Ga naar inhoud
  • 0

Huilende Motor/Bak Passat W8 2002 variant


Flying Dutchman

Vraag

Probleem 2: En deze vind ik wat enger. De auto lijkt steeds erger te gaan (huilen) vooral bij net starten en rond rijden met een koude motor. Het lijkt iets minder te worden naar mate hij warmer wordt. Het loopt volledig gelijk met motor toerental. zowel in neutraal. En het zit in ook in elke versnelling (5 bak Automaat). Ik ben vandaag bij een versnellingsbakken specialist geweest. Deze geeft echter aan dat hij totaal geen problemen voelt in de bak. En/of ziet op zijn computer. Vind de bak eigenlijk zelfs "goed" Hij heeft ook nog "als een soort dokter" met stethoscoop naar staan luisterenNou denk ie misschien aan de koppeling omvormer a €1000 euro om af te tikken. Maar zou het niet alleen verversen en spoelen kunnen lukken? Zit er een kern van waarheid in zijn bevinding(en)?

 

 

 

groetjes en bedankt 

The Flying Dutchman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

olie verversen van de bak is sowiezo aan te raden elke 80-100dkm, is dat nog nooit gebeurt gewoon ff latend doen.

Daar zat ik eerst ook aan te denken maar ze maken verschil tussen 4 bak automaat en 5 bak automaat. 4 bak niet spoelen €180,- 5 bak moet spoelen €300,-.

En 300 om erachter te komen dat ik ook die omvormer moet vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is dat onzin van 4 of 5 traps wel of niet spoelen.  Ik doe bij alle klanten gewoon een leeg-loop en nieuw filter en nieuwe olie.

Je laat dan een 3L in de bak zitten, dit is nog altijd vele malen beter dan helemaal niet verversen.

 

Met spoelen heb je overigens veel meer olie nodig dan er daadwerkelijk in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@diesel986

 

Staat de bak niet stil intern als je onder het rijden de bak in N zet? Draait dan alleen de oliepomp nog?

Als je hem tijdens rijden in N zet blijft de rest gewoon draaien, wordt dan door wielen aangedreven.

 

Als het geluid in P aanwezig is dan is de kans klein dat het uit koppelomvormer komt. Dan staat eigenlijk alles zo goed als stil in de versnellingsbak/koppelomvormer.

Alleen Pomp en de het buitenste deel van koppelomvormer draait dan. En worden de lagers in de koppelomvormer nagenoeg niet belast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is de kans dat het geluid uit de omvormer komt wel erg klein.

Is het olie niveau gecontroleerd ? 

En waar kom je ergens vandaan ?

Weet niet of hij daar naar gekeken heb. Ik zat in de auto in de lucht. om het gas pedaal te bedienen. Motor is niet uit geweest.

 

Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan uit de opnames niet echt wat opmaken wat het is en waar t vandaan komt.

In ieder geval bedankt voor je luisterend oor.

 

Hoe vaker ik er naar luister de meer ik me afvraag of het wel iets met de bak te maken heeft. 

 

Ik ga sowieso die olie maar ff vervangen om het uit te sluiten. "Kwaad" kan het niet. En kan maar weer gebeurt zijn.

 

PS welke omgeving Gelderland zit je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het huilende jankende geluid wat je hoort, is gewoon het geluid wat elke w8 maakt als je stationair gas geeft. 

 

echter bij het filmpje die je gemaakt hebt onder de auto lijkt er een beetje een ratel in de motor te zitten

aangepast door Mark91
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het huilende jankende geluid wat je hoort, is gewoon het geluid wat elke w8 maakt als je stationair gas geeft. 

 

echter bij het filmpje die je gemaakt hebt onder de auto lijkt er een beetje een ratel in de motor te zitten

het "geratel" is is "denk" ik de cat!. De uitlaat zou vervangen mogen worden. het gejank "huilen" is volgens mijn "correct me if wrong" not typisch W8. heb er meerdere mogen aanschouwen en deze maken niet dit geluid. (hoop morgen een andere aan te mogen aanhoren).

 

uiteraard durf ik hier niet vrijuit over te spreken daar ik nog geen of weinig ervaring heb met de W8. Wel heb ik soort gelijk geluid gehoord in meerdere filmpjes op youtube met (andere) problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het huilende jankende geluid wat je hoort, is gewoon het geluid wat elke w8 maakt als je stationair gas geeft. 

 

echter bij het filmpje die je gemaakt hebt onder de auto lijkt er een beetje een ratel in de motor te zitte

 

Het huilende jankende geluid wat je hoort, is gewoon het geluid wat elke w8 maakt als je stationair gas geeft. 

 

echter bij het filmpje die je gemaakt hebt onder de auto lijkt er een beetje een ratel in de motor te zitten

Mooi ik hoop toch niet dat jij gelijk heb.

 

Vandaag een nieuw (ratteltje/klappert) gekregen. Heel ff maar, maar klonk heel naar. een beetje alsof ik me broek niet leeg gehaald heb voordat die wasmachine ingaat. en er ergens een eurotje klappert. Maar het loopt niet mee met de toeren. 

 

Het lijkt ergens omgeving multi-riem vandaan te komen. ik heb de auto uitgezet en weer gestart daarna was et ook gelijk weer weg.

 

is mijn w8 sterven na dood ? ik word echt gek. Ik ken de verhalen ook. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nieuwe ratel misschien riem balansassen. 

Hee diesel

 

Heb jij het hier over dat beroemde meeneem-asje. (oliepomp) of haal ik een en ander door elkaar. 

 

Kan ik dit soort en andere zaken zoals multiriem, ketting, nokkenasverstellers ed ook uitlezen met VCDS? (Ross-tech).

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee diesel

 

Heb jij het hier over dat beroemde meeneem-asje. (oliepomp) of haal ik een en ander door elkaar. 

 

Kan ik dit soort en andere zaken zoals multiriem, ketting, nokkenasverstellers ed ook uitlezen met VCDS? (Ross-tech).

 

alvast bedankt.

PS. Ik zou met alle liefde jouw kant op komme. Maar weet niet of ik dat aantal KM nu nog wel moet maken. (ivm ratel)

 

Tevens ben ik vorige week geopereerd aan mijn sleutelbeen en heb ik een mooie plaat in mijn schouder gekregen.

 

Ik heb zondag nog geprobeerd te rijden (Azeven) maar ben niet verder gekomen dan Haarlem. Was echt niet verstandig, ik kon niet eens bij me richting aanwijzer komen.  :sad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo.. dat klinkt slecht..

Ja vond ik ook! 

 

Me maatje is ff langs geweest. Ratel komt echt van voorzijde onderkant. Na research en idee/hint van Diesel1986 gaan we de tandenriem van de balansassen te vervangen. Ik heb een klein naslagwerkje gemaakt en dan gaan we starten. mede dankzij jullie. thx.

 

Keep Y'all posted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden