Ga naar inhoud
  • 0

Diode op LMM plaatsen voor test


Eagle57

Vraag

Hallo allen,

 

Ik heb ernstige twijfels over mijn LMM, omdat bij ca. 3000 rpm de motor niet meer lekker doortrekt en de topsnelheid ook niet zo hoog meer is.

Nu heb ik van de week mijn EGR afgeblind en dat is een voorwaarde om een diode te kunnen plaatsen.

Ik heb 15 maanden geleden de LMM ook laten vervangen bij VW en ik heb nog garantie op de LMM. Om alle gegis te voorkomen wil ik dus die diode plaatsen op de stekker van de LMM.

De diode die ik heb is een BAV21.

Mijn vraag is nu: Op welke pootjes van de stekker (zie foto) moet ik de diode plaatsen?

Andere vraag: Ik heb een paar weken geleden de accu moeten verwijderen i.v.m. verstopte afvoer. Volgens de dealer kon het zijn dat er nu een paar waardes zijn weggevallen, waardoor de auto minder doortrekt... Iemand ervaring hier mee?

het betreft een AVB 1.9 tdi PD

post-3469-1423822265,8868_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
wel oppassen als ie gechipt is, de lmm functioneert nl ook als een(roet)begrenzer..

 

juist

 

zo zijn er meerdere die turbo om zeep hebben geholpen op deze manier

 

ik zou ff een log maken en indien het aan LMM ligt, nieuwe erin stoppen

 

bij avb is de bosch vervangbaar door pierburg, ik heb nog wel adres voor je waar je voor ongeveer 50 euro een pierburg hebt

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is niet de bedoeling om met de diode te blijven rijden..alleen testen. Ik heb nog garantie op de huidige LMM bij de dealer. Maar ik wil zeker weten of dit het probleem is en niet iets anders. Helaas kan ik nog niet uitlezen... ik heb een kabel in bestelling, maar dat duurt nogal :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, met diode tegenwind 173 km/u. met LMM wind mee 180km/u :cry:

 

Dus misschien toch reset nodig vanwege losgekoppelde accu?

Na tunen bij tunex moest de boel ook gereset worden vanwege spanningloos......

 

????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik al helemaal bovenaan gemeld heb, is mijn accu losgeweest omdat de afvoer eronder dicht zat en ik waterlekkage kreeg.....

Bij de VW dealer zei men dat misschien de computer opnieuw ingelezen moest worden. Ik heb dat vertaald als resetten... :embarassed:

Vandaar dat ik eerst de LMM getest heb, maar het maakt niet of nauwelijks verschil als ik er een diode voor in de plaats zet.

Weet iemand hier iets van?

Dit alles omdat de fut een beetje uit de passat is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden