Ga naar inhoud
  • 0

Abgass melding na snelweg of stevig optrekken.


e.menke

Vraag

Zo als de titel al aan geeft, krijg ik een abgass melding na dat ik op de snelweg heb gereden of stevig optrek.

s'morgens naar het werk toe heb ik geen last, dan kom ik over 80km wegen, loopt alles naar wens.

Maar de terugweg neem ik wel eens de snelweg, en na een 10kilometer 140 km/uur te hebben gereden.

Krijg ik na de afrit een abgass melding, waarbij de soms de auto uitvalt en tegelijk het motorstoringslampje brand.

Waarna ik direct de auto weer kan herstarten en de rit kan vervolgen.

 

Enkel heb ik al geprobeerd om de auto uit te lezen, alleen kan ik geen motor storing in zien.

Kan wezen dat dit aan mijn uitlees apparatuur ligt, obdlink uit 2010.

 

Weet iemand wat hier aan de hand is, of kan ik hier voor beter even naar de dealer gaan om hem daar uit te lezen.

Niet negatief bedoelt, maar werk liever zelf aan de auto dan een dealer. Vooral gezien de kosten die zij rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat vervangen gaat me zelf ook wel lukken, moet alleen even de brug leeg hebben.

En zorgen dat ik dus een katalysator opscharrel, kan hem wel leeg maken alleen zit ik waarschijnlijk met fout codes en de apk zal wel niet makkelijk worden.

Moet toch een homokineet vervangen, want daar komen wat bij geluiden weg.

Waarna gelijk een paar kabel getrokken kunnen worden voor de 13 polige stekkerdoos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat vervangen gaat me zelf ook wel lukken, moet alleen even de brug leeg hebben.

En zorgen dat ik dus een katalysator opscharrel, kan hem wel leeg maken alleen zit ik waarschijnlijk met fout codes en de apk zal wel niet makkelijk worden.

Moet toch een homokineet vervangen, want daar komen wat bij geluiden weg.

Waarna gelijk een paar kabel getrokken kunnen worden voor de 13 polige stekkerdoos

 

Ik zou em eerst ff uitlezen.. abgass werkstatt kan ook ergens anders van zijn.

Ik mag toch hopen dat je de kabels voor de 13 polige trekhaak binnen door het interieur trekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een stekkerdoos van 7 naar 13 omzetten is een fluitje van een cent . in de 13 polige is pool 11 en 12 niet functioneel 13 is massa van 9 t/m 12 je zou 3 cm draad nodig hebben voor in de doos van pool 3 massa 1 t/m 9 en di met 13 verbinden massa zit al in de 7 polige dit doe je ook met 9 en 10 constante stroom en koelkast en dus voor de handige di draadjes kunnen strippen is het alleen de doos wisselen en de juiste tekening volgen en polen mee verbinden. 1 draad bij de achteruitrijverlichting wel de plus nemen en die door brengen naar de stekkerdoos dan de stekkerdoos naarst je trekhaak monteren. :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om elektrtische problemen te voorkomen wordt geadviseerd om de massapunten IN de stekker niet met elkaar te verbinden maar maar via de contactdoos in de auto aan te sluiten.

Helemaal niet doorverbinden in de stekker als de auto canbus heeft.

Gr. Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste dave ik praat over de contactdoos achter bij de trekhaak die kun je zo vervangen 7 draden zijn er al als het goed is dus massa kun je gewoon door zetten en de constante spanning ook. een kabel kun je gewoon bij de achteruitrijverlichting bij brengen en naar de contaktdoos. dit geeft totaal geen enkel conflict .

 

dus voor de duidelijkheid niet in de stekker maar in de contactdoos naarst je trekhaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 13 polige doos komt wel goed. Mijn vorige auto had 3 stop contacten 1 13 polige 12v 1 7 polige 24v en dan nog een extra functie doos voor de 24v. Dus dit gaat wel goed komen. Over die motor storing maak ik me meer druk. Dat zal wel een ritje Duitse dealer worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas tot op heden nog geen tijd gehad om bij de dealer langs te gaan. Wanneer ik tijd heb zijn zij ook gesloten.

Maar sinds een week krijg ik ook last van het niet aanslaan van de motor bij het starten. Dus mijn gevoel gaat meer richting een sensor dan de uitlaat.

Want dan vallen de beide klachten samen, dus denk dat ik maar begin met het vervangen van de krukas sensos (bdp of odp, weet niet welke er op dit blok zit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaan eindelijk tijd gehad om naar de dealer te gaan. Waarna ik thuis ben gekomen met 3a4`tjes vol met storingen:

 

G28 Geber für Motordrahzahl (unplausibles Signal Sporadisch)

513 27 Geber für Motordrehzahl

G39 Lambdasonde (Adaptionsgrenze (add.) überschritten)

561 14 Gemischanpassung

G40 Hallgeber (Unterbrechung/Kurzschluss nach plus sporadisch)

515 30 Hallgeber

G70 Luftmassanmesser

561 14 Gemischanpassung

Versorgungsspannung

668 7 Bordspannung Klemme 30 (Signal zu klein Sporadisch)

V60 Drosselklappensteller

282 28 Drosselklappensteller (Kurzschluss nach Plus sporadisch)

Nockenwelle steuerzeiten

515 30 Hallgeber (Unterbrechung/Kurzschluss nach plus sporadisch)

Drukregler

561 14 Gemischanpassung

Gaszug falsch eingestellt

1165 20 Drosselklappensteuereinheit

Kraftstoffbehälter leergefahren

561 14 Gemischanpassung (Adaptionsgrenze (add.) überschritten statisch)

KD2442 Drosselklappengehäuse

1165 20 Drosselklappensteuereinheit (Fehler in Grundeinstellung sporadisch)

Undichtigkeit im Ansaugsystem

561 14 gemischanpassung (Adaptionsgrenze (add) überschritten statisch)

Abgasanlage vor Lambdasonde undicht

561 14 gemischanpassung (Adaptionsgrenze (add.) überschritten statisch)

Z4 Beheizbarer Außenspiegel, Fahrerseite

Z5 Beheizbarer Außenspiegel, Beifahrerseite

 

Een hele waslijst, waarvan ik de laatste 2 verwaarloos. Die waren mij bekent, en zullen in de loop van de tijd ver vervangen worden voor een set nieuwe spiegels.

Verder valt het mij zelf veel op dat de brandstofmengsel niet correct is, dus zal eens de gasklep reinigen.

 

Maar verder iemand ideeën????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dealer wou inderdaad geen uitspraak doen, omdat de storingen te veel van elkaar afweken.

Het was wel een optie om de auto te laten staan, dan gingen zij er een week mee aan het sleutelen.

Maar ik heb nog geen abgass melding weer gehad, enkel het slechte starten blijft nog wel steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden