Ga naar inhoud
  • 0

Parkeersensor Chroom


jabjab

Vraag

Hallo,

 

één van mijn chromen parkeersensoren (Passat 3c Station voorzijde) geeft steeds een storing en ik zou deze graag willen vervangen. Ik heb hier een aantal vragen over en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

 

  1. welk onderdeelnummer heb ik nodig? (of heeft iemand deze sensoren liggen?)
  2. Ik begreep in diverse "forum draadjes" dat er een sticker achter zit om hem op zijn plaats te houden, is hier ook een onderdeelnummer van of kan ik dit ergens kopen?
  3. hoe ingewikkeld is het om een sensor te vervangen?
    1. moet ik de bumper loshalen?  
    2. is dit plug en play? (stekkertje ompluggen en klaar?)

 

Kortom veel vragen :blink1: ... wie kan mij op weg helpen?

 

Groeten,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De bumper moet er niet af om aan de chroom sensoren te kunnen. De grille kan apart uit de bumper gehaald worden. Motorkap open en daar de torxen loshalen bovenop de grille. Onderaan boven de nummerplaat (wat verzonken) zitten ook 2 torxen. Dan kan de grille eruit.

 

De sensoren zitten ingeklikt in een houder, de sensor kan je er zo uitklikken. De houders zelf blijven zitten (dus de "stickers" die je aangaf heb je niet nodig).

De sensor kan je dan afkoppelen en de nieuwe gewoon in de houder klikken en de connector aansluiten (plug and play)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb eerst nog een leeglopend accu probleem moet eerst die zien op te lossen..

 

ik denk wel dat ik al een eindje ben.. 

 

daarna ga ik een sensor bestellen.. 

 

lees straks hier wel terug waar hij het heeft gehaald aan de hand daarvan doe ik het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier op ebay wat goedkoper dan de dealerprijs die Ids aangaf

http://www.ebay.de/itm/NEU-Original-VW-PDC-Chrom-Parksensor-Golf-5-1K-Passat-3C-Touran-Jetta-Parksystem-/181516992710?_trksid=p2054897.l4275

 

En heb ook deze van bij cars equipment en deze zijn een heel pak goedkoper en ook origineel onderdeel

Maar wel een ander typenummer dan de AD - weet niet wat het verschil is buiten het zwarte buitenrandje

http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/park-pilotpla-park-assistentops-sets-parts-2/oem-3c0919275r-2zz-ops-pdc-chrome/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb er ooit ene gekocht via ebay... voor dertig euro nieuw in doosje. Was wel mat chroom ipv blinkend chroom en matchte ook niet met de kleur van een Rline grill. In mijn geval prima, want matcht wel redelijk goed met m'n lak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden