Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische achterklep aansluiten maar... Zekering kast weg.... Help!


martijn171175

Vraag

Allen,

 

Vandaag bezig geweest om een elektrische achterklep te installeren.

Ik had de motoren reeds ingebouwd, de draden al richting de voorkant.

 

Vandaag samen met Ronald en André (Fappie en Butcher) de scharnieren geplaatst.

Bedankt jongens! Het was gezellig (al was het best fris....).

 

 

Maar nu het probleem waar ik tegenaan liep.

De stroomkabels naar de rechter voorzijde gebracht om ze daar in de zekeringenbox aan te sluiten.

Klepje open en....

post-19561-0-40668700-1426963769_thumb.jpg

Geen zekeringbox aan de rechterzijde dus...

 

Heeft iemand een idee waar deze zou kunnen zitten?

 

Aan de linkerzijde zitten geen extra zekeringen, dus het is niet zo dat het nu op 1 plek zit ipv 2.

 

Mocht iemand het weten, ik ben razend nieuwsgierig!

 

Bedankt!

aangepast door martijn171175
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Aansluiten is geen probleem, genoeg 12V+ aansluitingen te vinden, dus aftakkingen zat :)

 

Maar het is toch raar of heeft het met het BJ te maken.

 

Bij mij en Andre zit er rechts gewoon een zekeringenkastje met een stuk of 10 zekeringen.

En in het boekje staat het zo ook vermeld.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een bleumotion zeker ? Gewichtsbesparing noemen ze dat. Dany (passatmotion) heeft dit probleem ook. Misschien handig eens een 2de hands rechtse zekeringkast scoren en daar de mod's in te bouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar Martijn dat boekje is universeel, want ik keek ook in het boekje voor de interieur verlichting die der vervolgens niet in staat, en vervolgens heb ik alle zekeringen ha dmatig moeten verwijderen en zat vervolgens op een vreemde plek samen met een andere amp erin.

 

Maar neemt niet weg dat het vreemd is dat je geen zekeringhouder hebt daar, heeft misschien iemand van het zelfde model en uitvoering wel daar een zekeringen houder.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens Elsa wordt vanaf mei 2008 dit model zekeringkast gebruikt.

 

In mij 3AA zat deze kast ook maar had alleen een aansluiting voor mijn panoramadak.

Ik heb toen op Ebay een grote zekeringkast gekocht en die gemonteerd.

Hiervoor heb ik wel een extra voeding van de zekeringkast in de motorruimte getrokken.

De achterklep moet met 2 keer 30 ampere gezekerd worden.

En ik weet zo niet of je aan de linkerkant nog 2 plaatsen vrij hebt om het daar weg te halen.

Naamloos.pdf

aangepast door jaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je bent weer toppie bezig Peter, Andre, Martijn en ik hadden het er gisteren nog over jou hahaha

 

En het mooiste van deze advertentie is dat je nog een Prijsvoorstel mag doen ook haha

ow, zo een beetje aan het roddelen geweest over mij. :grin:

hopelijk alleen maar goede dingen dan... :roll:

 

maare, mooie aan bvb deze inbouwen is dat alles netjes oem blijft en dat je het kan monteren met de originele bevestiging

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ow, zo een beetje aan het roddelen geweest over mij. :grin:

hopelijk alleen maar goede dingen dan... :roll:

 

maare, mooie aan bvb deze inbouwen is dat alles netjes oem blijft en dat je het kan monteren met de originele bevestiging

Roddelen hahahaha zou niet durven ;)

 

Nee we hadden het er zo over wat een geweldig forum dit is en dat je vrij direct antwoord krijgt op je vraag.

Zo heeft ieder wel een specialiteit op het forum :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter,

Als we het over jou hebben is het louter positief!!!

Maar zoals Ronald al zei, we hadden het over jouw aandelen ebay en dat jij daar ALLES kan vinden...

 

Inmiddels de bekabeling naar links gebracht.

Dan maar daar in de zekeringenbox.

Maar durf ze niet ergens bij te prikken ivm hoge ampere.

Dus maar even een nieuwe plus trekken vanaf de box onder de motorkap.

Kan deze eenvoudig naar binnen daar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afhankelijk van bouwjaar en opties zit er rechts geen zekeringskast.

Bluemotion heeft rechts geen zekeringskast omdat deze minder opties kunnen kiezen.

Had toen voor de elektrische achterklep dus zekeringen in de linkerkast voor genomen.

Natuurlijk later kwam deze volledig vol te zitten en was ik genoodzaakt op een 2de kast dus te plaatsen aan de rechterkant en dus alles te her aansluiten zodat alles OEM op zijn plaats zit.

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter,

Als we het over jou hebben is het louter positief!!!

Maar zoals Ronald al zei, we hadden het over jouw aandelen ebay en dat jij daar ALLES kan vinden...

 

Hahaha, aandelen in ebay. Zou inderdaad een procentje moeten vragen :-)

Neenee, de zoekfunctie van ebay werkt wel goed en de meeste ebayers van vw onderdelen zetten er netjes de onderdeelcode bij.

Dat maakt het zoeken wel gemakkelijk. Niet altijd de goedkoopste optie maar je vind er gewoon veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahaha, aandelen in ebay. Zou inderdaad een procentje moeten vragen :smile:

Neenee, de zoekfunctie van ebay werkt wel goed en de meeste ebayers van vw onderdelen zetten er netjes de onderdeelcode bij.

Dat maakt het zoeken wel gemakkelijk. Niet altijd de goedkoopste optie maar je vind er gewoon veel.

Dan weet ik waar ik voor 1% moet zijn als ik een onderdeel niet kan vinden hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lucas,

 

Donderdag kom ik bij jullie langs voor onderhoud.

Hoop dat ik dan wat onderdeeltjes kan scoren bij jullie om een extra plus naar de zekeringbox te brengen vanuit de motorruimte.

Stukje draad en stekkertjes...

 

Gr. Martijn

Dat zal wel lukken  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heren, ik heb eens zitten lezen hierzo op het forum en ik zit toch te dubben of ik ook niet een elektrische achterklep in ga bouwen. Nu is mijn vraag wat heb ik daar allemaal voor nodig en kan ik deze dan bedienen met de oem sleutel en het oem knopje wat in de bestuurdersdeur zit naast het knopje voor de tankdop.

 

Ik hoor het graag even:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden