Ga naar inhoud
  • 0

Hoe werkt een schroefset?


RohanV6

Vraag

Hoi leden,

 

Zoals de titel van dit onderwerp al vermeldt: Hoe werkt een schroefset?

Ik wil in februari een AP schroefset onder m'n 3B 4Motion (laten) monteren, maar ik heb nog niet echt een idee over de werking ervan.

Mijn vragen zijn:

:arrow:  Kan ik op ieder gewenst moment de auto verlagen?

:arrow:  Moet de auto op de brug of gekrikt worden om te verlagen/verhogen of kan het gewoon op straat?

:arrow:  Hoe verlaag/verhoog je de auto met een schroefset?

:arrow:  Hoeveel stugger is een schroefset dan normale veren?

:arrow:  Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de auto toch mooi laag heb, en niet elke drempel raak?

Hoor graag van jullie! :angel:

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

- ja, wanneer je tijd hebt!

- brug is makkelijker, maar op assteunen gaat het ook. Maar gezien de leeftijd van je auto zal ik het wel in een garage doen. Vermoedelijk zit het een en ander aardig vast en ben je een aardige tijd onderweg( misschien wil Twan je helpen)

- je schroeft hem omhoog of omlaag met ringen over de schokbrekers

- ligt aan de set en jouw wensen, ik heb nu een fk setje en deze is nog comfortabel te noemen

- dat is uitzoeken en vooral rustig rijden over drempels is belangrijk.

 

Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:arrow:  Kan ik op ieder gewenst moment de auto verlagen? Nee onder het rijden moet je dat niet doen

 

 

:arrow:  Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de auto toch mooi laag heb, en niet elke drempel raak? Als je geen drempel wilt raken, moet je max 3~4 cm verlagen met een stevige set zoals bijv. KW Dit gaat echte wel ten koste van het comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

- ja, wanneer je tijd hebt!

- brug is makkelijker, maar op assteunen gaat het ook. Maar gezien de leeftijd van je auto zal ik het wel in een garage doen. Vermoedelijk zit het een en ander aardig vast en ben je een aardige tijd onderweg( misschien wil Twan je helpen)

- je schroeft hem omhoog of omlaag met ringen over de schokbrekers

- ligt aan de set en jouw wensen, ik heb nu een fk setje en deze is nog comfortabel te noemen

- dat is uitzoeken en vooral rustig rijden over drempels is belangrijk.

 

Succes!!!

 

Oke, thanks voor de info Vincent! :thumb:

Schroefset ga ik bij Twan doen, die heeft er verstand van :wink:

Ik zeg bel ff twan op voor meer info

Hij kan netjes uitleggen hoe en wat Rohanv6;-)

 

Gr fai

 

 

:arrow:  Kan ik op ieder gewenst moment de auto verlagen? Nee onder het rijden moet je dat niet doen

 

 

:arrow:  Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de auto toch mooi laag heb, en niet elke drempel raak? Als je geen drempel wilt raken, moet je max 3~4 cm verlagen met een stevige set zoals bijv. KW Dit gaat echte wel ten koste van het comfort.

 

Jep, wist al wel dat je dat niet onder het rijden kon doen net als air ride :mrgreen:

Als al je vragen wensen zouden zijn zou ik air ride eronder zetten.

 

Het zijn niet echt wensen, maar het belangrijkste is natuurlijk dat ik niet elke drempel op straat raak.

Air ride heb ik al naar zitten kijken, maar dat gaat 'm niet worden.

Kom dan op ongeveer 3000,- uit :blink2:

Ook nog een tip, je kan nog lager leggen (in de wielkasten) en grotere velgen plaatsen zodat je bodemvrijheid doenbaar is om te rijden.

Air-ride is ook heel interessant dan kan je tijdens het rijden gewoon pssscht omhoog en ook weer pssscht omlaag + in Nederland toegestaan in ons BE apenland nog niet jammer genoeg.

 

Er komen 18 of 19 inch velgen onder.

Wil als winterset RS6 18 of 19 inch eronder.

En het liefst 2 zomersetjes, BBS CK 18 of 19 inch en BBS Speedlines 18 of 19 inch.

Lager dan 18 inch wil ik sowieso niet gaan.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als winter velg zal ik zelf voor 17 inch gaan ipv 18 of 19 je wilt toch een beetje veiligheid en een betaalbare winterband, als je 19 neemt begin alvast te sparen hahah stuk duurder dan zomerband.

 

Of je kan 4 seizoenbanden nemen.

aangepast door butcher1981
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ooit onder mn mkII gti een schroefset van kw gehad, toen was het leuk maar dat nooit meer. leek wel of er helemaal geen veren meer onder zaten haha

aangepast door STA
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Persoonlijk zou ik een verlagingset nemen en eerst kijken hoe dat bevalt en kost zo rond de 100 euro.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/gallery/image/339-20150522-151124/

 

dit is de mijne koste 40 euro en rijdt wat stugger, maar vind het persoonlijk fijner en strak op de weg.

Verder kun je er gewoon drempels mee over alleen niet met 100 km per uur hahaha

aangepast door butcher1981
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als winter velg zal ik zelf voor 17 inch gaan ipv 18 of 19 je wilt toch een beetje veiligheid en een betaalbare winterband, als je 19 neemt begin alvast te sparen hahah stuk duurder dan zomerband.

 

Of je kan 4 seizoenbanden nemen.

 

Als winterset wil ik het liefst RS6 eronder hebben, maar omdat er ook nog een grotere rem set onder komt ben ik bang dat het niet gaat met 17 inch velgen. 

Dat had ik dan gelezen in een topic, weet niet meer of het op dit forum was..

Als zomerset wil ik BBS CK's hebben en een setje Speedlines.

De CK's komen denk ik pas echt veel later, aangezien het prijskaartje.

Denk dat de Speedlines er volgend jaar onder komen in 19 inch.

Ben nog ff aan het rond kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Persoonlijk zou ik een verlagingset nemen en eerst kijken hoe dat bevalt en kost zo rond de 100 euro.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/gallery/image/339-20150522-151124/

 

dit is de mijne koste 40 euro en rijdt wat stugger, maar vind het persoonlijk fijner en strak op de weg.

Verder kun je er gewoon drempels mee over alleen niet met 100 km per uur hahaha

 

Een verlagingsset is niet echt mijn ding, je zit dan vast aan de hoogte waarin je de veren besteld.

Met een schroefset of Air Ride kan je nog achteraf de hoogte bepalen, wel handig voor meetings e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi leden,

 

Nog ff een vraagje; Waar moet je op letten als je je auto verlaagt met een schroefset en er ook grotere velgen onder zet?

Las wat met aanlopen, maar weet niet precies wat ermee bedoeld wordt.

 

 

Je kom net van Twan vandaan??

 

al info kunt twan je beantwoord?

 

toch :mrgreen:

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kom net van Twan vandaan??

 

al info kunt twan je beantwoord?

 

toch :mrgreen:

 

Hee Fai,

 

Donderdag pas bij Twan.

Twan kan me idd veel info geven over van alles, vraag ook haast alles aan hem.

Maar dacht; laat ik het hier ff vragen zodat ook andere leden en gasten hun antwoord kunnen vinden in deze topic.. altijd handig toch :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ap onder de w8 gehad, vond het nog goed comfortabel rijden enkel achter kan je niet extreem laag omdat de stelschroef dan op de aandrijfas ligt.

 

Oke thanks voor de info :thumb:

Moet de Passat meteen uitgelijnd worden, of pas na wat km's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook aan het denken aan een AP schroefset, zou komen onder mijn 3B TDI voor 1100km/week.

Is dat aan te raden of beter een vaste set?

Had onder mijn MK4 TDI een vaste AP sport set (-50/-30), die vond ik iets te hard eigenlijk.

Nu hebben we onder de Polo 9N een AP schroefset, welke comfortabeler voelt dan de vast AP onder mijn Golf.

Iemand die een vergelijk kan maken tussen een vaste set en de AP schroefset?

 

(Sorry voor hijacken van dit topic overigens.... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Precies, daarom zou ik ook willen gaan voor schroefset deze keer...

Voorheen onder mn MK2 en Lupo ook schroefsets gereden, voor de MK4 dacht ik, vaste set geeft meer comfort... (NOT...)

Dus denk dat het inderdaad de AP skraubsatz gaat worden  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit van de toplagers van een Passat 3B?

Ik ga binnenkort het onderstel vervangen, en zit te twijfelen of ik ook de toplagers moet vervangen of niet.

 

Bij de Lupo en Golf 2 heb ik dit wel gedaan, maar gezien het prijsverschil met een lagertje van een Lupo en een Passat...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon doe het toplager rubber het is toch alles los en kan je het best gelijk mee pakken,

 

ps het oude  toplager rubber zit al dik 16 jaar eronder dus het is vervanging aan toe.

 

Gr  Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke bandenmaat moet ik hebben voor de 3B i.c.m. een verlaging met schroefset van AP?

Velgmaat is: 8.0x18 5x112.0 ET44 naafdiameter 82.0

Voor de naaf wil ik gebruik maken van centreer ringen van 82.0 naar 57.1, en als de velgen te veel naar binnen vallen dan gebruik maken van spacers.

Nu wil ik niet al te hoge banden, maar ook niet te lage. (i.v.m. de stoepranden)

Ik lees ook overal dingen over aanlopen, maar wat wordt hier nou precies mee bedoeld?

Welke bandenmaat raden jullie mij aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden