Ga naar inhoud
  • 0

Battery Drain... help!!!


mariovdark

Vraag

Hoi allemaal,

 

na een hoop lezen etc. ben ik overstag gegaan, en heb ik mijn boordnet geupgrade naar een 30byte 3c8 met fsh. werkt prima

verder heb ik geupgrade naar een canbus versie E

en een RNS 510 versie P

 

specs:

Boordnet 3C8 937 049 F 30 Byte (Highend) FSH

Can Gateway 3C0 907 530 E

RNS 510 versie P

 

nu heb ik alsnog een battery drain.... nu spreek ik mensen die zeggen, nee E moet je niet hebben, je moet.. versies:

3C0 907 530 H

3C0 907 530 K

3C0 907 530 L

hebben...

 

ik zie door de bomen het bos niet meer... zoekfuncties hier geven me aan, vanaf versie E canbus... maar blijkbaar blijft mijn rns gewoon op de achtergrond doordraaien

kortom heb m'n MFD2DVD er tijdelijk weer ingezet. incl oude canbus.. en de boel schakeld af... (geen lege accu)

 

qua coderen etc.. alles netjes gecodeerd.. geen errors...

 

wat zien ik over het hoofd... (wisselaar kabel ook pin 2 naar 3 gezet voor het geluid)

 

HELP! :)

 

groetjes

Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

inmiddels even alles teruggebouwd... boordnet, canbus en navi.. naar oude situatie

nu geen drain meer..

 

neem aan dat er vanuit een boordnet geen drain kan komen toch?

 

denk dat ik maar opzoek moet naar een andere canbus.. aangezien de E versie dus blijkbaar drained. :(

 

3C0 907 530 Q betere optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Q gateway is de nieuwste in de reeks en zou normaal gezien geen problemen mogen geven.

Om toch uitsluitsel te geven of het aan de gateway ivm de rns of aan het boordnet ligt kan je nog altijd eens het nieuw boordnet eens inbouwen en kijken of je dan met leegloop zit. Indien niet kan je het boordnet al laten zitten en weet je zeker dat het aan de gateway met rns ligt.

Heb ooit ook eens een ander boordnet ingebouwd en de vorige eigenaar had blijkbaar iets verkeerd gedaan en hierdoor bleef de relais van de achterruitverwarming aangetrokken. Lege batterij als gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Wulfke, heb de relais van de andere boordnet overgezet bij plaatsen van de nieuwe.. dus dat zou goed moeten zijn.

 

@Lucas, heb wel op de rechter portier een electronics fout intermittend... maa rbij reset, en een test, functioneerd alles (wel doet ook ineens m'n rechter basspeaker in de deur het niet... ) slecht contact?

 

nu alles in originele situatie terug is.. geen drain meer dus... stap 1.. boordnet weer over naar 30 byt?

 

overigens heb ik de premium fse, met uitschuiftoetsenbordje.. had ergens in duitsland gelezen als dit een oude versie is . die ook stroom kan vreten? (Afkoppelen maar?))

 

hoor graag van jullie.. wil graag weer met de Rns gaan rijden :)

lucas, heb dus de E versie liggen van de can gateway, dacht dat die goed moest zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zat de fout niet in de relais zelf maar het boordnet bleef de relais aansturen.

 

Aangezien het begonnen is bij het plaatsen van het boordnet en plaatsen van gateway en rns zou ik beginnen met het boordnet terug te wisselen met het boordnet dat je erin wil.

Dan even afwachten wat dit geeft. De fout van de deuren zal voor de ingreep er ook al geweest zijn denk ik dus dat kan je dan al uitsluiten. Ook aangezien je aangeeft dat je nu geen problemen ondervind.

Indien bij de wissel van het boordnet alles goed blijft gaan dan pas de rns erin zetten met de E gateway. Indien het daar dan terug mis gaat mag je toch zeker zijn dat de gateway de nieuwe versie dan niet aan kan. Een Q is een optie en de laatste in de reeks. Jonge rns met een laatste versie gateway zou volgens mij wel goed moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou het inderdaad zo aanpakken. Indien je boordnet al eerder erin zat dan de Rns met nieuwe gateway dan ben je eigenlijk al zeker dat het probleem daar moet gezocht worden. Boordnet heeft geen relatie met de rns, wel met de gateway.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nu ik er over zit na te denken wulke..

 

ik had na de drain 3x... de MFD2DVD er weer ff ingezet.. maar met de E Gateway liep nogsteeds de accu leeg, dus ook zonder de rns..

 

dus kan zijn dat de spannings aansturing dan anders is naar de radio, door de E GAteway? waardoor ook de MFD aanblijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm, zelfs met een mfd en gateway E een leegloop. Welke gateway zat er standaard in de wagen ? Waar heb je de E vandaan gehaald ? Toevallig iemand in de buurt waarvan je eens een andere gateway kan van gebruiken (E of hoger )?

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo kan je de premium bt module aan de praat krijgen.

Indien je de labelfiles niet in orde zou krijgen (bij mij werken deze ook niet) kan je de module coderen volgens deze lijst

http://187509.homepagemodules.de/t1318f7-Codierungen-und-uebersicht-Freisprecheinrichtung-Premium-Plus.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar maar waar...

 

Versie Q in de auto, RNS510 erin.. ging goed...

maar nu... toch leeg.. al 2x ... (gelukkig oude en nieuwe accu om te wisselen)

gisteren even de navi naar voren gehaald, en de boel blijft dus draaien (fan draait)

 

MFD2DVD erin... en ook vanochtend accu leeg...

 

veranderd de Canbus module de stroom aansturing ? iets moet er anders zijn, want met de oude canbus, en mfd2 blijft de boel wel op spanning..

 

zodra ik vernieuw.. :( loopt me de accu leeg...

 

het bederft flink de pret van de RNS in elk gaval :(

 

anyone any clue?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan het trouwens zijn, dat je in combi met de Q Canbus, ook de 30 byte, 3c8 boordnet erin moet? heb ik nog liggen voor montage namelijk

 

niet dat het nu de prio heeft met de kapotte oliepomp.. maar toch....

 

dat van die update die genoemd werd, weet ik ook nog niet wat ik daarmee kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden