RohanV6 Geplaatst 5 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2015 Hoi leden, Zoals de titel van dit onderwerp al vermeldt: Hoe werkt een schroefset? Ik wil in februari een AP schroefset onder m'n 3B 4Motion (laten) monteren, maar ik heb nog niet echt een idee over de werking ervan. Mijn vragen zijn: Kan ik op ieder gewenst moment de auto verlagen? Moet de auto op de brug of gekrikt worden om te verlagen/verhogen of kan het gewoon op straat? Hoe verlaag/verhoog je de auto met een schroefset? Hoeveel stugger is een schroefset dan normale veren? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de auto toch mooi laag heb, en niet elke drempel raak? Hoor graag van jullie! Gr. Rohan 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 5 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2015 - ja, wanneer je tijd hebt! - brug is makkelijker, maar op assteunen gaat het ook. Maar gezien de leeftijd van je auto zal ik het wel in een garage doen. Vermoedelijk zit het een en ander aardig vast en ben je een aardige tijd onderweg( misschien wil Twan je helpen) - je schroeft hem omhoog of omlaag met ringen over de schokbrekers - ligt aan de set en jouw wensen, ik heb nu een fk setje en deze is nog comfortabel te noemen - dat is uitzoeken en vooral rustig rijden over drempels is belangrijk. Succes!!! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 5 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2015 Denk aan het oude bekende spreekwoord: "wie laag wil zijn, moet omrijden" 6 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 5 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2015 Bij iedere verstelling van de Schoefset wordt wel aangeraden om hen weer opnieuw uit te lijnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 5 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2015 Ik zeg bel ff twan op voor meer info Hij kan netjes uitleggen hoe en wat Rohanv6;-) Gr fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 5 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2015 Kan ik op ieder gewenst moment de auto verlagen? Nee onder het rijden moet je dat niet doen Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de auto toch mooi laag heb, en niet elke drempel raak? Als je geen drempel wilt raken, moet je max 3~4 cm verlagen met een stevige set zoals bijv. KW Dit gaat echte wel ten koste van het comfort. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 5 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2015 Als al je vragen wensen zouden zijn zou ik air ride eronder zetten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 5 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2015 - ja, wanneer je tijd hebt! - brug is makkelijker, maar op assteunen gaat het ook. Maar gezien de leeftijd van je auto zal ik het wel in een garage doen. Vermoedelijk zit het een en ander aardig vast en ben je een aardige tijd onderweg( misschien wil Twan je helpen) - je schroeft hem omhoog of omlaag met ringen over de schokbrekers - ligt aan de set en jouw wensen, ik heb nu een fk setje en deze is nog comfortabel te noemen - dat is uitzoeken en vooral rustig rijden over drempels is belangrijk. Succes!!! Oke, thanks voor de info Vincent! Schroefset ga ik bij Twan doen, die heeft er verstand van Ik zeg bel ff twan op voor meer info Hij kan netjes uitleggen hoe en wat Rohanv6;-) Gr fai Kan ik op ieder gewenst moment de auto verlagen? Nee onder het rijden moet je dat niet doen Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de auto toch mooi laag heb, en niet elke drempel raak? Als je geen drempel wilt raken, moet je max 3~4 cm verlagen met een stevige set zoals bijv. KW Dit gaat echte wel ten koste van het comfort. Jep, wist al wel dat je dat niet onder het rijden kon doen net als air ride Als al je vragen wensen zouden zijn zou ik air ride eronder zetten. Het zijn niet echt wensen, maar het belangrijkste is natuurlijk dat ik niet elke drempel op straat raak. Air ride heb ik al naar zitten kijken, maar dat gaat 'm niet worden. Kom dan op ongeveer 3000,- uit Ook nog een tip, je kan nog lager leggen (in de wielkasten) en grotere velgen plaatsen zodat je bodemvrijheid doenbaar is om te rijden. Air-ride is ook heel interessant dan kan je tijdens het rijden gewoon pssscht omhoog en ook weer pssscht omlaag + in Nederland toegestaan in ons BE apenland nog niet jammer genoeg. Er komen 18 of 19 inch velgen onder. Wil als winterset RS6 18 of 19 inch eronder. En het liefst 2 zomersetjes, BBS CK 18 of 19 inch en BBS Speedlines 18 of 19 inch. Lager dan 18 inch wil ik sowieso niet gaan.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 butcher1981 Geplaatst 18 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 (aangepast) Als winter velg zal ik zelf voor 17 inch gaan ipv 18 of 19 je wilt toch een beetje veiligheid en een betaalbare winterband, als je 19 neemt begin alvast te sparen hahah stuk duurder dan zomerband. Of je kan 4 seizoenbanden nemen. 18 juni, 2015 aangepast door butcher1981 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 STA Geplaatst 18 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 (aangepast) ik heb ooit onder mn mkII gti een schroefset van kw gehad, toen was het leuk maar dat nooit meer. leek wel of er helemaal geen veren meer onder zaten haha 18 juni, 2015 aangepast door STA Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 butcher1981 Geplaatst 18 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 (aangepast) Persoonlijk zou ik een verlagingset nemen en eerst kijken hoe dat bevalt en kost zo rond de 100 euro. http://forum.vwpassat.nl/index.php?/gallery/image/339-20150522-151124/ dit is de mijne koste 40 euro en rijdt wat stugger, maar vind het persoonlijk fijner en strak op de weg. Verder kun je er gewoon drempels mee over alleen niet met 100 km per uur hahaha 18 juni, 2015 aangepast door butcher1981 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 18 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 Als winter velg zal ik zelf voor 17 inch gaan ipv 18 of 19 je wilt toch een beetje veiligheid en een betaalbare winterband, als je 19 neemt begin alvast te sparen hahah stuk duurder dan zomerband. Of je kan 4 seizoenbanden nemen. Als winterset wil ik het liefst RS6 eronder hebben, maar omdat er ook nog een grotere rem set onder komt ben ik bang dat het niet gaat met 17 inch velgen. Dat had ik dan gelezen in een topic, weet niet meer of het op dit forum was.. Als zomerset wil ik BBS CK's hebben en een setje Speedlines. De CK's komen denk ik pas echt veel later, aangezien het prijskaartje. Denk dat de Speedlines er volgend jaar onder komen in 19 inch. Ben nog ff aan het rond kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 18 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 Persoonlijk zou ik een verlagingset nemen en eerst kijken hoe dat bevalt en kost zo rond de 100 euro. http://forum.vwpassat.nl/index.php?/gallery/image/339-20150522-151124/ dit is de mijne koste 40 euro en rijdt wat stugger, maar vind het persoonlijk fijner en strak op de weg. Verder kun je er gewoon drempels mee over alleen niet met 100 km per uur hahaha Een verlagingsset is niet echt mijn ding, je zit dan vast aan de hoogte waarin je de veren besteld. Met een schroefset of Air Ride kan je nog achteraf de hoogte bepalen, wel handig voor meetings e.d. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 5 juli, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2015 Hoi leden, Nog ff een vraagje; Waar moet je op letten als je je auto verlaagt met een schroefset en er ook grotere velgen onder zet? Las wat met aanlopen, maar weet niet precies wat ermee bedoeld wordt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 5 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2015 (aangepast) Hoi leden, Nog ff een vraagje; Waar moet je op letten als je je auto verlaagt met een schroefset en er ook grotere velgen onder zet? Las wat met aanlopen, maar weet niet precies wat ermee bedoeld wordt. Je kom net van Twan vandaan?? al info kunt twan je beantwoord? toch 5 juli, 2015 aangepast door Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 5 juli, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2015 Je kom net van Twan vandaan?? al info kunt twan je beantwoord? toch Hee Fai, Donderdag pas bij Twan. Twan kan me idd veel info geven over van alles, vraag ook haast alles aan hem. Maar dacht; laat ik het hier ff vragen zodat ook andere leden en gasten hun antwoord kunnen vinden in deze topic.. altijd handig toch 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 5 juli, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2015 @@Fai jij hebt toch ook een AP schroefset onder je 3B 4Motion? Misschien dat jij wat info kunt geven over de kwaliteit, voordelen en nadelen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mark91 Geplaatst 6 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 juli, 2015 Ik heb ap onder de w8 gehad, vond het nog goed comfortabel rijden enkel achter kan je niet extreem laag omdat de stelschroef dan op de aandrijfas ligt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 7 juli, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 juli, 2015 Ik heb ap onder de w8 gehad, vond het nog goed comfortabel rijden enkel achter kan je niet extreem laag omdat de stelschroef dan op de aandrijfas ligt. Oke thanks voor de info Moet de Passat meteen uitgelijnd worden, of pas na wat km's? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mark91 Geplaatst 7 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 juli, 2015 Zo spoedig mogelijk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ivo's Geplaatst 7 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 juli, 2015 Ik ben ook aan het denken aan een AP schroefset, zou komen onder mijn 3B TDI voor 1100km/week. Is dat aan te raden of beter een vaste set? Had onder mijn MK4 TDI een vaste AP sport set (-50/-30), die vond ik iets te hard eigenlijk. Nu hebben we onder de Polo 9N een AP schroefset, welke comfortabeler voelt dan de vast AP onder mijn Golf. Iemand die een vergelijk kan maken tussen een vaste set en de AP schroefset? (Sorry voor hijacken van dit topic overigens.... ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ivo's Geplaatst 9 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2015 Precies, daarom zou ik ook willen gaan voor schroefset deze keer... Voorheen onder mn MK2 en Lupo ook schroefsets gereden, voor de MK4 dacht ik, vaste set geeft meer comfort... (NOT...) Dus denk dat het inderdaad de AP skraubsatz gaat worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ivo's Geplaatst 20 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2015 Iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit van de toplagers van een Passat 3B? Ik ga binnenkort het onderstel vervangen, en zit te twijfelen of ik ook de toplagers moet vervangen of niet. Bij de Lupo en Golf 2 heb ik dit wel gedaan, maar gezien het prijsverschil met een lagertje van een Lupo en een Passat........... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 20 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2015 Gewoon doe het toplager rubber het is toch alles los en kan je het best gelijk mee pakken, ps het oude toplager rubber zit al dik 16 jaar eronder dus het is vervanging aan toe. Gr Fai 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ivo's Geplaatst 20 juli, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2015 bevestiging van mijn vermoeden / idee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 26 juli, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2015 Welke bandenmaat moet ik hebben voor de 3B i.c.m. een verlaging met schroefset van AP? Velgmaat is: 8.0x18 5x112.0 ET44 naafdiameter 82.0 Voor de naaf wil ik gebruik maken van centreer ringen van 82.0 naar 57.1, en als de velgen te veel naar binnen vallen dan gebruik maken van spacers. Nu wil ik niet al te hoge banden, maar ook niet te lage. (i.v.m. de stoepranden) Ik lees ook overal dingen over aanlopen, maar wat wordt hier nou precies mee bedoeld? Welke bandenmaat raden jullie mij aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
RohanV6
Hoi leden,
Zoals de titel van dit onderwerp al vermeldt: Hoe werkt een schroefset?
Ik wil in februari een AP schroefset onder m'n 3B 4Motion (laten) monteren, maar ik heb nog niet echt een idee over de werking ervan.
Mijn vragen zijn:
Kan ik op ieder gewenst moment de auto verlagen?
Moet de auto op de brug of gekrikt worden om te verlagen/verhogen of kan het gewoon op straat?
Hoe verlaag/verhoog je de auto met een schroefset?
Hoeveel stugger is een schroefset dan normale veren?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de auto toch mooi laag heb, en niet elke drempel raak?
Hoor graag van jullie!
Gr. Rohan
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
18
13
9
4
Popular Days
5 jun
8
25 aug
7
16 apr
6
26 jul
5
Top Posters For This Question
RohanV6 18 posts
ivo's 13 posts
Fai 9 posts
BARRY_TDI 4 posts
Popular Days
5 jun 2015
8 posts
25 aug 2015
7 posts
16 apr 2016
6 posts
26 jul 2015
5 posts
Popular Posts
-=mYst=-
Denk aan het oude bekende spreekwoord: "wie laag wil zijn, moet omrijden"
RohanV6
Hoi leden, Zoals de titel van dit onderwerp al vermeldt: Hoe werkt een schroefset? Ik wil in februari een AP schroefset onder m'n 3B 4Motion (laten) monteren, maar ik heb nog niet echt een idee o
dieseltje
Kan ik op ieder gewenst moment de auto verlagen? Nee onder het rijden moet je dat niet doen Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de auto toch mooi laag heb, en niet elke drempel raak? Als je geen
Posted Images
56 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten