Ga naar inhoud
  • 0

Foutmelding na plaatsen 3c8 boordnet


markvanliempt

Vraag

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb vandaag een 3c8 boordnet in mn 3c gezet en alles gecodeerd zoals het in mn vorige boordnet stond. Geen foutmelding totdat ik mn verlichting aanzet. Kan de storing wissen en blijft dan weg tot de verlichting weer aan gaat. Hij geeft aan lampje linkerachterlicht m4 elektrische fout in circuit. Maar alles werkt wel gewoon. Hij geeft dit ook aan voor rechts achter alleen dan ipv m4 m2 moet ik iets anders coderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb nog eens wat verder uitgepluisd en een vergelijkingstabel gemaakt,

heb gezien dat het met die byte 03 bit 7 het probleem niet zal verholpen worden, bij nader inzien staat deze bij mij ook op 1

maar ik heb wel wat anders gevonden

byte 24 heeft betrekking op verlichting in de achterklep en deze staat bij mij op 00 en bij Mark op 17

bij mij dus 0000 0000 en bij Mark 0001 0111

beschrijving byte 24 - "Alternativfunktion Ausgang Seitenblinker als Schlusslicht Heckdeckel"

@ Peter

kan je even controleren of jij daar ook een waarde hebt staan bij byte 24. indien er een waarde staat ga je deze dan eens op 00 zetten ?

en dan even resetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat levert een 3c8 boordnet aan extra mogelijkheden?

bochtenverlichting, xenon, voetverlichting aan tijdens rijden, ect.

Buiten de OEM opties kan je de volgende mods als extra nog de Full guymod of skyline activeren indien je de extra ringen hebt , DRL -skoda mistlichten of S6 drl - met dimfunctie bij afslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe werkt dat met die full guymod? Je kunt die middenstip uitcoderen toch als remlicht? Hoe

Moet dat?

Central electronics (09), )> coding -> long coding helper -> byte 9 (brake light as parking light) op 0 zetten.

 

Dag gaat de middenstip nog steeds mee als remlicht, ten minste bij de mijne wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zonder hardwarematige aanpassing zal de middenstip van het buitenste hoeklicht nog steeds fungeren als remlicht. Dit is niet met codering aan te passen.

Bij gewoon licht zal enkel de buitenste ring oplichten, bij remmen zal zowel de binneste bol als buitenste ring oplichten weliswaar feller dan bij gewoon licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden