende' constructie goed zit)
  • Consessie dragers en top koffer (zodat bij een volgende auto koffer mee kan, evt. andere dragers)
  • Last but not least alles top... Dat zal dan vast alles van Thule zijn....

 

Dan zit ik met de vraag welke andere merken zijn er die dan als consessie bestempeld kunnen worden (lees voordeliger) maar kwalitatief niet heel veel minder? Want ik ken alleen Thule......

 

De koffer zal max. ca. 2 keer per jaar gebruikt worden.

 

 

EDIT:  tot slot bekijk ik wel het verschil in prijs... Als er bij wijze van 100 of 150,- tussen zit (in mijn opties) dan ga ik zonder enige twijfel voor compleet Thule. Maar als het verschil groter is word het plussen en minnen.

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voro de link. Maar dan heb jij vermoed ik een Variant?

Ik heb een "normaal dak" lees zonder railing of bevestigingspunten waardoor ik een extra set nodig heb.

 

Ik kom dan uit op deze: http://www.dakdragerwinkel.nl/thule-dakdragers-volkswagen-passat-sedan-b6-b7

Dan zou ik ook voor de Wingbar gaan (i.v.m. minder ruis).

 

Zijn de Thule One Key System Slotset met 4 "standaard sloten" voldoende? Of is uitbreiding wenselijk.

 

Zonder extra sloten kom ik totaal uit op € 213,50.

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad een variant.

 

Volgens mij is dat "one key system" met name voor als meerdere thule items met elkaar worden gecombineerd, dit met 1 sleutel kan worden afgesloten (sloten met dezelfde cilinders). Wat hiervan de zin of onzin is, is persoonlijk. Voor incidenteel gebruik, maakt het mij niet uit om met twee sleutels te werken (bundelen en opbergen in de auto, immers vakjes voldoende aanwezig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. 

 

Ohja, als dat het enige is maakt het mij inderdaad ook niets uit. De een á twee keer dat we op pad gaan ben ik al blij dat we uberhaupt op pad kunnen gaan  :wink:  Dan maakt mij die extra sleutel geen biet uit.

 

 

Dan is het in mijn ogen wellicht een makkelijkere keus om voor de dragers voor Thule te gaan. Andere 'alternatieven' kosten immers maar een paar tientjes minder. Dat is mij de moeite niet waard. Denk ik...

 

Dan houd ik de lastige keus m.b.t. dakkoffer..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probox van Hapro?

 

Welke versie heb je (met hoeveel liter?) En wat is je ervaring met opzetten/afhalen, vastzetten en in gebruik?

 

Jaja, het is heel persoonlijk. Daarom vraag ik naar de persoonlijke ervaring. :grin:

Ik heb een probox 460 hoeveel liter dat is zou ik niet weten ( misschien zegt het al 460 liter)maar we hebben de dakkoffer al 5 jaar en nog steeds prima in gebruik... 

 

Opzetten heel eenvoudig, je heb van die U ijzers die je vanaf onderen naar binnensteekt en dan met een draai mechanisme vast zet, ikheb op de dakdragers 4 alluminium blokjes vast geschroefd zodat de dakkoffer niet zijwaarst kan bewegen, die alluminium blokjes vallen in de rails die onder de dakkoffer zit ( zelf gemaakt als extra veiligheid.)

 

Maar daar kan een hoop spullen in, we hebben kinderwagen/buggy/fietsjes/ het is echt een bi9jna tweede kofferbak..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Thomas TDI inderaad, voor een sedan nodig.

 

@@ids30postma dank je voor de nuttige toevoeging!!

De Hapro Probox 460 heb ik op het internet gevonden met wat prijzen. Keurige prijs!

Met name de opmerking over kinderwagens en dergelijke ;-)

We gaan over twee maanden voor het eerst op vakantie met een kleine, dan kun je ALLE MOGELIJKE ruimte goed gebruiken :)

 

Alleen even nadenken over de kleur. We hebben donkerblauwe auto. Volgens mij is zilver ook niet storend. Zwart oogt op zichzelf mooi maar zou ook niet misstaan op de auto. 

Weer een paar opties verder!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had op de golf thule dragers en vond deze altijd een hoop windgeruis maken. Had wel de vierkante buizen.

Nu heb ik originele dragers op een variant maar deze zijn veel stiller.

Om meer dan 1000km te toeren met herrie boven je is niet heel comfortabel. De getroomlijnde dragers van thule zijn dan een stuk stiller.

Kwa koffer heb ik ook een thule van ongeveer 1,75m lang paste mooi op de golf voor de passat voor het mooie iets te kort. Hou wel rekening dat je klep nog normaal open kan en je stoplichten zichtbaar blijven. Te lang is ook niet prettig.

De prijs die ik betaald heb voor de thule doe ik nooit meer. Na 5 jaar zijn nu de sloten stuk en ik heb vorig jaar een nieuwe klem voor op het dak moeten kopen omdat deze de pekel van de wintersport niet overleeft heeft.

Ik zou kwa dragers niet bezuinigen maar een dakkoffer hoeft voor mij geen 400 euro meer te kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Thomas TDI inderaad, voor een sedan nodig.

 

@@ids30postma dank je voor de nuttige toevoeging!!

De Hapro Probox 460 heb ik op het internet gevonden met wat prijzen. Keurige prijs!

Met name de opmerking over kinderwagens en dergelijke :wink:

We gaan over twee maanden voor het eerst op vakantie met een kleine, dan kun je ALLE MOGELIJKE ruimte goed gebruiken :)

 

Alleen even nadenken over de kleur. We hebben donkerblauwe auto. Volgens mij is zilver ook niet storend. Zwart oogt op zichzelf mooi maar zou ook niet misstaan op de auto. 

Weer een paar opties verder!!!

Ik heb een zilver , maar goed wij hebben ook een zilvere Passat dus dat staat wel goed, maar ik denk inderdaad dat zilver ook goed staat bij donkerblauw...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de thule dynamic 800 glossy black dakkoffer (320 liter) al een jaar of 3 in mijn bezit. Kost wel wat maar je hebt er dan ook wat voor. Kan langs beide kanten open wat heel handig is. Sluit langs beide kanten op 3 plaatsen.

Mooi en eenvoudig klemsysteem dat over de dakdragers grijpt. De dakdragers zijn van vw. Heb een variant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de tips en opmerkingen.

 

Inmiddels heb ik 3 varianten die ik momenteel op het ook heb

http://www.haprodakkoffers.nl/nl/dakkoffer-bagagebox-hapro-traxer-6.6-410-liter-anthracite.html

http://www.haprodakkoffers.nl/nl/dakkoffer-bagagebox-hapro-traxer-8.6-530-liter-anthracite.html

http://www.onlinedakkoffer.nl/hapro-probox-560-dakkoffer-490-liter

 

Met een lichte voorkeur voor de Traxer omdat die twee kanten open kan.

 

Twijfel bij de 8.6 alleen erg aan de lengte. Zit op 215 cm. Heeft hier iemand ervaring mee voor de sedan?

 

p.s. alles op voor op de Thule Wingbar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden