Ga naar inhoud
  • 0

DPF log, vol of niet...


HotSpot79

Vraag

Heren,

 

Heb meerder logs gemaakt van group 70,73,75 vanwege een vermoeden dat mijn auto vaak regenereert. Het blijkt dat deze ongeveer om de 200km gaat regeneren. Dit doet hij goed, want de load coefficient gaat van ong 47% naar 6%. Maar de Carbon mass staat bij mij op 64,65 gram. Er staat echter vermeld dat deze carbon mass niet over de 60 gram mag komen en dat de filter vervangen moeten worden. Bovendien doet dit getalletje er alleen toe tijdens het regeneren. Toch doet het regeneratie process gewoon zijn werk en de load coeff gaat van 47 naar 6.

 

ZIe het attachment. Het betreft hier een VW Passat 3c BMR uit 2007 met 194.000 km op de teller.

 

Ik vind regenereren om de 200km erg snel en dit zal ook wel een deel van mijn hoog verbruik verklaren.

Wat doet die Carbon Mass?? Tijdens het regenerern loopt ie alleen maar op. ZIt het filter gewoon vol??

 

Graag jullie advies.

 

Groet,

Bernd

post-18087-1423829492,6737_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt wel via de tabel dat er nog geen enkel regeneratie succesvol is afgewerkt, staat steeds een nulletje in die tabel

Je kan dacht ik ook via vcds een noodregeneratie uitvoeren, moet wel al rijdend gebeuren.

 

Hier nog een topic over de regenereren

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=185&t=39173

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook even het einde van de log bekeken. Daar zie ik dat de gefaalde teller (=1) weg is, maar ook de succesvolle nog steeds op 0 staat. Load coefficient rond de 10%.

 

Conclusie, bij mij start de automatische regeneratie bij 45% en stopt bij 10%. En de teller van succesvolle regeneratie cycles telt niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Enig idee hoelang hij de regeneratie heeft gedaan, temperatuur,snelheid en aantal toeren zijn belangrijk voor een succesvolle regeneratie. Die voorwaarden moeten voor een bepaalde tijd voldaan zijn om de regeneratie te activeren en actief te laten tot deze volledig voltooid is. Dacht iets langer dan 5minuten.

Ook lijken de temperaturen in de tabel wat aan de lage kant, heb al waardes voorbij zien komen van 700graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

totale lengte van de regeneratie was 572 seconden (bijna 10min)

Tmax voor de turbo was 821 graden Celcius

Tmax voor de DPF was 682 graden Celcius

Tmax na de DPF was 612 graden Celcius

 

het geen hierboven in de screenshot staat is maar een fractie van de totale log. Ik heb de log van de complete rit van ongeveer 30min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar zoals je al aangaf in je beginpost zit je carbon mass index al boven de 60 - waarbij je ook schreef dat bij een waarde boven de 60 deze eigenlijk vervangen moet worden. Pas bij vervanging deze waarde resetten. Aangezien de carbon mass op een te hoge waarde zit en eigenlijk de filter moet vervangen worden zal hierdoor de computer misschien steeds aanduiden dat de regeneratie niet geslaagd is. Is natuurlijk wel een kostelijke ingreep om zomaar even te zeggen van ik bouw er eens een nieuwe tussen om te kijken wat dit geeft. Of iemand met een recente dpf zou hier eens een log kunnen posten om zo een vergelijk te kunnen doen

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Exact, daarom zoek ik eigenlijk naar antwoorden die eenduidig vertellen, ja het is te wijten aan het volle filter :(:). Ik krijg geen enkele melding dat mijn DPF vol zit op mijn teller. Geen enkele keer een lampje...

 

Idd, ik zou wel eens een log willen zien van iemand waarbij de succesvolle regeneratie teller opgehoogd wordt. Ik twijfel namelijk of dat deze wel iets doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf geen dpf ander had je de log direct. Misschien is de dpf wel vol maar nog niet vol genoeg om een fout hierop te creëren. De regeneratie treed in actie en maakt de dpf misschien wat beter dan ervoor maar niet voldoende volgens de computer om die regeneratie als geslaagd te beoordelen.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden