Ga naar inhoud
  • 0

Autoradio blijft spelen als ik de wagen uit zet


unibox

Vraag

Hoi Hoi! Eindelijk heb ik mijn nieuwe passat, een 1.9 TDI B2B comfortline. Ik had zelfs het (onverwachte) geluk dat het een 2008 serie is, die is stukken mooier vanbinnen door het gebruik van meer zilver i.p.v. zwart. Bovendien nog enkele extra opties :-) Ik post nog wel enkele foto's als het mooi weer is.

 

Nu hebben ze daar in de garage een autoradio in geplaatst, een sony die origineel een ISO stekker heeft. Ik heb het nog niet bekeken, maar ik vermoed dat ze een convertor kabel gebruikt hebben zoals bij mijn vorige wagen (volkswagens hebben geen iso zeker?).

 

In alle geval, dat ding blijft spelen als ik de wagen uit zet. De radio zelf heeft geen uit knop (blijft grafische beeldjes geven), dus moet ik steeds dat frontje verwijderen.

 

Ik dacht dat dat een kabeltje was dat ik moest verwisselen om dit op te lossen, weet iemand de details van deze ingreep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bij de Jetta van mijn schoonvader is het zo dat je inderdaad de radio daadwerkelijk uit moet zetten wil hij ophouden met spelen (in jouw geval dus ihet frontje eraf halen). Ik heb begrepen dat alléén originele VW radio's nog uitgaan als je de sleutel uit het contact haalt....als ik jou was vroeg ik het ff na bij de dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij zit er wel een iso blok in, daarop zal een bij de radio geleverde convertorstekker opgaan

 

Ik denk dat het kwestie van geel en rood omdraaien is (op sonystekkerblok)

ofwel de geschakelde en de constante spanning wisselen

 

blijft je geheugen van radio wel intakt ??

 

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Momenteel is het zo dat de radio steeds onder spanning staat. De radio heeft wel degelijk een OFF knopje, maar dan geeft die een soort demo van de mogelijkheden op de display van de radio.

 

Enige oplossing is het frontje verwijderen, dit om een lege batterij te voorkomen. Ik denk ja, dat als het frontje van de radio is, de radio nog steeds spanning krijgt & dat het geheugen in takt blijft.

 

Thanks ik ga het eens belijken. In de garage zeggen ze dat dat niet gaat, omdat het geen vw radio is (vind ik persoonlijk een dwaze uitleg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De demo heb ik uit gekregen, nu is het enkel nog een klokje. Ik vermoed dat dit mijn batterij niet zal opslorpen...

 

Ik ga de truuk van gevanje toepassen, tenslotte wil ik ook nog een car kit steken & die moet weldegelijk uit als de motor af ligt.

 

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De demo heb ik uit gekregen, nu is het enkel nog een klokje. Ik vermoed dat dit mijn batterij niet zal opslorpen...

 

Ik ga de truuk van gevanje toepassen, tenslotte wil ik ook nog een car kit steken & die moet weldegelijk uit als de motor af ligt.

 

Thanks!

 

Ik heb gister in een T4 een Parrot CK3100 BT carkit gemonteerd, als je een super-simpele installatie wilt hebben en geluid+mute op radio dan is dit DE keus. Je hoeft geen stekkers aan te knippen, alles is plug-and-play via de vw iso stekkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de nieuwe type's volkswagen gaat het aan/uit signaal van het contactslot via de canbus. Je hebt bij de bedrading van je radio dus geen contactsignaal. Vandaar dat de radio blijft spelen. De beste oplossing is om vanaf de zekeringkast links in het dashboard een draad te trekken naar je radio. In de zekeringkast heb je namelijk wel een verdeelblok voor het contactsignaal. Dit doen wij dagelijks op het werk bij auto's die geen originele radio hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden