Ga naar inhoud
  • 0

Amerikaanse CC naar NL importeren


RoaldM

Vraag

Heren,

 

Ik woon in de USA voor mijn werk en ik verhuis binnenkort naar Nederland met mijn 2013 CC 2.0 sport plus automaat. Precies zoals t plaatje bovenaan deze site (zelfde kleur). Ik weet van een aantal zaken dat ze in ieder geval aangepast moeten worden, waar haal ik deze onderdelen en is t plug en play?

 

Navigatie: Er zit een RNS315 systeem in, deze wil ik daar verkopen en een RNS510 kopen, zodat ik Europese mappen heb.

Klokken: Waar haal ik KMPU klokken vandaan met een kleurendisplay in t midden? Het display is nu wit.

Mistachterlicht: Deze moet ik hebben volgens de wet, maar mn lichtknop geeft niet eens de optie deze aan te zetten.

Koplamp: het vlakje aan de zijkant is oranje gekleurd en in europa zijn deze wit.

 

Wat is jullie mening?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ooit een Amerikaans Golf van een mistlicht voorzien.

Andere lichtschakelaar, kabeltje naar het boordnet, een rode ledlamp in het achteruitrijlicht en coderen. Waarschijnlijk gaat het bij de CC hetzelfde.

Kleurentellers vindt je wel, maar het is niet noodzakelijk...

En het gele vlakje (SML) zal ook wel niet storen in de EU, er zijn er wel meer die daarmee rondrijden (denk aan BMW, Volvo...)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Dre,

 

Wat zeggen jullie van het navigatiesysteem? Ik lees verschillende meningen over de mogelijkheden, waarbij sommigen zeggen dat de firmware niet geüpdate kan worden op de RNS 315 en 510 uit Amerika omdat de hardware ook iets anders is..

 

En Barry, Ik zal me voorstellen als ik weer terug ben in de USA bij mn auto, zal wat foto's maken, nu op vakantie in Nederland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou sowieso een Europese radio kopen want ik dacht ergens te hebben gelezen dat de frequenties ook anders waren oftewel je hebt geen radio ontvangst in Nederland. Sml maakt niet uit, enige wat je moet doen is idd lichtschakelaar wisselen kabel trekken en rode led. En even coderen met vagcom. Dagje werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk is alles al gezegd:

- radio daar verkopen, radio-ontvangst hier wordt nooit goed (iig geen stereo) en de navi gaat zeer waarschijnlijk niet werken. Niet aan beginnen dus.

- Achterlicht is idd draad trekken, en een rode lamp plaatsen en coderen. Lichtschakelaar moet je vervangen door een europese versie.

 

Ik heb ooit iemand met een 3C uit de USA op weg geholpen, en daar kwam dit uit. De dealer zou je evt kunnen helpen, maar daar ben je dan wel wat duurder uit. Hij zal waarschijnlijk het hele boordnet vervangen ipv codering aanpassen. Idem voor het mistachterlicht.

 

Ideaal is de hulp van iemand op het forum inschakelen die je hiermee kan helpen. Of bij forumsponsor vag-techniek even langsgaan, dan kunnen ze alles in 1 keer voor je fixen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden