humpydum Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 Als de plannen doorgaan is mijn 3B variant verboden in de steden in België vanaf 2016 - Hij is van '98 en diesels ouder dan 2002 worden verboden. Ik kijk dus heel voorzichtig uit naar een opvolger. Ik heb de 110 pk TDI 1.9 en die doet het prima. Ben erg tevreden. Weinig problemen mee, ik mis dus ook geen snufjes Ik ga dus op zoek naar een auto die basic is -Variant -Diesel -jonger dan 2002 -niet trager dan de huidige 110 pk 1.9 motor -betrouwbaar en weinig ellende aan in de toekomst -iets dat zo goed over slechte wegen rijdt zoals de huidige auto, zelfde geweldige wegligging. wat ik niet wil: -verlaagde stuiterbak -leder interieur -liefst iets dat niet hoort te rijden op 16duim (wat was er mis met 15 duim, lekker goedkoop en comfy) -geen xenon (duur in geval van schade) -liever niet teveel extra's want als dat kapot gaat is 't duur om te herstellen. En ik heb dat echt niet nodig, ik erger me al in een zelfdimmende achteruitkijkspiegel en automatische wisser. budget max 15000 euro (belgische prijzen) en als ik voor 8000 kan rijden is dat prima want ik doe toch niet veel km's, dus hoeft geen lage km stand te hebben. Ik rij heel veel leasewagens en ik erger me rot aan alle snufjes en bemoeienissen van auto's tegenwoordig, ook laag profiel banden en lompe koetswerkgepomp door hoog gewicht kan ik missen. Ik weet het, het is waarschijnlijk niet de gemiddelde verlanglijst Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 3BG ? die zijn tot 2005 gemaakt. Is een facelift van de 3B. Goede betrouwbare techniek en anders een 3C vanaf bj 2008(maand 9) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 tja, als het passat zou moeten zijn, dan is met jouw wensen alleen de 3BG een optie... al de rest is minimaal 16" qua velgdiameter, en lijkt mij dat je voor 'n vrij standaard 3BG (gezien je geen opties fan bent) ruim hoort toe te komen met € 8000, laat staan € 15000. Mijn 3C komt nog belange niet in de buurt van €15000, en dan tel ik alle aanpassingen mee die er al aan gebeurd zijn, dan kom ik hooguit rond de € 9000 uit. Wat er mis was met 15 duims? zwabberende wegligging door hoge wang van de band is één argument (vond ik bij de 16" al storend, vandaar dat ik nu op 17" rij) maar ik denk dat het 'm vooral gaat zitten in 't feit dat auto's tegenwoordig over 't algemeen sterkere motoren hebben als vroeger, bijgevolg zijn de remschijven ook wat groter, daarom past 15" bvb niet bij 'n 3C of 3AA Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 en anders een 3C vanaf bj 2008(maand 9) Die hebben te grote velgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gevaho Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 en anders een 3C vanaf bj 2008(maand 9) Die hebben te grote velgen Hahahah je kan nooit TE GROTE velgen hebben toch??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 jawel hoor gevaho... op 'n gegeven moment begint het te lijken alsof je op houten wielen rijdt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 Nou deze is te koop Mijn 3C is te koop Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 In jouw budget vindt je gemakkelijk een 3C zelfs een model van 2010 8000€ heb je al zeker een model van 2007 Voor 12500€ kan je al een model 2010 vinden met niet veel km. Distributieriem vervangen bij een 3C 1.9 diesel is bij 150dkm liefst vroeger wat de meesten wel doen ca tussen 120dkm a 140dkm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 Nou deze is te koop Mijn 3C is te koop Gr Fai Weinig geld en zeker bomvolle wagen ondanks het slotje is deze wagen nog beschikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 Ik moet het toch nog zien gebeuren dat guy z'n auto écht de deur uit doet. Ik zeg nooit nooit, maar ik weet toch niet in hoeverre hij de eerstkomende tijd afstand gaat doen van die auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 29 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2014 Of deze, deze staat op 15" viewtopic.php?f=123&t=52583 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
humpydum Geplaatst 30 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2014 Dank heren, maar 1 ik ga niet nu al kopen, deze rijdt nog (dus geen 'te koop' posts nodig) 2 ik wil geen 4 deurs 3 ik wil geen gepimpte auto, keuring gezeik in België én hoe meer toeters en bellen, hoe meer zorgen vroeg of laat en gemis aan rijhoogte in geladen stand. Als ik wil tunen heb ik daar een andere auto voor. De passat is de daily En neen, het hoeft ook geen passat te zijn, misschien wordt het wel een superb, mazda 6 of volvo 70 (mijn vrouw verlaat me dan denk ik haha) maar de huidige passat is zo goed, ik wil gerust terug die ervaring. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 30 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2014 ik wil geen 4 deurs En neen, het hoeft ook geen passat te zijn, misschien wordt het wel een superb, mazda 6 of volvo 70 (mijn vrouw verlaat me dan denk ik haha) maar de huidige passat is zo goed, ik wil gerust terug die ervaring. Waarom stel je vraag hier dan !!! Elke passat is een 4 deurs binnen jouw zoekopdracht, zo ook uw andere wagens die je zoekt. Zelfs uw huidige passat is een 4 deurs. I'm confused Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 30 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2014 ik wil geen 4 deurs En neen, het hoeft ook geen passat te zijn, misschien wordt het wel een superb, mazda 6 of volvo 70 (mijn vrouw verlaat me dan denk ik haha) maar de huidige passat is zo goed, ik wil gerust terug die ervaring. Waarom stel je vraag hier dan !!! Elke passat is een 4 deurs binnen jouw zoekopdracht, zo ook uw andere wagens die je zoekt. Zelfs uw huidige passat is een 4 deurs. I'm confused ik denk dat hij met 4deurs een sedanmodel bedoelt, en dat hij eerder 'n break of hatchback model prefereert... DENK ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
humpydum Geplaatst 30 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2014 ik wil geen 4 deurs En neen, het hoeft ook geen passat te zijn, misschien wordt het wel een superb, mazda 6 of volvo 70 (mijn vrouw verlaat me dan denk ik haha) maar de huidige passat is zo goed, ik wil gerust terug die ervaring. Waarom stel je vraag hier dan !!! Elke passat is een 4 deurs binnen jouw zoekopdracht, zo ook uw andere wagens die je zoekt. Zelfs uw huidige passat is een 4 deurs. I'm confused Ja in NL noemen jullie auto's anders dan in België, denk ik? Mijn passat zou ik een 5 deurs noemen. En het topic titelt 'welke auto' er staat niet 'welke passat' Maar ik kijk met prioriteit naar de passat. Ik zat vorige week in een gloednieuwe (ik ga hier gewoon op zijn vlaams stationwagen schrijven) als passagier en had de indruk dat de bekleding en handvat en dashboard lichter zijn uitgevoerd dan mijn oudje. Ik had ook de indruk erg hoog te zitten in de auto. Raar. Ik ben geen kenner, ik ben een rijder Ik heb geen idee of mijn auto voor dit forum nu een variant, break, stationwagen of 5 deurs is. Mocht het mis te verstaan zijn: ik wil een auto die zetels plat een koelkast vervoert. Ik wil in de autokoffer kunnen slapen. Ik wil dus geen hoedenplank die vastgelast zit En als dat betekent dat die in NL dan niet 'superb, mazda 6 of zo heten maar net iets anders, het zij zo.' - misverstand hopelijk opgelost Ik heb even mijn starterspost herlezen, daar herhaal ik dat ik een variant heb (ik dacht dat jullie dat zo noemen) en mijn puntje 'wat ik wil' bevat ook -variant. Zo. Hopelijk leer ik nu 't juiste type omschrijven. Die rechtse hier bovenaan in de banner. De grootste Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wheeler Geplaatst 30 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2014 In jouw budget vindt je gemakkelijk een 3C zelfs een model van 2010 8000€ heb je al zeker een model van 2007 Voor 12500€ kan je al een model 2010 vinden met niet veel km. Distributieriem vervangen bij een 3C 1.9 diesel is bij 150dkm liefst vroeger wat de meesten wel doen ca tussen 120dkm a 140dkm Hij wil toch een betrouwbare auro… . Dan zou ik toch een 3bg adviseren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 30 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2014 Ja in NL noemen jullie auto's anders dan in België, denk ik? Haaaaaa confused solved Misschien te snel gelezen en dat ik te weinig hersencellen heb om te begrijpen 't ja waar ik vertoef aan het Brusselse franse côté noemen we een stationwagen een variant of break en een 4deurs een sedan. Was van mening dat het over de 4 instapdeuren ging. Onze taal kunnen dan op elkaar trekken maar zijn veel dialecten in de VL & NL taal. had de indruk dat de bekleding en handvat en dashboard lichter zijn uitgevoerd dan mijn oudje. Ik had ook de indruk erg hoog te zitten in de auto. Ervaring tussen de 3B vs 3C heb ik niet maar is wel een algemene trend in de industrie dat alles lichter wordt gemaakt qua constructie zonder in te boeten van stevigheid (nou ja daar heb ik mijn bedenkingen soms over) door de duurdere grondstoffen. Qua totale gewicht van de wagen worden ze klaarblijkelijk zwaarder terwijl de motoren kleiner en krachtiger worden. Daar heb ik mijn twijfels over op lange termijn over levensduur maar dat zal de toekomst wel uitwijzen of het al dan niet zo is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
humpydum Geplaatst 27 juni, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2014 Nog even een vraag: een diesel auto die 10 jaar is in 2016 moet een dieselfilter hebben (partikels veronderstel ik) om Antwerpen te mogen doorkruisen (ik werk daar) Valt dat uit te rusten op een passat van pakweg 2002 - 2004? En kost dat vermogen? Kostprijs? Zelf te plaatsen - verwijderen - reinigen enz? Ik denk dat ik toe ben aan distributieriem, andere koplampen (mat) airco nog nooit onderhouden (auto is van '98 en koelt niet bepaald meer) ook mijn draagarmen rammelen en ik heb de indruk dat de koppeling haar tijd gehad heeft. Samengevat - ga ik dat allemaal nog herstellen om te mogen rijden tot begin 2016 en dan de auto niet meer aan de straatstenen kwijt te kunnen… Misschien moet ik tegen augustus toch maar uitkijken naar een andere auto zodat ik al die kosten niet meer moet maken voor 1,5 jaar rijplezier max. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 28 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2014 Lol zie het al voor me op bij die oelewappers. Ja meneer dit is tuning hoort niet origineel bij deze wagen. PS. Oelewappers = auto keuring Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatRoger Geplaatst 28 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2014 ik zou zeggen ga voor een 3bg of 3c. als je een overstap maakt naar ford mondeo (om maar eens iets te noemen) of bijv een c5, laguna of vectra ga je van een koude kermis thuis komen denk ik. Er zijn helaas weinig wagens zoals een 3b en 3bg. voelt toch anders aan... minder degelijk. ik heb een 3bg gehad en vond dit een zalige auto. Door gezinsuitbreiding moest ik aan de station en ik wou ook gewoon terug een 3bg. uiteindelijk toch bij een 3c uitgekomen (vrij basic uitvoering) en moet zeggen dat dit niet tegenvalt. De moderne tijd kom je uiteindelijk niet meer onderuit. ik wou absoluut geen 3c vanwege die electrische handrem. maarja wat ga je dan over 10 jaar doen? je moet er uiteindelijk toch een keer aan geloven... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 29 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2014 Mijn zus heeft een 3bg waar ik regelmatig in rijd. Ik heb zelf een 3c uit 2008 en het verschil qua rijden vind ik toch wel behoorlijk. De 3c rijdt veel moderner en het interieur straalt dat zeer zeker uit. Niks ten nadele van de 3bg want dat is een prima auto. Ik heb mijn 3c met 48.000km gekocht en inmiddels 215.000km op teller. Heb echt wel eea aan onderhoud gehad, maar de grote kosten kwamen toch voort uit regulier onderhoud. Mijn dpf is verwijderd omdat deze slecht werd en onlangs mn 2m vliegwiel. Verder alleen normale kosten gehad. De hoogste kosten kwamen door dit forum Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
humpydum Geplaatst 2 juli, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2014 ...als je een overstap maakt naar ford mondeo (om maar eens iets te noemen) of bijv een c5, laguna of vectra ga je van een koude kermis thuis komen denk ik. Haha dat zijn auto's die, als ik ze gratis zou krijgen, meteen te koop zou zetten wegens koude huiver aan 't gedacht ze te bezitten alléén al Als ik vroeger playstation games speelde en het waren zulke merken auto's tijdens de rally, trakteerde ik ze op ritjes tegen de bomen, en de ravijn in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatRoger Geplaatst 3 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2014 haha inderdaad. Ik was aan het kijken voor een variant komt de vrouw. '' schat wat vind je hiervan?'' Renault Laguna estate of break, weet ik hoe dat ding heet... Sorry maar ik ben niet van plan om elke dag in een rijdende stroomstoring naar mijn werk te gaan, een kerstpakket te ontvangen van de anwb omdat ik zo'n goede klant ben en een 2e hypotheek te moeten nemen om dat kreng op de baan te houden. het was vrij duidelijk; we hebben terug een passat... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten