Ga naar inhoud

Levertijd vw Passat b8 business edition R


Macgyver1610

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ik kreeg vandaag bericht van de dealer dat voor alle Passat B8 alleen van bestellingen gedaan voor 17 juli a.s. (volgende week vrijdag) gegarandeerd kan worden dat deze nog in 2015 geleverd worden !!

 

Weet je dat heel zeker? Want de Passat GTE's die gereserveerd zijn zouden dit jaar nog geleverd worden. En naar mijn weten kun je die nog niet eens zo lang bestellen. Morgen maar eens de leasemij bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen, Mijn naam is Robert en krijg op 20-10-2015 mijn nieuwe passat 1.6 TDI  DSG business R. Opties zijn de ergo stoelen, kleur zwart. Rest zit er standaard in.

Ik heb de auto in juni 2015 besteld en wordt geleverd op 20 okt 2015. 

De dealer belde al dat door het active display de levertijd zou oplopen tot feb 2016 !!!!. Ik had de mogelijkheid om af te zien van het actieve display en kon voor +50 euro de led plus optie nemen.

 

De prijs van de vw passat is omhoog gegaan omdat men nu alleen maar het model 2016 kan bestellen.

Volgens ingewijde zal model 2016 geleverd worden met apple carplay??

De dealer heeft geen info en de vw klantenservice ook niet, Wie weet het ?

Is er nog meer gewijzigd tov de vw site, iemand een idee ?

 

algemene info: ik rij ongeveer 50.000 km per jaar, nu in een audi a6- audi a4- opel insignia (3x) en daarvoor weer een vw passat.

aangepast door red2003
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag bericht van de dealer dat voor alle Passat B8 alleen van bestellingen gedaan voor 17 juli a.s. (volgende week vrijdag) gegarandeerd kan worden dat deze nog in 2015 geleverd worden !!

Ik heb te horen gekregen van de dealer dat de passat bus R met active dispaly pas in feb 2016 geleverd kan worden, heb nu de standaard uitvoering met led plus gekozen, kan niet zolang wachten, wellicht gaat de bijtelling omhoog in 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay dus dan behoud je het R line pakket alleen dan zonder de AID en krijg je er LED plus voor terug...

 

Mijne staat nog steeds op oktober leveren. Degene die ik nu rij gaat er over 2 weken uit. Krijg een tijdelijke voorloper tot de mijne er is...

Hello, ik heb hetzelfde, besteld in juni, levering 20 okt. bus R zonder AID maar met led plus. levering met AID in feb 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de mensen die begin van het jaar besteld hebben (lees uiterlijk Maart) krijgen dit jaar met AID geleverd. Auto's met AID gaan vanaf WK40 gebouwd worden. Ik heb gezegd dit jaar niet leveren is niet afnemen. Dat staat inmiddels zwart op wit en is akkoord bevonden. Ik wacht rustig af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week geïnformeerd bij de dealer en die heeft bevestigd dat ik hem incl AID krijg. Ze hebben enkele tientallen passats in bestelling staan en kunnen bij slechts 3 bestellingen AID garanderen bij levering in 2015 (rest heeft keus; levering zonder AID of pas in 2016). Gelukkig is er 1 voor mij :-). Levering is rond week 42.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer had jij hem besteld Sjaak?

 

Deze week geïnformeerd bij de dealer en die heeft bevestigd dat ik hem incl AID krijg. Ze hebben enkele tientallen passats in bestelling staan en kunnen bij slechts 3 bestellingen AID garanderen bij levering in 2015 (rest heeft keus; levering zonder AID of pas in 2016). Gelukkig is er 1 voor mij :smile:. Levering is rond week 42.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb em (BE-R, 2.0TDI, Nappa leer, 18" Dartford) eind april besteld en zojuist de vertraging doorgekregen

Origineel leverdatum wk 47, wordt nu waarschijnlijk wk 51..

Ondanks het onderstaande artikel op de telegraaf/Autovisie dat alle problemen opgelost zouden zijn...jaja...

 

 

do 30 jul 2015, 16:27 7 reacties

  Geduld vereist voor Volkswagen Passat met Active Info Display

door Bart Oostvogels | Autovisie

AMSTERDAM - 

Wie een Volkswagen Passat met het digitale instrumentencluster Active Info Display bestelt, moet tot begin volgend jaar wachten op de aflevering. Vooral voor zakelijke rijders die het systeem willen hebben is dat een nadeel, omdat de Passat zo te laat op kenteken komt om hem te kunnen rijden met een laag bijtellingstarief.

Volkswagen+passat+active+info+display.jp Foto: Volkswagen
 

Volkswagen heeft eerder al aangegeven dat er in de aanloop van de Passat-introductie logistieke problemen zijn geweest met de levering van het Active Info Display. Die zijn volgens Volkswagen nu opgelost maar desondanks blijft de levertijd stevig, omdat er nu eenmaal veel vraag is naar het systeem. Niet alleen voor de Passat GTE is de vraag naar het systeem groot, ook voor de reguliere Passat met een diesel- of benzinemotor.

Februari

Wie nu koopt, moet wachten tot eind januari, begin februari. Veel Passat GTE-kopers zijn hierdoor verplicht de optie niet te nemen, om de auto zo nog dit jaar op kenteken te krijgen en te profiteren van zeven procent bijtelling. "We vragen klanten om met dealers af te stemmen wat de beste oplossing is", aldus de woordvoerster. "De klant moet kijken wat hij of zij belangrijk vindt." Indien de klant alsnog het Active Info Display wilt hebben, kan Volkswagen niet leveren in 2015. Dat geldt ook voor de reguliere Passat-types. Met een normaal instrumentencluster moet een Passat met diesel- of benzinemotor nog wel dit jaar een kenteken kunnen krijgen, belooft Volkswagen.

Passat GTE uitverkocht

De Passat GTE is voor dit jaar uitverkocht. Volkswagen heeft aangegeven een wachtlijst te hebben opgesteld mocht de fabrikant nog meer exemplaren voor de jaarwisseling kunnen leveren. De meeste auto's zijn door importeur Pon samengesteld om zo het productietempo te bespoedigen. De klant heeft daardoor weinig invloed in het samenstellen van de auto, melden diverse Passat GTE-kopers aan Autovisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb em (BE-R, 2.0TDI, Nappa leer, 18" Dartford) eind april besteld en zojuist de vertraging doorgekregen

Origineel leverdatum wk 47, wordt nu waarschijnlijk wk 51..

Ondanks het onderstaande artikel op de telegraaf/Autovisie dat alle problemen opgelost zouden zijn...jaja...

 

 

do 30 jul 2015, 16:27 7 reacties

  Geduld vereist voor Volkswagen Passat met Active Info Display

door Bart Oostvogels | Autovisie

AMSTERDAM - 

Wie een Volkswagen Passat met het digitale instrumentencluster Active Info Display bestelt, moet tot begin volgend jaar wachten op de aflevering. Vooral voor zakelijke rijders die het systeem willen hebben is dat een nadeel, omdat de Passat zo te laat op kenteken komt om hem te kunnen rijden met een laag bijtellingstarief.

 
Volkswagen+passat+active+info+display.jp Foto: Volkswagen
 

Volkswagen heeft eerder al aangegeven dat er in de aanloop van de Passat-introductie logistieke problemen zijn geweest met de levering van het Active Info Display. Die zijn volgens Volkswagen nu opgelost maar desondanks blijft de levertijd stevig, omdat er nu eenmaal veel vraag is naar het systeem. Niet alleen voor de Passat GTE is de vraag naar het systeem groot, ook voor de reguliere Passat met een diesel- of benzinemotor.

Februari

Wie nu koopt, moet wachten tot eind januari, begin februari. Veel Passat GTE-kopers zijn hierdoor verplicht de optie niet te nemen, om de auto zo nog dit jaar op kenteken te krijgen en te profiteren van zeven procent bijtelling. "We vragen klanten om met dealers af te stemmen wat de beste oplossing is", aldus de woordvoerster. "De klant moet kijken wat hij of zij belangrijk vindt." Indien de klant alsnog het Active Info Display wilt hebben, kan Volkswagen niet leveren in 2015. Dat geldt ook voor de reguliere Passat-types. Met een normaal instrumentencluster moet een Passat met diesel- of benzinemotor nog wel dit jaar een kenteken kunnen krijgen, belooft Volkswagen.

Passat GTE uitverkocht

De Passat GTE is voor dit jaar uitverkocht. Volkswagen heeft aangegeven een wachtlijst te hebben opgesteld mocht de fabrikant nog meer exemplaren voor de jaarwisseling kunnen leveren. De meeste auto's zijn door importeur Pon samengesteld om zo het productietempo te bespoedigen. De klant heeft daardoor weinig invloed in het samenstellen van de auto, melden diverse Passat GTE-kopers aan Autovisie.

 

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club.Zo word je Full Member

Veel leesplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

mn werkgevers wilden ook voor de nieuwe passat gaan maar achteraf bleek dat ze dit jaar niet meer halen dus de bijtelling zou ook aangepast worden voor 2016.

 

nu zijn ze maar voor de C220 business amg  gegaan. krijgen ze nog in 2015 geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@marco,

als ik niet zou trouwen over 4 weken had ik voor vakantie nog een merry E320 2007-2008 model gekocht. 

stiekem vind ik ze toch wel vet om mee te rijden. echter deed de passat het ook super goed, in mijn ogen is hij beter als een merry

 

@@louis

hij is zeker keihard vooruit gegaan. 

als ze de dash ook iets luxer aanpakken met de knopjes dergelijken word het super super super.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden