e.menke Geplaatst 6 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 Zo als de titel al aan geeft, krijg ik een abgass melding na dat ik op de snelweg heb gereden of stevig optrek. s'morgens naar het werk toe heb ik geen last, dan kom ik over 80km wegen, loopt alles naar wens. Maar de terugweg neem ik wel eens de snelweg, en na een 10kilometer 140 km/uur te hebben gereden. Krijg ik na de afrit een abgass melding, waarbij de soms de auto uitvalt en tegelijk het motorstoringslampje brand. Waarna ik direct de auto weer kan herstarten en de rit kan vervolgen. Enkel heb ik al geprobeerd om de auto uit te lezen, alleen kan ik geen motor storing in zien. Kan wezen dat dit aan mijn uitlees apparatuur ligt, obdlink uit 2010. Weet iemand wat hier aan de hand is, of kan ik hier voor beter even naar de dealer gaan om hem daar uit te lezen. Niet negatief bedoelt, maar werk liever zelf aan de auto dan een dealer. Vooral gezien de kosten die zij rekenen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carl69 Geplaatst 6 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 kat is aan het dicht slippen , zal een nieuwe of tweede hands kat gaan worden of de lambdasonde bij de kat defect Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Erick Geplaatst 6 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 Handel jij in katalysatoren ofzo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carl69 Geplaatst 6 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 erick ja ook vervang ik katalysatoren, apk- klein onderhoud - groot onderhoud. alles mogelijk zelfs voor een zekering en lampje ben je welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 6 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 haha... Niet verkeerd bedoeld hoor, maar zal vooral Erick wel nodig gaan hebben denk ik zo! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 e.menke Geplaatst 6 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 Dat vervangen gaat me zelf ook wel lukken, moet alleen even de brug leeg hebben. En zorgen dat ik dus een katalysator opscharrel, kan hem wel leeg maken alleen zit ik waarschijnlijk met fout codes en de apk zal wel niet makkelijk worden. Moet toch een homokineet vervangen, want daar komen wat bij geluiden weg. Waarna gelijk een paar kabel getrokken kunnen worden voor de 13 polige stekkerdoos Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Erick Geplaatst 6 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 Ik bedoelde meer dat het nogal een gewaagde gok van je was... Ik zou de auto eerst maar eens laten uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 Dat vervangen gaat me zelf ook wel lukken, moet alleen even de brug leeg hebben. En zorgen dat ik dus een katalysator opscharrel, kan hem wel leeg maken alleen zit ik waarschijnlijk met fout codes en de apk zal wel niet makkelijk worden. Moet toch een homokineet vervangen, want daar komen wat bij geluiden weg. Waarna gelijk een paar kabel getrokken kunnen worden voor de 13 polige stekkerdoos Ik zou em eerst ff uitlezen.. abgass werkstatt kan ook ergens anders van zijn. Ik mag toch hopen dat je de kabels voor de 13 polige trekhaak binnen door het interieur trekt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 6 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2015 Is dit http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr niet wat? Met deze set hoef je niks te klooien met kabels. Je klikt ze bij de achterlichten in. En als het goed is zit er een mistlicht functie op. Heel goed te doen thuis, heb hem zelf ook ingebouwd namelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carl69 Geplaatst 7 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2015 een stekkerdoos van 7 naar 13 omzetten is een fluitje van een cent . in de 13 polige is pool 11 en 12 niet functioneel 13 is massa van 9 t/m 12 je zou 3 cm draad nodig hebben voor in de doos van pool 3 massa 1 t/m 9 en di met 13 verbinden massa zit al in de 7 polige dit doe je ook met 9 en 10 constante stroom en koelkast en dus voor de handige di draadjes kunnen strippen is het alleen de doos wisselen en de juiste tekening volgen en polen mee verbinden. 1 draad bij de achteruitrijverlichting wel de plus nemen en die door brengen naar de stekkerdoos dan de stekkerdoos naarst je trekhaak monteren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R32 Geplaatst 7 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2015 Om elektrtische problemen te voorkomen wordt geadviseerd om de massapunten IN de stekker niet met elkaar te verbinden maar maar via de contactdoos in de auto aan te sluiten. Helemaal niet doorverbinden in de stekker als de auto canbus heeft. Gr. Dave. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carl69 Geplaatst 8 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2015 beste dave ik praat over de contactdoos achter bij de trekhaak die kun je zo vervangen 7 draden zijn er al als het goed is dus massa kun je gewoon door zetten en de constante spanning ook. een kabel kun je gewoon bij de achteruitrijverlichting bij brengen en naar de contaktdoos. dit geeft totaal geen enkel conflict . dus voor de duidelijkheid niet in de stekker maar in de contactdoos naarst je trekhaak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 e.menke Geplaatst 8 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2015 Die 13 polige doos komt wel goed. Mijn vorige auto had 3 stop contacten 1 13 polige 12v 1 7 polige 24v en dan nog een extra functie doos voor de 24v. Dus dit gaat wel goed komen. Over die motor storing maak ik me meer druk. Dat zal wel een ritje Duitse dealer worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 e.menke Geplaatst 17 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2015 Helaas tot op heden nog geen tijd gehad om bij de dealer langs te gaan. Wanneer ik tijd heb zijn zij ook gesloten. Maar sinds een week krijg ik ook last van het niet aanslaan van de motor bij het starten. Dus mijn gevoel gaat meer richting een sensor dan de uitlaat. Want dan vallen de beide klachten samen, dus denk dat ik maar begin met het vervangen van de krukas sensos (bdp of odp, weet niet welke er op dit blok zit) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2015 wat voor motor praten we over? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 e.menke Geplaatst 17 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2015 Ow sorry, meende dat ik het hier al vermeld had. Maar het gaat over een 2.3 V5 motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carl69 Geplaatst 19 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2015 schoef je uitlaat is los bij het spruitstuk en starten. dit duid op een dicht geslipte kat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 e.menke Geplaatst 19 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2015 Maar bij een dicht geslipte kat start de auto toch wel? Laatste had ik weer de fout melding abgass . Auto uit gezet en direct weer gestart en de weg vervolgt. Maar ik zal zo snel de brug leeg is de kat eens demonteren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 e.menke Geplaatst 6 februari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2015 Vandaan eindelijk tijd gehad om naar de dealer te gaan. Waarna ik thuis ben gekomen met 3a4`tjes vol met storingen: G28 Geber für Motordrahzahl (unplausibles Signal Sporadisch) 513 27 Geber für Motordrehzahl G39 Lambdasonde (Adaptionsgrenze (add.) überschritten) 561 14 Gemischanpassung G40 Hallgeber (Unterbrechung/Kurzschluss nach plus sporadisch) 515 30 Hallgeber G70 Luftmassanmesser 561 14 Gemischanpassung Versorgungsspannung 668 7 Bordspannung Klemme 30 (Signal zu klein Sporadisch) V60 Drosselklappensteller 282 28 Drosselklappensteller (Kurzschluss nach Plus sporadisch) Nockenwelle steuerzeiten 515 30 Hallgeber (Unterbrechung/Kurzschluss nach plus sporadisch) Drukregler 561 14 Gemischanpassung Gaszug falsch eingestellt 1165 20 Drosselklappensteuereinheit Kraftstoffbehälter leergefahren 561 14 Gemischanpassung (Adaptionsgrenze (add.) überschritten statisch) KD2442 Drosselklappengehäuse 1165 20 Drosselklappensteuereinheit (Fehler in Grundeinstellung sporadisch) Undichtigkeit im Ansaugsystem 561 14 gemischanpassung (Adaptionsgrenze (add) überschritten statisch) Abgasanlage vor Lambdasonde undicht 561 14 gemischanpassung (Adaptionsgrenze (add.) überschritten statisch) Z4 Beheizbarer Außenspiegel, Fahrerseite Z5 Beheizbarer Außenspiegel, Beifahrerseite Een hele waslijst, waarvan ik de laatste 2 verwaarloos. Die waren mij bekent, en zullen in de loop van de tijd ver vervangen worden voor een set nieuwe spiegels. Verder valt het mij zelf veel op dat de brandstofmengsel niet correct is, dus zal eens de gasklep reinigen. Maar verder iemand ideeën???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2015 heb je alles laten wissen? Kun je nl kijken welke weer terugkomen, lijkt iig dat je ergens een vacuumlekkage hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 e.menke Geplaatst 6 februari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2015 Ja heb alles netjes laten wissen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2015 als je dan of bij die dealer, of bij een forumlid even weer laat uitlezen deze week, dan weet je wat (motorisch) mankeert. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carl69 Geplaatst 8 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2015 kon de dealer je niet zeggen wat het probleem is ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2015 Met zoveel fouten erin is het dom om uitspraken te gaan doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ThomasTDI Geplaatst 9 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2015 Met zoveel fouten erin is het dom om uitspraken te gaan doen. Inderdaad, eerst resetten en dan later uitlezen. Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 e.menke Geplaatst 9 februari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2015 De dealer wou inderdaad geen uitspraak doen, omdat de storingen te veel van elkaar afweken. Het was wel een optie om de auto te laten staan, dan gingen zij er een week mee aan het sleutelen. Maar ik heb nog geen abgass melding weer gehad, enkel het slechte starten blijft nog wel steeds. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
e.menke
Zo als de titel al aan geeft, krijg ik een abgass melding na dat ik op de snelweg heb gereden of stevig optrek.
s'morgens naar het werk toe heb ik geen last, dan kom ik over 80km wegen, loopt alles naar wens.
Maar de terugweg neem ik wel eens de snelweg, en na een 10kilometer 140 km/uur te hebben gereden.
Krijg ik na de afrit een abgass melding, waarbij de soms de auto uitvalt en tegelijk het motorstoringslampje brand.
Waarna ik direct de auto weer kan herstarten en de rit kan vervolgen.
Enkel heb ik al geprobeerd om de auto uit te lezen, alleen kan ik geen motor storing in zien.
Kan wezen dat dit aan mijn uitlees apparatuur ligt, obdlink uit 2010.
Weet iemand wat hier aan de hand is, of kan ik hier voor beter even naar de dealer gaan om hem daar uit te lezen.
Niet negatief bedoelt, maar werk liever zelf aan de auto dan een dealer. Vooral gezien de kosten die zij rekenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
29 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten