Ga naar inhoud

Steeds lege accu !


serow

Aanbevolen berichten

Ik heb al eens gehad dat ik steeds een fout kreeg van de rechtse ruitmotor rechts achter. Deze was wel te bereiken en deed alles perfect maar kwam bij, control module defective. Na het vervangen van deze ruitmotor geen foutcode meer gehad.

 

ja dat kan kloppen idd.

de stoel werkt werk wel goed. echter deed hij weleens zich zelf instellen zomaar in een ander stand tijdens het rijden.

en kanteldak gooit zich zelf ook wel eens open tijdens het rijden.

 

maar omdat de stoel niet bereikt kan worden trekt het niet de accu leeg denk ik? of wel..

 

ik heb een kanteldak/schuifdak idd.

 

 

foutcode:  02010     hex: 7DA

vag-com_dot-red.gif  Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.

nl Regelmodule voor Instaphulp, bestuurderszijde (J572) du Steuergerät für Einstiegshilfe, Fahrerseite (J572) en Left Entry Assistance Control Module (J572)

 

Mogelijke verschijnselen:
  • Onbekend
Mogelijke oorzaken:
  • Bedrading en/of aansluitingen defect
  • (J572) defect
Mogelijke oplossingen:
  • Check / repareer bedrading en aansluitingen
  • Check (meetwaardeblokken) / vervang (J572)
aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de stoel heb ik het niet. Dat van je stoel is gewoon de bedienunit in de stoel waarvan knopje 2 en 3 mogelijks blijven hangen (is apart te verkrijgen).

Ivm de ruitmotor bestuurderskant deze zit in je bestuurdersdeur, deze regelt de instapverlichting, bediening van de 2 buitenspiegels, alle ruiten, centrale vergendeling, enz.

 

De module van het kanteldak is ook helemaal niet te bereiken zo te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dit is niet de log van de situatie zoals deze nu is ?

Is moeilijk gokken aangezien er wat vanalles tussen zit wat storing kan veroorzaken.

Zeker omdat je zowel met fouten zit in deurmodules, comfortmodule en alarm en ook de RNS heeft een paar fouten.

Het kan wel zijn dat alles probleemloos werkt maar als bvb een alarm of deurmodule niet goed werkt zal de wagen steeds contact zoeken met de defecte deurmodule of alarmmodule wanneer je de wagen afsluit.

Ook kan het zijn dat bvb er een massasluiting is met 1 van de componenten die aangekoppeld zijn aan de rns of kan zomaar zijn dat het schuifdak rare dingen veroorzaakt.

Zou eens kijken om zoveel mogelijk fouten eruit te halen of proberen te elemineren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook eens de deurconnector van de bestuurderskant controleren omdat de ruitmotor die kant niet te bereiken is en je hebt ook in de rns een fout over de bas speaker aan die kant.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mijn volgende stap heren bedankt.. maar momenteel heb ik geen fouten meer in de deuren..

 

Vandaag flink bezig geweest met coderen. Onnodige zoals kessy systemen weer uitgezet foute codes eruit gehaald en mijn rns eruit gehaald..

 

Morgen ochtend eens proberen.. ik hoop dat het is opgelost..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Serow,

 

Ik heb dit ook weleens meegemaakt, accu elke keer leeg, aan de accu lag het niet die was goed, dynamo getest en die was ook goed.

Wat bleek m'n tankklepje was niet goed dicht, klepje dicht gedaan en probleem niet meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf laatst ook zo'n raar probleem gehad met de accu.

Auto uit de garagebox gehaald, uitzuigen en autowassen, daarna niet starten. (Licht schakelaar netjes op 0 ipv van standaard op aan)

Auto gestart met startkabels, rondje rijden en in garage gezet.

Auto aan de acculader en met ca. 1 uur al weer vol. Dus verwacht dat de accu stuk is. (Kortsluiting)

Voor de zekerheid toch de lader maar een nachtje er aangehangen

 

Volgende dag maar eens op zoek naar een andere accu, en voor de zekerheid maar even laten doormeten. Accu is nog goed meneer, misschien dat hij niet goed bijlaad, maar dat kunnen we ook even testen, netjes 140A.

 

Dus niets aan de hand. Dit was een aantal weken geleden, en tot op heden geen probleem meer gehad.

Blijft een vreemd verschijnsel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt precies als het probleem dat ik had met de R36. Paar keer accu leeg. Vele foutmeldingen zijn een gevolg van lage accu spanning. Zie mijn verhaal. Bleek uiteindelijk de back up accu van de alarmhoorn te zijn die stuk was en continu de gewone accu leeg trok. Daardoor gaat de gewone accu stuk. Ik heb een nieuwe backup accu en daarna een nieuwe gewone accu laten plaatsen enkele maanden geleden, sindien geen startproblemen en foutmeldingen meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zo naar vagparts in halsteren een nieuwe hoorn halen, en de accu laten meten.. want donderdag avond heel wat probleempjes weg gecodeerd, vrijdag ochtend hup in 1keer gestart. Tussentijds naar ettenleur gereden rond 9uur auto uitgezet rond 3uur een telefoontje dat de accu weer leeg was.. ik ga zo weer eens kijken wat hij gaat doen.. ik twijfel ook aan de startmotor maar weet niet wat zo iets doet.

 

ook heb ik de Tankdop terug geklikt..

 

Dynamo doet het blijkbaar ook goed..

Is vorig jaar nog een nieuwe ingeplaatst.

 

Weet echt niet wat het is..

1ding is zeker begin er flink aan te iriteren..

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

Autohaas heeft mijn wagen drie dagen aan een bepaald meetapparaat gehangen en de wagen op slot weggezet in de garage. Toen kwamen de stroompieken aan het licht. Daarna overleg met Pon die concludeerden dat alleen de back up accu van het alarm zoveel stroom in een keer kon trekken om zichzelf bij te laden (ten koste van de gewone accu). De piek was zo groot dat deze de accu in een keer vrijwel leeg trok. Het gebeurt alleen wanneer de wagen op slot staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@R36 ,

Hebben ze er een nieuwe alarmhoorn in gezet? Mijn alarmhoorn deed het ook niet meer en bij het open maken van de alarmhoorn bleek de batterij die hier in zit te zijn uitgelopen op de printplaat. Of zit er nog ergens anders een back-up accu. Of is dit type afhankelijk ? Bij Serow is ook de alarmhoorn defect maar volgens ik kan opmaken is deze nu afgekoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn R36 bleek er in de alarmhoorn een noodaccu geïntegreerd te zijn. Geheel is dus vervangen. Nu hoor ik ook weer een luidere piep van de alarmhoorn wanneer ik de wagen vergrendel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn R36 bleek er in de alarmhoorn een noodaccu geïntegreerd te zijn. Geheel is dus vervangen. Nu hoor ik ook weer een luidere piep van de alarmhoorn wanneer ik de wagen vergrendel.

Ok, idd zit in de alarmhoorn een kleine batterij en deze is niet zomaar te vervangen. Heb er al een paar open gehad. Heb ook de volledige hoorn vervangen door een nieuwe. Had eerst een 2de handse geplaatst maar ook hier een defecte batterij. Handig is wel dat de auto ingesteld staat op piepen bij ver en ontgrendelen, zo weet je direct wanneer de hoorn defect is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden