Ga naar inhoud

Aankooptips passat tdi 2009


vwpassat3bg

Aanbevolen berichten

Na een afwezigheid van bijna 3 jaar (Volvo), toch weer aan het kijken naar een Passat.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 3C 2.0 tdi 140 pk vanaf 2009. Dit ivm. het vernieuwde dashboard en stuurwiel, maar vooral vanwege de common rail dieselmotoren. Heb al wat rondgekeken hier naar de pijnpunten van dit blok, maar kan er nog niet helemaal wijs uit worden. Wat zijn nu de specifieke "zwakke" plekken (6-kantig asje)? En kan ik ahv. het chassisnr. eea. controleren bij de vw dealer?

 

Alvast bedankt voor de reacties ;)

 

Groet Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 2009 140pk CR TDI zal dan om een CBAB motor gaan, fijn blok, mijn vorige had er 1. Was ook gechipped, was fijn om mee te rijden, zuinig ook.

Volgens onderaan deze link zou je beter af zijn met een CBAB die geproduceerd is na 4 nov 2009 beschikken over dikkere 6kant asjes (100mm ipv 77mm) waarmee het probleem zo goed als over zou moeten zijn. Meer info hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Het gaat idd om een cbab blok. Tevens even contact gehad met Martin van vag techniek, en hij adviseerde om sowieso de oliepomp om te bouwen omdat het asje vroeg of laat de geest geeft....

Toch jammer van vw dat ze bij de 3c zoveel slechte onderdelen hebben gemonteerd. Dan was in dat opzicht de 3bg toch echt een betere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Het gaat idd om een cbab blok. Tevens even contact gehad met Martin van vag techniek, en hij adviseerde om sowieso de oliepomp om te bouwen omdat het asje vroeg of laat de geest geeft....

Toch jammer van vw dat ze bij de 3c zoveel slechte onderdelen hebben gemonteerd. Dan was in dat opzicht de 3bg toch echt een betere auto.

 

Ik kan het uiteraard mis hebben, maar wat ik dus op TDIclub forum (en wat buitenlandse sites) lees, zou een CBAB/CBBB van na 4 nov. 2009 geen ombouw of aanpassing meer nodig hebben, dit vanwege de 100mm 6kant as ipv. de dunnere 77mm die uiteindelijk doldraaien. Dan zou je dus, de kosten voor het ombouwen kunnen uit-besparen, en dat geld kunnen steken in een jonger 2010 model.

Hoewel een 3C uit 2010 wat lastiger te vinden is lijkt mij, in dat jaar was ook de overgang naar 3AA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

cbd zie ik wel staan op mijn vcds uitdraai.

Kan ik die motorcode ook ergens op de wagen zelf zien misschien?

De motorcode staat op de sticker bij het reservewiel, op de distributieriem kap en in je boekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Grappig, ik zit juist naar een XC70/90 te gluren..............

 

Maar waarom weer van Volvo naar VW? Hebben die ook van die structurele kwaliteits problemen?

Heb eens op het Volvo forum zitten gluren, daar lees ik maar weinig problemen wbt motorzaken.

Stuurhuis komt nog wel eens langs en draagarmen van de vroege modellen. (waar heb ik dat vaker gehoord? )

Die D5 diesels zijn zogezegd onverwoestbaar en rijden nagenoeg probleemloos naar de 3 a 4 ton of hoger.........

 

Vanaf wanneer zijn die 2.0TDI blokken weer betrouwbaar geworden eigelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden