Ga naar inhoud
  • 0

SRI Reset not working


HotSpot79

Vraag

Beste,

Ik prober mijn SRI te resetten mbv VCDS. Deze geeft op bijna elke actie in de adaption een foutmelding met "Request out of Range".

 

Ik heb een 3c8 920 880 R tacho in mijn auto die blijkbaar geconfigureerd is met Extended Service Interval.

 

Als ik de ESI Reset functie uitvoer dan geeft deze ook "Request out of Range".

Ik gebruik VCDS 12.10.3 maar de teller is uit 2013. Kan dit aan een verouderde VCDS of Label file liggen?

 

In de menu vind ik twee dingen terug wat betrekken heeft op mijn service interval in het service info menu:

 

Olie verversen in xxx km en xxxx dagen EN Volgende inpectie in -9900 km en 388 dagen.

 

Kan iemand mijn vertellen hoe ik de Service interval reset?

 

Het betreft een Passat 3C uit 2007 met een teller van een CC uit 2013 met een 3c0 E versie CAN Gateway.

 

Alvast bedankt.

 

Address 17: Instruments (J285)       Labels: 3C8-920-xxx-17.clb
   Part No SW: 3C8 920 880 R    HW: 3C8 920 880 R
   Component: KOMBI         H03 0703 
   Serial number: 00000000000000
   Coding: 161F00
   Shop #: WSC 05314 115 12345
   ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04726
   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK25.rod
   VCID: 3B7E8086B2B2B6C69A7

No fault code found.

aangepast door HotSpot79
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Idd zoals Marko aangeeft kan je de service interval gewoon resetten tussen de teller.

De resetwaarde moet wel ingesteld worden in de teller module 17 en daar aanpassen in adaption. Weet even niet welke parameter.

Bij mij staat die op 15.000km of 365 dagen. Ivm soort olie kan de dit dan ook aanpassen. Dacht dat je met long life wat meer kilometers kon maken en dat je dan kan instellen op bvb 20.000km of 30.000km. Als je dit dan instelt dan reset hij de kilometers en krijg je normaal weer service binnen 15.000km (of wat ingesteld is) of 365 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was het niet zo dat met Longlife je niet meer spreekt over een vast aantal kilometers, maar dat de auto zelf bepaald door de oliekwaliteit te meten en een log bijhoud van de koude starts zodat hij zelf kan bepalen/berekenen wanneer hij een beurt zou moet hebben ? (Of vergis ik me nu met MercedesBenz)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was het niet zo dat met Longlife je niet meer spreekt over een vast aantal kilometers, maar dat de auto zelf bepaald door de oliekwaliteit te meten en een log bijhoud van de koude starts zodat hij zelf kan bepalen/berekenen wanneer hij een beurt zou moet hebben ? (Of vergis ik me nu met MercedesBenz)

Kan misschien wel zijn dat dit bij de nieuwe wagens zo is maar het gaat hier om een 3C dus zal dit zeker het geval niet zijn. Het is niet omdat het een oudere wagen is dat hij daarom geen long file olie heeft of kan hebben.

 

en zo technische snufjes zie ik helemaal al niet aangezien de teller zelfs de klok niet automatisch van winter naar zomertijd (of omgekeerd) kan zetten.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan misschien wel zijn dat dit bij de nieuwe wagens zo is maar het gaat hier om een 3C dus zal dit zeker het geval niet zijn. Het is niet omdat het een oudere wagen is dat hij daarom geen long file olie heeft of kan hebben.

 

en zo technische snufjes zie ik helemaal al niet aangezien de teller zelfs de klok niet automatisch van winter naar zomertijd (of omgekeerd) kan zetten.

 

Aah ok.

Ja, dat viel mij inderdaad op, dat je nog gewoon handmatig de tijd moet instellen. Mijn oude Seat Cordoba uit Bj.2000 haalde de tijd gewoon op via DCF77

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan misschien wel zijn dat dit bij de nieuwe wagens zo is maar het gaat hier om een 3C dus zal dit zeker het geval niet zijn. Het is niet omdat het een oudere wagen is dat hij daarom geen long file olie heeft of kan hebben.

 

en zo technische snufjes zie ik helemaal al niet aangezien de teller zelfs de klok niet automatisch van winter naar zomertijd (of omgekeerd) kan zetten.

Doet de passie wel hoor! Bij me geeft deze een melding voor beurt tussen de 22a25dkm ipv de 30dkm

Meet de viscositeit van de motorolie.

is zelfs in te stellen in VCDS 15d 20d 25d 30d of variabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad hij meet eigenlijk niets maar berekent een tweetal zaken:

olie soot

olie thermal load

 

Naar aanleiding van aantal starts, draaiuren en toerental.

 

Ik had begrepen dat de nieuwere auto's dit ook niet meer doen en hij gewoon terug telt vanaf het ingestelde waarde (kilometers of dagen). Dat zou kunnen kloppen want met mijn 3C haal ik de 30.000 kilometer nooit hij begint ergens vanaf 20.000 kilometer te zeuren soms iets meer. De nieuwe die ik heb gehad zitten allemaal precies op 30.000 kilometer.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

--------------------------------------------------------------------------------

Hier een log van de RSI reset in mijn PAssat 3.2 4M DSG van maart 2007.

 

VCDS Beta 11.2.0:  SRI Reset
Control Module Part Number: 3C0 920 870 T       Labels:  3C0-920-xxx-17.lbl
Component:KOMBIINSTRUMENT VD1 1614, Coding:0007105
Operation: Please select an operation
************************************************************************************************************************
Channel   Description                                        Unit       Current val.   New val. 
02        Service Reminder Status                                           0              ---      
40        Distance since Service                             km x100    0              ---      
41        Time since Service                                     Days       0              ---      
42        Minimum Distance to Service                km x100    150            ---      
43        Maximum Distance to Service               km x100    300            ---      
44        Maximum Time to Service                       Days       730            ---      
45        Oil Quality                                                                 2              ---      
47        Soot Quantity                                          km x100    0              ---      
48        Thermal Load                                         km x100    0              ---      
49        Minimum Time to Service                       Days       372            ---      
50        Basic Distance Value for Oil Change           ---        ---            ---      
51        Basic Time Value for Oil Change                  ---        ---            ---      
************************************************************************************************************************

 

Gr.

Dave

 

sri2.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden