Ga naar inhoud
  • 0

Bagageruimte verlichting 3BG Variant


Martyn3BG

Vraag

Ik heb recent alle interieurlampjes vervangen voor LED lampjes!

 

Heel mooi met ontgrendelen van de auto... Geeft een moderne en chique uitstraling als de auto in het donker staat geparkeerd! Maar wat mij daarbij al een tijdje stoort... Is dat de achterbak verlichting dan niet mee gaat branden, die reageert alleen op het openen van de achterklep...

 

Heeft iemand dit wel eens aangepast? Zodat deze ook mee aangaat met ontgrendelen van de auto?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dan zul je de schakeling moeten aanpassen. Je kunt dan het best van de binnenverlichting aan de voorzijde de schakeldraad aftakken en die naar achteren trekken.

evt zou je door twee diodes te plaatsen ook de achterbakverlichting kunnen laten werken als die open gaat en alles totaal als je auto van het slot doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Martyn3BG

 

ik heb even het stroomloop schema erbij gezocht.

je kun je bedrading aanpassen. Als je geen diodes wilt gebruiken, dan kun je de bruin/witte draad die bijv. in je achter binnen verlichting zit door lussen naar je achter verlichting en op de plek van de bruin/zwarte doen. De bruin/zwarte moet je dan dus loskoppelen. Echter gaat je binnen verlichting niet meer automatisch aan als je de klep opent.

Je kunt ook twee diodes toevoegen door de sper functie kan je achter verlichting wel reageren op deuren open en kofferklep open. Maar je gewone binnen verlichting gaat niet mee aan als je de klep opent.

 

in het schema is het rechter tekeningetje de wijziging. Letop, de binnenverlichting is massa geschakeld!

post-12164-0-15052500-1424544426_thumb.jpg

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren ,

 

FF deze opnieuw tot leven wekken.

 

Ik ben een tijdje opzoek waarom mijn verlichting achter in bagageruim van mijn 3bg variant het niet doet? ( verlichting boven in de hemel dan als je de klep open doet)

 

Lampje vervangen geeft geen succes?

Is deze toevallig apart gezekerd?

Ik kan namelijk geen zekering vinden van deze?

 

Grtz Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden