Ga naar inhoud

Orienteren aankoop nieuwe auto


roelh

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben me de afgelopen paar dagen aan het bedenken of ik een nieuwe auto zou willen kopen.

Nu heb ik een 3BG uit 2002, op LPG-G3, welke prima loopt.

 

Echter de waarde van de auto wordt steeds minder, daarom ben ik nu aan het overwegen.

Wat wil ik? Een VW Passat of Golf, na 2008. Benzine of Diesel is nog de vraag. Ik rij ongeveer 12.000 tot 14.000 per jaar.

Verder wil ik er 1 met een RNS510 en graag zo full options mogelijk. Echter een andere boardnet erin zetten, als dat helpt, mag ook. De prijs maximaal rond 7500 euro.

 

Wat kunnen jullie me aanraden om te kopen? Welk type motornummer e.d.

 

Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.

 

Groet,

Roel

aangepast door roelh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jetta valt er mooi tussenin :thumb: is ook niet zo heel duur

 

ja maar die hoekige passat 3c achtige achterkant vloekt wel KEIhard met die afgeronde Golf voorkant. Het nieuwste model is wel mooi, maar dat voorgaande model is echt een complete DRAAK qua styling, bah! *zoekt kotsende emoticon*

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja,  met zulke KM'standen rij je duur in een diesel, dus kom je m.i. uit op een benzine.

En dat de auto minder waard wordt klopt, maar als ie verder goed rijdt dan heb/had ik de keuze snel gemaakt. :wink:

 

en ja, wat moet er dan bij gelegd worden om in een andere auto te rijden qua prijs?

En gaat de verzekering/wegenbelasting omhoog?

 

kwestie van rekenen en goed rondkijken.

aangepast door vwsp220remon
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is idd echt niet zo dat je zometeen geld moet toegeven als je hem weg doet, een 2002 op lpg is in de regel al weinig waard, een exportprijs voor een nette auto wordt er altijd wel gegeven, of die nu 13 of 15 jaar oud is maakt niet zoveel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel opties, veel is zelf ook te activeren met vagcom en een nieuwe boordmodule dacht ik?

ligt eraan wat jij verstaat onder "opties"?

 

Je kan inderdaad wel 'n aantal dingen activeren met VCDS, maar verwacht nu ook geen overvloed van "gratis opties" van daaruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden