Ga naar inhoud
  • 0

witte teller zelf maken?


PassatRoger

Vraag

Hallo

 

Ik heb een 3c uit 2006 met een blauwe teller.

ik wil graag een witte teller maar geen nieuw type omdat ik lees dat er na het programmeren dan dit en dan weer dat niet meer werkt...

Dat hoeft van mij allemaal niet dus zit ik te denken om mijn huidige teller om te bouwen naar witte teller.

Mijn idee was om een kapotte witte teller te zoeken (golf polo touareg passat maakt niet uit) en die uit elkaar te halen.

met de soldeerbout de soldeerverbindingen op de printplaat los maken en de witte leds eruit halen.

zelfde doen bij mijn teller en dan de witte leds in mijn teller solderen en de rode led van de naald vervangen door een blauwe.

Dit laatste ivm de reeds bestelde blauwe R-line naalden.

 

maargoed dit klinkt allemaal heel aardig, maar weet iemand of dit wel kan? Het kan namelijk ook zo zijn dat de leds in de printplaat verwerkt zijn.

En dan koop ik straks een kapotte teller waar ik dan nog niks mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oh zo bedoel je.

 

het scherm mag van mij rood blijven.

Vaak is het bij die schermpjes ook zo dat er een doorzichtig rood plaatje

achter zit dat het licht gelijkmatig spreidt en de kleur egaal maakt.

als ik dat eruit haal zou het kunnen maar nogmaals mag het scherm ook

rood blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oh zo bedoel je.

 

het scherm mag van mij rood blijven.

 

Ik snap het niet helemaal, je wilt een witte teller maar het scherm mag rood blijven :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb al verscheidene defect tellers voorbij zien komen op ebay.de

Even in het oog houden dus en toehappen. Eventueel zou je ook eens kunnen kijken op bv "conrad" voor gelijkaardige leds. Ik vermoed dat dit wel goedkoper kan zijn dan een defecte teller te scoren en over te bouwen. (leds kosten nu ook niet zo veel meer)

 

Ik ben er zelf aan het denken om zo iets te doen maar ik blijf de rode display soms wat storend vinden.... daarom twijfel ik nog (en moet eens een een witte teller kunnen scoren natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden