Ga naar inhoud

Passat 3c met drie kinderen


HotSpot79

Aanbevolen berichten

Binnenkort wordt ons gezinnetje uitgebreid met een tweeling en moeten er dus drie kinderen op de achterbank. Eentje is dan bijna 3 jaar en de tweeling dus in de maxi-cosi. De oudste kan misschien wel eerder in een opvolg zitje in het midden.

 

Passen er drie zitjes in de passat 3c en zo ja, van welk merk? Wat is wijsheid? Een touran/scharen kopen is voor mij geen optie.

 

Grtz

Bernd

Link naar reactie
Delen op andere sites

drie zitjes moet volgens mij wel passen.

de oudste in het midden en aan de buitenkant twee Maxi-cosi's.

voor ons dochtertje van 2 maanden hebben we voor de Maxi-cosi een Family-fix met isofix bevestiging.

da's helemaal top want je klikt de maxi-cosi er zo in vast en later kun je er vervolg stoeltjes (tobi) voor kopen.

voor onze dochter van vijf hebben we een Rodi van maxi-cost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Familiy fix is inderdaad ideaal. Maar als je er daar twee van gebruikt is er geen ruimte meer voor de derde in het midden. Vanwege de iso-fix staat de stoel erg naar 'binnen'. Naast de stoel bij de deur zit zeker dan nog 10cm onbenutte ruimte. Deze wil ik ook gaan gebruiken, uiteraard met het kinderslot aan. :)

 

Iemand hier die deze combinatie ook heeft/gehad??

 

Groet,

Bernd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de stoeltjes meer naar de deuren plaatst staan ze scheef ook door de wangen van de zitting.

En gaat dat wel met de gordels.

Ik heb ooit een mercedes E-klasse gezien met 1 stoeltje en maxi's er in, maar die auto is wel wat groter.

Ik denk wel dat je een mooie uit daging hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad de bedoeling om zowel zitvlak als rugleuning dan te verwijderen en dan een vlakkere versie te plaatsen (trendline??), maar of het zin heeft??? Het nadeel is dus dat ik niet even makkelijk kan uitproberen. En er zijn weinig andere auto's in de VAG groep die zowel aan mijn budget voldoen als aan mijn eisen qua 'looks'. Dacht dat ik met de 3c toch een grote auto had......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik heb dezelfde situatie met 3 dochters... Erger zelfs nog. 0, 2 en 5 jaar... Dus heel grote zitjes! Maar, ik snap al dat moelijke gedoe niet hoor, het past namelijk bij ons nog steeds! Passat 3bg trouwens. 3C lijkt mij nog ruimter :roll:

 

Overigens moet een kindje van 3 tot heel wat jaar in een zitje met een rugleuning en die zijn bepaald niet klein!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat als de leeftijden uit elkaar lopen het makkelijker wordt; het stoeltje voor de oudste wordt steeds kleiner. Uiteindelijk kan de oudste op een zitverhoger wat maar een klein smal ding is. Als je gaat kijken hoe breed een maxicosi op familie-fix of een opvolger daarvan (Maxicose Tobi) is invergelijking met een zitverhoger....

 

Een tweeling is dan mijn inziens 'erger'.. Maar idd meten is weten, alleen wil ik dan wel het juiste materiaal aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met twee keer family-fix word het erg krap voor drie personen achterin.

Vrouwtje achterin zetten,probleem opgelost :)

 

Wij zitten met drie meiden achterin 13,10 en 1 jaar( kinderstoel).

Dat past dan weer makkelijk.

 

Bij mijn vrouw in de auto zit de kleine voorin.

Daar moeten we ook aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt wel prakken met 3 achterin.......zou het eerst eens proberen hoe het gaat door ff het benodigde meubilair te verzamelen/ lenen.

Wat de 1 niet lastig vindt kun jij als heel irritant ervaren, ik vondt het een ramp als ik er 1 extra mee had.

Moeilijk om de riemen in te klikken omdat alles hutje mutje op elkaar staat.

Zou dan toch voor een ander type vervoer gaan kijken. (Touran oid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou der eentje weggeven, probleem opgelost :lol: maar een trendline wangen zijn identiek aan higline ;) het word krap Maar je moet je draai er ik vinden met vastzetten etc na een tijd gaat hetzelfde. Rijd eens gewoon naar een baby zaak en pas gewoon de gewenste stoelen. Misschien kun je andere modellen proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft thule hier geen oplossing voor :-) . Denk dat de oplossing van een maxi cosi op de bijrijders zetel de beste oplossing zal zijn. Met een andere achterbank ga je niks kunnen wijzigen aangezien de gordelpunten onveranderd blijven. Je moet ze tenslotte nog wel kunnen vastklikken. Ik heb nu 2 autostoelen achterin. Zal eens meten hoeveel ruimte er nog tussenin is. Zal ook eens een foto nemen.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even wat beelden van wat achterin mijn 3c zich afspeeld,

opstelling met een Recaro kinderzit voor mijn zoontje van 4+

en een maxi cosi kinderzit voor mijn ander zoontje van 1+

vrije ruimte tussen de 2 zitjes is dan nog een 27cm, best krapjes dus.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super beelden. Thanks.

Die ruimte tussen gesloten deur en zitje is ongeveer zo'n 10cm volgens mij. Als ik dus het zitje wat meer naar de deur kan krijgen, dan win ik daar veel ruimte mee. Vraag is alleen of dat gaat met de gordel.

 

We gaan het denk ik ook maar es proberen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het vast trekken van de zitjes komen deze automatisch in het midden van het zitgedeelte te staan.

Je kan misschien wel iets samen knutselen of dingen aanpassen maar op het einde van alles moet de veiligheid wel gegarandeerd blijven !

Bij interesse kan ik wel eens een foto maken met een echte maxi cosi (Baby) in de plaats van 1 van de kinderstoelen.

 

Anders is wel dat een baby maxi cosi wat meer bewegingsvrijheid heeft omdat deze niet zo een opspansysteem heeft als de 2 zitjes die er nu bij mij in zitten. Maar zowieso gaat de maxi cosi dan wel scheef komen te staan. Denk wel dat de gedachte van de trend of comfortline zitbank dan wel iets vlakker is dan de leder uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden