Helaas is de linkerachterveer gebroken, net de laatste 5 cm van de spiraal.
Ik wil deze vervangen, maar vraag mij af of dit lukt met een normale verenklem?? Lijkt wel of de draagarm net te breed is om langs te kunnen maar hopelijk heb ik het fout. Deze heb ik http://amklassiek.nl/wp-content/uploads/2014/04/Verenklem.jpg
En dan de keuze welke veer plaatsen?
Het is een vw Passat B6 met 2.0 TDI DSG business highline, in de loop der tijd is aardig wat gewicht bij gekomen, zoals een trekhaak, een reserve wiel, en achterin heb ik altijd een gereedschapskist van dik 40 kg staan, bijelkaar opgeteld denk toch snel 60 kg. Het comfort vind ik fantastisch, dat vind mijn rug wel zo prettig, dus niet veel strakker maar een beetje omdat extra gewicht te kunnen dragen. Dus misschien toch een iets zwaardere veer erin zetten, maar welke???
Heeft iemand tips voor mij welke veer je aan kunt raden?
Als ik nou toch bij dezelfde type veer blijf, moet ik dan beide kanten vervangen of is een kant voldoende?
Ik kan helaas ook weinig info vinden over schokbrekers, ik zie dat in de handel schroefsets verkrijgbaar zijn, maar wat het doet met je auto is naar mijn idee maar een grote vraagteken als je het mij vraagt. Wil niet het comfort inleveren, dus waar moet je dan voor kiezen?
Vraag
Gamma_ed
Helaas is de linkerachterveer gebroken, net de laatste 5 cm van de spiraal.
Ik wil deze vervangen, maar vraag mij af of dit lukt met een normale verenklem?? Lijkt wel of de draagarm net te breed is om langs te kunnen maar hopelijk heb ik het fout. Deze heb ik http://amklassiek.nl/wp-content/uploads/2014/04/Verenklem.jpg
En dan de keuze welke veer plaatsen?
Het is een vw Passat B6 met 2.0 TDI DSG business highline, in de loop der tijd is aardig wat gewicht bij gekomen, zoals een trekhaak, een reserve wiel, en achterin heb ik altijd een gereedschapskist van dik 40 kg staan, bijelkaar opgeteld denk toch snel 60 kg. Het comfort vind ik fantastisch, dat vind mijn rug wel zo prettig, dus niet veel strakker maar een beetje omdat extra gewicht te kunnen dragen. Dus misschien toch een iets zwaardere veer erin zetten, maar welke???
Heeft iemand tips voor mij welke veer je aan kunt raden?
Als ik nou toch bij dezelfde type veer blijf, moet ik dan beide kanten vervangen of is een kant voldoende?
Ik kan helaas ook weinig info vinden over schokbrekers, ik zie dat in de handel schroefsets verkrijgbaar zijn, maar wat het doet met je auto is naar mijn idee maar een grote vraagteken als je het mij vraagt. Wil niet het comfort inleveren, dus waar moet je dan voor kiezen?
aangepast door Gamma_edLink naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten