Ga naar inhoud

Vastvriezen ruitenwisserbladen 3C


comfortcruiser

Aanbevolen berichten

Hi Cruisers,

 

Laatste paar dagen vriezen de wisserbladen vast aan het raam....

Met een 3B/ BG kon je de wisserarm nog omhoog doen, met een 3C dus niet.

Wat doen jullie hiertegen?

 

Dacht zelf aan:

- Ruiterwissers halverwege stop zetten d.m.v. contact af.

- 2 kurken onder de wisserbladen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisserarm bij een 3C kan wel omhoog. Na contact uit eenmaal 'ruitensproeier' activeren en ze gaan omhoog en stoppen op het hoogste punt. Nu kunnen ze probleemloos omhoog gezet worden.

 

Zelf pas ik gewoon op bij het ijsvrij maken van de ruit. Meestal gaat de wisser vanzelf al los zitten zodra je in de buurt aan het krabben bent. Als dat niet gebeurd, dan de wissers rondom vrij maken van ijs en dan de ijskrabber rustig onder het puntje van de wisser steken, en langzaam de ruitewisser los'snijden' met de ruit krabber. Is tot nu toe altijd goed gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook doen wat mijn buurman doet. Die heeft een elektrisch kacheltje in de auto liggen en het snoer ligt al via de deurrubber tot in huis via een verlengkabel door de brievenbus. Hij steekt dat kacheltje 10 min. voor vertrek in. Ook mooi ontdooit. Wel opletten met brandgevaar. In Scandinavië hebben ze daar die speciale systemen voor. Rolf heeft dat ook dacht ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisserarm bij een 3C kan wel omhoog. Na contact uit eenmaal 'ruitensproeier' activeren en ze gaan omhoog en stoppen op het hoogste punt. Nu kunnen ze probleemloos omhoog gezet worden.

 

Werkt!! Tis bij mij alleen de hendel naar beneden wippen i.p.v. ruitensproeier activeren.

 

"Probleem" opgelost :thumb:

Thnks bm-er

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van carclean kan je kleine steuntjes kopen en die houden de wisser een 5cm van de ruit af.

 

Edit.

Gevonden

http://www.carclean.nl/product/Carclean_nl/Wipersticks_3pack_WIPST_102119

 

Yep deze

 

102119.jpg

 

206.jpg

 

 

Voor per 3 stuks 5,95 :mrgreen:

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start de wagen een 5 tot 10 min voor ik vertrek met verwarming vollebak op, dan is de ruit en dus ook de ruitenwisser meestal ook al ontdooid.

 

EXTRA VRAAG MET BETREKKING TOT TOPIC: Weet iemand of je de auto wanneer de motor aanstaat met de reservesleutel gewoon kan sluiten?

En hoe zit dat dan met het alarm, geactiveerd of niet?

Dennis, Je bedoelt dit?

https://m.youtube.com/watch?v=2qmEQP4_yBg

 

En

http://www.bronken.de/mwl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik bedoelde met je eigen reservesleutel sluiten terwijl de andere sleutel erin zit omdat de motor draait.

 

Maar deze link is eigenlijk een veel betere optie als wat ik bedoelde.

Iemand deze al gebruikt misschien?

 

Bedankt Gerrit voor de tip

 

Denk niet dat iemand dat stuurapparaat van sonderfunction zitten heeft. Weet wel iemand die het had maar die heeft het eruit gesloopt.

 

Maar dat met je reservesleutel lijkt me wel te gaan werken. Maare test het eens en laat ons wat weten he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Denk niet dat iemand dat stuurapparaat van sonderfunction zitten heeft. Weet wel iemand die het had maar die heeft het eruit gesloopt.

 

Vind het wel interessant anders.

Weet je waarom die er dat uitgesloopt heeft dan?

 

Er is nogal weinig info over te vinden

Was bij de wagen van Kristof (mYst) dat deze module zat. Zijn 3c is een ex politie auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook doen wat mijn buurman doet. Die heeft een elektrisch kacheltje in de auto liggen en het snoer ligt al via de deurrubber tot in huis via een verlengkabel door de brievenbus. Hij steekt dat kacheltje 10 min. voor vertrek in. Ook mooi ontdooit. Wel opletten met brandgevaar. In Scandinavië hebben ze daar die speciale systemen voor. Rolf heeft dat ook dacht ik....

Dit doe ik ook.

Kacheltje op de middenarmsteun tussen de leuningen. Niet vergeten je alarm uit te zetten.

 

's Ochtends stroom erop en na 20 minuten is alles schoon. Bijkomend voordeel is dat ook je stuur warm is :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden